برنامه و دغدغه های روسای فدراسیونهاکشوردرسفربه استان خوزستان/بخش۲

وسای فدراسیونهای ورزشی کشور در سفربه استان خوزستان برنامه و دغدغه های خودراجهت اطلاع ورزش استان اعلام نمودن/بخش۲

شاهرخی رئیس هیئت والیبال خوزستان اظهار کرد:
همه می دانیم که رشته والیبال جهانی شده و در زمانی که داورزنی آمد این امر چشمگیرتر شده و همیشه والیبال ایران روی آنتن جهانی بوده است.
وی با بیان اینکه خوزستان در والیبال جهانی سهم داشته است، گفت: بهترین مدافع روی تور دنیا موسوی بوده که در کنار بازیکنی مثل شریفات از جمله بازیکنان خوزستانی تیم ملی هستند در حالی که حدود ۱۰ سال است که خوزستان در لیگ والیبال کشور تیمی ندارد.

شاهرخی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های بالای خوزستان در رشته والیبال خواستار نگاه ویژه به این ورزش خوزستان هستیم، اظهار کرد: تقاضا دارم که مسئولان ورزشی مؤظف شوند تا در خوزستان تیم لیگ برتری توپ و تور داشته باشیم و این در حالی است که ۳ تیم لیگ برتر فوتبالی در خوزستان داریم که اگر پول چهار فوتبالیست را به ما اختصاص دهند می توانیم در لیگ والیبال کشور تیم داشته باشم.

پرنیاک رئیس هیئت بسکتبال کشور گفت: خوزستان در رشته بسکتبال سرآمد ایران است و پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان نماینده خوب ایران در جام باشگاه های آسیا هستند.
خوزستان ۱۶ تیم بسکتبال در رده های مختلف سنی دارد.
هیئت بسکتبال خوزستانی با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در تمام زمینه ها رشد خوبی داشته که نمونه بارز آن قهرمانی تیم بسکتبال خوزستان در کشور است که اینه رویداد بعد از ۲۴ سال رخ داد و برای معرفی نسل طلایی در ورزش بسکتبال کشور خیلی خوب است.

وی درادامه با تأکید بر اینکه معضل و مشکل اصلی ما نبود سالن است، تصریح کرد: استان خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان آنها تنها سالن اختصاصی ۲۲ بهمن را دارد که به سالن پیر معروف شده است. این سالن طی دو مرحله بازسازی و بهسازی شده و درخواست داریم که یک مجموعه ورزشی کاملی را اختصاصی برای بستکبال خوزستان در شهر اهواز داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوزستان استان پهناوری است ولی شاید برخی از شهرستان ها نیازمند یک توپ یا تور باشند؛ همچنین در
زمینه زیرساخت ها و توسعه بسکتبال با مشکل مواجه بودیم.

حاجیان رئیس هیئت نجات غریق:
آموزش و نظارت بر استخرها و اماکن آبی از جمله وظایف این هیئت است و خوشبختانه مقام برتر کشور را طی دو سال اخیر داشتیم.
وی افزود: در خوزستان ۱۱۰ استخر فعال داریم درصورتی که متأسفانه در برخی از شهرهای محروم حتی یک استخر نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ نفر منجی نجات غریق در خوزستان داریم، بیان کرد: روزانه بر تعداد مغروقین در خوزستان افزوده می شود و این امر هم به ساماندهی نداشتن در رودخانه های استان است.

حاجیان عنوان کرد: با توجه به کانال های آبی بدون متولی و رودخانه های بسیار در خوزستان تعداد مغروقین افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: مردم خوزستان در گرمای بالا با فقر مفرط مجبور به استفاده سنتی از رودخانه ها و کانال های آبی برای شنا هستند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو هیچ برنامه ریزی برای ساماندهی رودخانه های خوزستان و کاهش این آمار غرق شدگان نداشته است؛ آنها فقط در حد حرف و حدیث سخن گفته و هیچ برنامه عملیاتی انجام نداده اند.

حاجیان در پایان با بیان اینکه ساماندهی سواحل در وزارت کشور در حال انجام و اما برنامه های آنها فقط برای خط شمال است، گفت: متأسفانه خوزستان در زمینه مغروقان در جایگاه اول کشور را داشته و تقاضا داریم تا یک استخر اختصاصی را برای هیئت نجات غریق معین کنند تا بتوانیم منجیان نجات غریق بیشتری در خوزستان آموزش دهیم.

فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی:
این فدراسیون ها در سال های گذشته در پروژه ها، زیرساخت ها و پیست ها هیچ سهمی نداشته است.
وی ادامه داد: در اندیمشک پیست اتوموبیلرانی ماه قبل افتتاح شده و همچنین افتتاح موتورکراس در رامهرمز، بندرامام و امیدیه داریم.

وی در پایان گفت: در شهر اهواز نیز پیست اتوموبیلرانی در کنار مجموعه استادیوم طراحی شده است.

طباطبایی فدراسیون بسکتبال نیز گفت:
در مسابقات قهرمانی غرب آسیا تیم ملی جوانان مقام اول را کسب کرد و نوید خوبی برای اخذ سهمیه شرکت در مسابقات جهانی است.

خانم محمدی از وزارت ورزش و جوانان:
برخی هیئت ها گلایه هایی داشتند که نائب رئیس های بانوان هیئت ها در فرایند تصمی سازی دخالت داده نمی شوند و خواهش می کنم به مسئولان هیئت ها تأکید کنند که افراد کارآمد را انتخاب کنند تا مدیریت حوزه بانوان رشته های ورزشی را در استان هماهنگ و دنبال کنند.
وی با تاکید بر حمایت بیشتر از زنان در بخش ورزشکاران، داوران و مربیان، گفت: حمایت معنوی به صورت اختصاصی از ورزشکاران بانوان باعث می شود خیلی راحت تر از فراز و فرودهای اجتماعی که ممکن است اطراف بانوان شکل بگیرد، عبور کنیم.

دادگر فدراسیون تیراندازی گفت: دهکده تیراندازی در اهواز طراحی و زمین آن هم با حمایت استانداری اختصاص داده شده ولی ظاهرا این زمین معارض دارد که باید هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کرد.

وی افزود: خوزستان از دو قوم لر و عرب که به اسلحه خیلی علاقمند هستند، برخوردار است که ظرفیت خوبی برای رشته تیراندازی در استان است.

رئیس فدراسیون قایقرانی: خوزستان در قایقرانی جایگاه خوبی ندارد و در مسابقات آسیایی ۱۰ استان مدال کسب کردند که خوزستان جزو آنها نبودند.

وی اضافه کرد: وعده ساخت مدرسه قایقرانی را در حاشیه رودخانه کارون داده بودند که باید این وعده هرچه سریعتر محقق شود.
دو سری تجهیزات (۲۳ فروند قایق و تعدادی پارو) به خوزستان دادیم.