روز قربانی شد پرتغال توسط یک پرتغالی !

بازیکنان ایرانی در مسابقه با مراکش و اسپانیا نشان دادند برای رسیدن به هدف از هیچ تلاشی فرو‌گذار نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایپنا مسابقه با پرتغال شاید به‌زعم برخی‌ها برای ما و حریف حکم بازی مرگ و زندگی داشته باشد، اما واقع‌بین که باشیم در‌خواهیم یافت این دیدار سرنوشت‌ساز نه یک پایان که آغازی خواهد بود برای شکوفایی فوتبال ایران. برای جدی‌تر گرفته شدن این رشته پرطرفدار که توانسته است جای خالی خیلی از نیازهای جامعه ما را پر کند!

مردم ما این چند روزِ بعد از بازی با مراکش و اسپانیا را هرگز از یاد نخواهند برد. شادی بعد از شکست قهرمان پرمدعا و آماده آفریقا و یقه‌گیری از قهرمان پرطمطراق جهان و اروپا که به‌سختی توانست شکست‌مان دهد چیزی نبود که معادلی داخلی برای کشوری که در مشکلات اقتصادی و معیشتی گرفتار آمده است، داشته باشد. فوتبال اما توانست و اگر به خودمان باور داشته باشیم هنوز هم می‌تواند این راه باشکوه را ادامه دهد. هرچند ابزار و امکانات ما فاصله‌ای بعید با حریفان دارد اما این میزان انرژی مثبت و ‌انگیزه‌ای که از جانب همه یک ملت رهسپار دیار تزار‌ها می‌شود کوه را هم خواهد شکافت.

کارلوس کی‌روش بعد از هفت سال مربیگری در ایران به مهم‌ترین روز زندگی ورزشی‌اش رسیده است. روز مقابله با پرتغال! او باید هموطنانش را قربانی بلند پروازی یوزهای جوان ایرانی کند و در این راه تجربه سال‌ها مربیگری‌اش را به‌کار خواهد بست. شاید اگر هر حریف دیگری به‌جز پرتغال در این مرحله مقابل ما صف‌آرایی می‌کرد این امید به پیروزی و صعود کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌بود اما وجود سرمربی پرتغالی که ستارگان زیادی در تیم حریف را خود پرورش داده و شکوفا کرده است این شانس را به ما می‌دهد تا با بهره‌گیری از فوت کوزه‌گری استاد، طومار شاگردان سابق سرمربی را پیچیده و صعودی تاریخی به دور دوم را تجربه کنیم.

بازیکنان ایرانی در مسابقه با مراکش و اسپانیا نشان دادند برای رسیدن به هدف از هیچ تلاشی فرو‌گذار نخواهند کرد. دراین میان نقش سردار آزمون که به‌رغم دوندگی و تلاش بسیار در دو بازی نخست مورد کم‌لطفی و انتقاد برخی فوتبال‌دوستان ایرانی قرار گرفت پررنگ‌تر از سایر همبازیانش خواهد بود. او در تیم ما می‌تواند نقشی را ایفا کند که رونالدو در پرتغال دارد. آزمون اگر در روز خوبش باشد مسیر رسیدن به دروازه قهرمان اروپا کوتاه‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم. او یقینا این فرصت را به سادگی از دست نخواهد داد.