شرایطی را فراهم کرده‌ایم که علاقه‌مندان به خارج از کشور سفر نکنند

لاهرودی: پیست بین المللی آیلند تهران مجهز به استانداردهای جهانی است

مدیر بخش اتومبیلرانی پیست بین المللی آیلند تهران گفت: پیست بین المللی تهران قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی در حد فرمول یک را دارد و 6 تا از بهترین پیچهای دنیا در این پیست قرار دارد.

مدیر بخش اتومبیلرانی پیست بین المللی آیلند تهران گفت: پیست بین المللی تهران قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی در حد فرمول یک را دارد و 6 تا از بهترین پیچهای دنیا در این پیست قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، محمود لاهرودی، مدیر بخش اتومبیلرانی پیست بین المللی اتومبیلرانی تهران، بیان کرد: پیست بین المللی اتومبیلرانی تهران که در شهر آیلند واقع شده، اولین پیستی است که در تهران قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی در حد فرمول یک را دارد. طول مسیر این پیست، 5 هزار متر با 18 پیچ است که 6 پیچ آن از بهترین پیچهایی هستند که در دنیا ساخته شده است مانند پیستهای سپنگ مالزی، اوکنهایم آلمان، سوزاکای ژاپن و… .
این پیست، تنها پیست دوطرفه در دنیا است که به صورت دو طرفه، هم در جهت عقره‌های ساعت و هم خلاف جهت عقربه‌های ساعت قابل استفاده است. مسابقات دو دسته می‌شوند، مسابقات ملی که همه در اینجا برگزار می‌شود و در سال آینده، میزبان مسابقات سرعت در تمام راندها خواهیم بود و مسابقات بین المللی در سری‌های مختلف مثل فرمول‌ها که در اینجا برگزار می‌شود.
وی افزود: بهره‌برداری دیگر ما از این پیست ترک تی است یعنی روزی که همه می‌توانند با هر ماشین و موتور سیکلت بعد گذراندن دوره آموزشی مدت (20 دقیقه‌ای) می‌توانند از پیست استفاده کنند و تجربه تست ماشین را داشته باشند و این باعث کاهش تصادفات می‌شود. آکادمی‌های ملی و بین المللی مختلفی که در سطوح مختلف فعالیت آموزشی می‌کنند در اینجا وجود دارند که با گذراندن دوره آموزشی می‌توانند اسنس مخصوص پیست را بگیرند و از این پیست استفاده بکنند.
لاهرودی ادامه داد: ورزشکارها برای شرکت در مسابقات بین المللی خارجی هزینه زیادی را باید پرداخت کنند که با احداث این پیست، این امکان فراهم شده است که با هزینه کمتر در این مسابقات شرکت کنند و حتی با برگزاری رقابتهای بین المللی، ارز وارد کشور می‌شود. در حال حاضر کمبود قطعات در کشور داریم و آماده سازی یک ماشین ممکن است نیاز به صد میلیون تومان هزینه داشته باشد.
مدیر پیست بین المللی اتومبیلرانی تهران در پایان گفت: شرایطی برای جوانان فراهم شده است تا بتوانند برای شرکت در مسابقات، ماشین کرایه کنند یا آموزش ببینند و به صورت تفریحی از پیست استفاده کنند. هزینه ماشین‌ها به گونه‌ای است که تمام اقشار مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. حتی شاید با پرداخت مبلغی ناچیز یک جوان بتواند مهارت کسب کند و این گامی موثر برای جوانان خواهد بود. جهت کاهش تصادفات، برنامه‌ای ویژه برای نوروز سال 98 داریم و دوره‌های آموزشی رایگان داریم که از همین نوروز کلید می‌خورد.