هند قهرمان المپیاد جهانی شطرنج شد/ ایران در رده بیست‌وششم

چهل و پنجمین دوره المپیاد جهانی شطرنج با قهرمانی تیم هند و عنوان بیست و ششم ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )، چهل وپنجمین دوره المپیاد جهانی شطرنج روز گذشته در شهر بوداپست با قهرمانی تیم هند در هر دوبخش بانوان و مردان به پایان رسید. در این دوره تیم‌های مردان و بانوان ایران نیز حضور داشتند که تیم مردان در ۸ دور نخست در جمع ۱۰ تیم برتر قرار داشت اما با سه باخت به عنوانی بهتر از بیست و ششم نرسید.

در این دوره از مسابقات تیم مردان هند با کسب ۲۱ امتیاز قهرمان شد و آمریکا و ازبکستان با ۱۷ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز هند با ۱۹ امتیاز در جایگاه نخست و تیم‌های قزاقستان با ۱۸ امتیاز و آمریکا با ۱۷ امتیاز دوم و سوم شدند. تیم چین مدعی کسب عنوان قهرمانی این دوره با ۱۷ امتیاز و پوئن‍شکنی کمتر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در این دوره از رقابت‌ها تیم مردان ایران با کسب ۱۴ امتیاز بالاتر از قزاقستان و پایین‌تر از ویتنام و ترکمنستان در رده ۲۶ جهان قرار گرفت. تیم ایران در این دوره از مسابقات برابر هند، چین و ارمنستان شکست خورد و با توقف مقابل رومانی به رده بیست وششم جهان سقوط کرد.

تیم بانوان ایران نیز با کسب ۱۳ امتیاز در جایگاه سی‌ و هفتم جهان قرار گرفت.

در این دوره پرهام مقصودلو سوپر استاد شطرنج ایران موفق شد برابر مگنوس کارلسن نروژی و دینگ لیرن چینی ۲ قهرمان جهان به تساوی دست پیدا کند.