فرهادیان: به دور از مسائل حاشیه ای اتفاقات عالی رقم بخورد/ داوری: متاسفانه شرایط مدال آوری در هانگژو سخت است

مراسم معارفه افشین داوری سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی در محل فدراسیون برگزار شد.

مراسم معارفه سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی ظهر امروز (سه شنبه) در محل این فدراسیون برگزار شد.

در این مراسم آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش به همراه افشین داوری سرپرست جدید فدراسیون و کارکنان این فدراسیون و تنی چند از پیشکسوتان این رشته حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم آرش فرهادیان گفت: روز گذشته (دوشنبه) روز فرهنگ پهلوانی بود و من این روز عزیز را به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم همیشه ورزش ما در مدار پهلوانی حرکت کند.

او افزود: خوشحالیم در خدمت برادر عزیزی باشیم که برای دو و میدانی نام آشنا است. در هر کجا هر آمدنی رفتنی دارد و من دوست ندارم درباره علت  آمدن یا رفتن چندان صحبت کنم و درباره آن مسئولان و کارشناسان امر اظهار خواهند کرد.  

مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش ادامه داد: قصد و نیت در این است کشور و جامعه پیشرفت داشته باشد. این اتفاق در همه حوزه‌ها موضوعی روتین و طبیعی است. همه ما با برد ورزشکاران خوشحال و با یک باخت ناراحت می‌شویم، اما علاقه مندیم در تمام جوانب پیشرفت کنیم. فدراسیون دو و میدانی یک فدراسیون قابل اهمیت است البته نمی‌خواهم فدراسیون‌های دیگر را نادیده بگیرم، اما انصافا این فدراسیون صاحب نام بزرگ و تاثیرگذار در ورزش کشور است، زیرا این فدراسیون مایه افتخار و مباهات بوده است. مگر چند فدراسیون صاحب مدال المپیک هستند، اما در این فدراسیون صاحب مدال هستیم.

فرهادیان افزود: بهتر است به دور از هر حاشیه به انجام امورات بپردازیم و قرار نیست در هر چیزی که اتفاق افتاده باشد کنکاش کنیم. چند ماه تا هانگژو زمان است. این فدراسیون باید جزو فدراسیون‌هایی باشد که شور و نشاط را به جامعه منتقل کند و قطعا این اتفاق خواهد افتاد. از تلاش‌های صیامی تقدیر و تشکر می‌کنیم. همه باید دست به دست بدهیم تا اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد. همه ما افشین داوری را می‌شناسیم، اواستاد همه ما است و کنارش نیز افتخار شاگردی  را داشتم، در کنار آن هم جزو مدیران خوش نام بوده چه در فدراسیون دو و میدانی و چه فدراسیون‌های دیگر در عرصه مدیریتی و سرپرستی زحمت کشیده است. امیدوارم اتفاقات بهتری در دو و میدانی رقم بخورد تا شاهد افتخارآفرینی بیشتری در این رشته باشیم و به دور از هر گونه مساله حاشیه باید به دو مبحث پهلوانی و قهرمانی بپردازیم تا برای این رشته اتفاقات عالی بیفتد.

 بعد از صحبت‌های فرهادیان، افشین داوری سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی افزود: وزیر ورزش هم خانواده خودم است و امیدوارم با هماهنگی هم بتوانیم اعتماد وزیر را پاسخگو باشیم. از همکارانم تشکر می‌کنم که در گذشته کنار ما بودند و چه اکنون شرف حضور دارند. لازم است تیم کاری گذشته را یاد کنیم. هاشم صیامی سختی‌هایی هم داشت، دوست ندارم کسی را قضاوت کنم، زیرا باید در شرایط و زمان آن قرار گرفت تا تصمیم گرفت و کار‌های بزرگی انجام داد، اما هر چه بود توانست چراغ دو و میدانی را روشن نگه دارد.

او ادامه داد: از هاشم صیامی تقدیر و تشکر دارم، زیرا در استان خراسان مربی من و از زحمت کشان دو و میدانی بود. مدتی هم که اینجا بود صادقانه خدمت کرد. حتی با او صحبت داشتم به او گفتم حتما اینجا را خانه خودش خودش بداند، زیرا ۴ ماه تا هانگژو زمان است و تمام هدف ما باید این باشد به سمت جلو برویم. متاسفانه شرایط به نوعی است که تصور مدال برای هانگژو سخت است. البته ورزشکاران  با استعداد و خوبی داریم در پرتاب‌ها و سایر رشته‌ها که می‌توانیم گزینه‌هایی را معرفی کنیم.

داوری افزود: توانستیم برای اولین بار ۱۰ ورودی المپیک بگیریم و حتی به مدال هم دست پیدا کنیم و این مدال منجر شد خیلی جا‌ها به آن افتخار کردیم و حتی از کنار این مدال خیلی منابع به این فدراسیون اضافه شد. باید از ورزشکاران  پشتیبانی کنیم و کنار آن هم برنامه‌های مدیریتی هاشم صیامی و تیم او را ادامه دهیم و حتی سرعت ببخشیم تا بتوانیم طبق افق پیش بینی شده نتیجه خوبی بگیریم تا مدیران را متقاعد کنیم.

او تصریح کرد: به دو و میدانی نگاه کوچکی می‌شود، اما یقینا در بازی‌های آسیایی و حتی جهانی و مسابقات المپیک می‌توانیم مدال بگیریم. افق دید ما در حال حاضر برای هانگژو است تا فاصله‌ای که داریم را جبران و مدال بگیریم. امیدوارم مانند سابق بتوانیم.

داوری با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای حضور در فدراسیون دو و میدانی نداشت، گفت: دو و میدانی رگ و خون من است، اما دوست نداشتم وارد فضا شوم، اما تا دوستان نام فدراسیون را دو و میدانی عنوان کردند نتوانستم جلوی خودم را بگیرم.

 در حاشیه این مراسم هم آرش فرهادیان لوح تقدیری که آماده کرده بود را در اختیار هاشم خزایی دبیر فدراسیون دو و میدانی قرار داد تا در اختیار او قرار بگذارند. همچنین فرهادیان به این مسئله اشاره کرد در زمان دیگری از صیامی بابت زحماتش تقدیر خواهند کرد.