جام جهانی ۲۰۲۲/ شکست میزبان مقابل اکوادور

جانم جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ با دیدار تیم‌های قطرو اکوادور از گروه A این رقابت‌ها آغاز شد.

تیم‌های فوتبال قطر و اکوادور از گروه A بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ را از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (به وقت ایران) آغاز کردند.

تیم ملی قطر

ترکیب تیم ملی اکوادور

هرنان گالیندز، فلیکس تورس، پیرو هینکاپی، آنخلو پرسیادو، پرویس استوپینینان، یگسون مندس، مویزس کاسیدو، گونزالو پلاتا، روماریو ایبارا، انر والنسیا و میخائیل استرادا
سرمربی: گوستاوو آلفارو

تیم ملی قطر

گل اول اکوادور توسط انر والنسیا در دقیقه چهارم با اعلام کمک داور ویدیویی رد شد. 

سعد الشیب در دقیقه (۱۵) و المعز علی در دقیقه (۲۲) از تیم قطرکارت زرد دریافت کردند. 

مویزس کاسیدو در دقیقه (۲۹) از اکوادور کارت زرد گرفت.

 پنالتی به دست آمده برای اکوادور توسط انر والنسیا را این مهاجم با شوت زمینی و مخالف جهت سعد الشیب که به سمت راست شیرجه رفته بود، تبدیل به گل کرد.

پاس‌های پیاپی بازیکنان اکوادور به سمت راست رفت که سانتر استثنایی آنخلو پرسیادو از کناره زمین را والنسیا با یک پرواز و ضربه سر تماشایی وارد دروازه قطر کرد.

تیم ملی قطر

گل دوم اکوادور به قطر/️والنسیا در دقیقه ۳

دقیقه ۱۵: پاس در عمق تماشایی از میانه زمین، انر والنسیا را در موقعیت تک به تک با سعد الشیب قرار داد که دروازه‌بان قطر در زمان دریبل مهاجم کلمبیا، او را متوقف کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان داده و به این گلر کارت زرد نشان بدهد.

تیم ملی قطر

دقیقه ۵+۴۵: اولین و جدی‌ترین موقعیت قطر در نیمه نخست دیدار با اکوادور در آخرین ثانیه شکل گرفت، اما ارسال زیبای حسن الهیدوس از سمت راست زمین به مقابل دروازه را المعز علی نتوانست استفاده کند و ضربه سر او به بیرون رفت.

حاشیه:

 هواداران تیم اکوادور در فاصله یک ساعت و نیم مانده تا شروع بازی، تمام جایگاه اختصاص یافته به خود را پر کردند، در حالی که قطری‌ها تا آن زمان صندلی‌های خالی زیادی را داشتند.

تیم ملی قطر

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند، این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

تیم ملی قطر

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه البیت، یک ساعت مانده به شروع بازی قطر و اکوادور با برنامه‌های شگفت‌انگیز و جالب توجهی آغاز شد.

تیم ملی قطر

بازیکنان دو تیم ۴۰ دقیقه پیش از آغاز بازی برای گرم کردن وارد زمین شدند.

تیم ملی قطر

تیم ملی قطر

در دقیقه ۲۰ در حالی که اکوادور یک فرصت خطرناک در موقعیت آفساید به دست آورده بود، استرادا مهاجم این تیم با سعد الشیب یک برخورد خطرناک داشت که موجب شد بازی یک دقیقه دچار وقفه شود.

فلیکس سانچز، سرمربی قطر که این تیم را به قهرمانی آسیا رسانده بود، پس از نمایش متزلزل تیمش در نیمه اول که یک گل مردودِ زودهنگام و دو گل سالم دریافت کردند، با عصبانیت زمین را تماشا کرد.

 

 

 

 

 

ورزشگاه: البیت (شهر الخور) – ساعت ۱۹:۳۰ – تماشاگر: ۶۰ هزار نفرداور: دنیله اورساتو (ایتالیا) / کمک‌ها: چیرو کاربونه و الساندرو جالاتینی/ داور چهارم: ایتسوان کوواکس (رومانی) / داور ویدئویی: پائولو والری (ایتالیا)

دیگر بازی این گروه ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه ۳۰ آبان میان هلند و سنگال برگزار می‌شود.

 

در حال تکمیل…