سرپرست ورزش و جوانان استان:

استان اردبیل میزبان ۶ اردوی تیم ملی در سال گذشته بود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل خبر داد: استان اردبیل میزبان ۶ اردوی تیم ملی در سال ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایپنا – واحد اردبیل؛ اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سال 1401 شاهد برگزاری اردوهای تیم های ملی والیبال نشسته،دوچرخه سواری،فوتبال ناشنوایان،شمشیربازی،تنیس روی میز،وزنه برداری بود که این اردوها توانست به لحاظ کیفی و کمی کمک زیادی به مربیان و ورزشکاران استان کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص دعوت شدگان به اردوی تیم ملی گفت: بیش از 80 ورزشکار استان اردبیل در رشته های مختلف ورزشی اعم از کشتی ناشنوایان، دوو میدانی، پرورش اندام، هاکی، بسکتبال، ژیمناستیک، تنیس رومی میز، ووشو، فوتیال ناشنوایان، کاراته، کبدی، شمشیربازی و جوجیتسو بودند.

ورودی در خصوص اعزام ها و مدالهای کسب شده در سطح مسابقات جهانی و بین المللی اشاره کرد،در سال 1401 استان اردبیل 8 ورزشکار را به مسابقات جهانی و بین المللی اعزام کرد که حاصل این اعزام کسب 2 مدال طلا،3 مدال نقره و 2 مدال برنز و یک مقام هفتمی بود که مدالهای کسب شده در رشته های ورزشی ووشو،کشتی،کونگ فو،کشتی و اسکی بود.

وی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ استانی اشاره کرد:44 لیگ استانی در رده های سنی نوجوانان،جوانان،بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد و بیش از 300 مورد در سال 1401 استان اردبیل میزبان تیم های ورزشی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی بود و یا برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور اعزام داشتیم.

اکبر ورودی در خصوص تیم های حاضر در لیگ کشوری تصریح کرد:12 تیم از استان اردبیل در لیگ های مختلف کشوری حاضر هستند که می توان به تیم های شمشیربازی،هاکی،کشتی،اسکیت،کاراته،بوکس،فوتبال،تیم میعاد مغان،تیم فناوران پیشرو اردبیل و شهرداری اشاره کرد که 6 تیم در سوپرلیگ و 3 تیم در دسته سوم و 3 تیم در لیگ یک حضور دارند.