صعود نماینده ایران به جمع هشت نفر برتر جهان

ملی پوش اسنوکر کشورمان موفق شد در اسنوکر شش توپ قهرمانی جهان به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایپنا ، فدراسیون بولینگ و بیلیارد خبر داد، اسنوکر ۶ توپ قهرمانی جهان به میزبانی مغولستان ۳۰ شهریور ماه لغایت ۴ مهر ماه برگزار می شود و تیم ملی اسنوکر کشورمان با ترکیب علی قره گوزلو و سیاوش مزینی با هدایت کامران شهلا در این رقابت ها حضور دارد. نمایندگان کشورمان پس از صعود از مرحله گروهی به جمع ۱۶ نفر برتر راه پیدا کردند اما علی قره گوزلو از رسیدن به یک چهارم نهایی باز ماند اما سیاوش مزینی به جمع هشت نفر برتر مسابقات راه پیدا کرد.

صبح امروز دوشنبه ۲ مهرماه مسابقات مرحله حذفی برگزار شد و سیاوش مزینی موفق شد اویس منیر از پاکستان را ۵ بر ۱ شکست دهد و به جمع هشت نفر پایانی مسابقات راه پیدا کند. در ادامه علی قره گوزلو برابر  مالکیت سینگ از هندوستان قرار گرفت و نتیجه را ۵ بر ۲ به حریف خود واگذار کرد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی  بازماند.

در مرحله بعد نیز سیاوش مزینی با کمال چاولا از هندوستان به رقابت می پردازد.

در گروه D

علی قره گوزلو در دیدار نخست بیاباتسات نوو از مغولستان را ۳ بر ۴ شکست داد  و در ادامه سانی وانگ از سنگاپور و ژائو ژیاهو از چنین را ۴ بر ۱ و ۴ بر صفر شکست داد و با سرگروهی راهی مرحله حذفی مسابقات شد.

در گروه G

سیاوش در گام نخست با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل چانگ هو کیو از هنگ کنگ شکست خود اما در ادامه سارگلن باتدلگر مغلوستانی و محنا  العبیدلی را با نتایج مشابه ۴ بر صفر شکست داد و راهی مرحله حذفی اسنوکر قهرمانی جهان شد.

۳۰ شهریورماه علی قره گوزلو موفق شد درفینال اسنوکر جام جهانی به عنوان قهرمانی مسابقات ۲۰۲۴ دست پیدا کند.

۲۵۳ ۲۵۸