تیم ملی هندبال از دور رقابت های قهرمانی کردان آسیا کنار گذاشته شد

تیم ملی هندبال مردان ایران در مرحله دوم گروهی هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی مردان آسیا پس از شکست مقابل عربستان با نتیجه 28 بر25 در مصاف با کره جنوبی میزبان مسابقات هم شکست خورد تا فرصت راهیابی به جام جهانی از دست برود.

به گزارش خبرگزاری ایپنا این رقابت ها از 28 دی ماه به میزبانی کره‌جنوبی و با حضور 14 تیم از کشورهای ژاپن، ایران، ازبکستان، بحرین، عمان، استرالیا، کره، امارات، هند، بنگلادش، قطر، عربستان، چین و نیوزلند آغاز شده است و تا هشتم بهمن ماه ادامه دارد.
تیم هندبال ایران در مرحله نخست مقدماتی این مسابقات پس از شکست تیم‌های ازبکستان و ژاپن به عنوان صدرنشین مرحله مقدماتی راهی مرحله گروهی شد تا مقابل عربستان، عمان و کره جنوبی در این مرحله صف آرایی کند.
شاگردان «بورت ماچک» سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در نخستین دیدار مرحله گروهی خود روز گذشته – دوشنبه – با نتیجه 23 بر 26 مقابل عربستان شکست خوردند و در دومین دیدار از ساعت 13 و 30 دقیقه امروز سه شنبه به وقت ایران مقابل میزبان صف آرایی کردند.
سبک بازی ملی پوشان هندبال ایران در این دیدار به مانند دیدار قبلی مقابل عربستان بود و از فرصت ها و ثانیه های این بازی که برای بقاء هر تیمی حیاتی است، به خوبی بهره نبردند. از طرفی دفاع 3-3 تیم کره جنوبی به گونه ای بوده است که ملی پوشان هندبال کشورمان همیشه مقابل این تاکتیک مشکل داشته اند.
استرس و نداشتن تمرکز ملی پوشان کشورمان در طول مسابقه، سبب شده بود تا بیشتر بازیکنان تیم هندبال ایران از جمله برادران استکی به دلیل خطا و نظر داور به مدت دو دقیقه از زمین مسابقه خارج شوند که پنج نفره شدن هندبالیست های ایران در بیشتر زمان ها در موفقیت و گلزنی تیم میزبان بسیار تاثیر گذار بود.
در طرف مقابل حرکات آرام و صبورانه تیم میزبان سبب شد تا آنها به تدریج از تیم کشورمان پیشی بگیرند و نیمه نخست را با نتیجه 16 بر 10 به سود خود خاتمه دهند.
در نیمه دوم نیز تیم میزبان با همان تاکتیک صبورانه و هوشمندانه و بهره بردن از ثانیه ها و استفاده مناسصب از فرصت ها از عهده اداره بازی برآمد تا در نهایت پیروز این دیدار باشد.
هندبالیست های ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی فردا چهارشنبه چهارم بهمن ماه ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت تهران درحالی مقابل عمان قرار خواهند گرفت که با توجه به دو شکست در مرحله گروهی شانس صعود به مرحله حذفی را از دست داده اند.
مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، افشین صادقی، امین یوسفی نژاد، مهرداد صمصامی، جلال کیانی، میلاد مسائلی، محمد قاسمی، مهدی بیجاری، سلامان بربط، علی رحیمی، الله کرم استکی، سجاد استکی، سید علیرضا موسوی، محسن باباصفری، شاهو نصرتی، سعید حیدری راد و پویا نوروزی نژاد هجده بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان هستند که در این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند.