در پایان روز نخست لیگ قهرمانان آسیا و با شکست ذوب آهن و تراکتورسازی

پرسپولیس گل کاشت و استقلال آبروداری کرد !

روز نخست لیگ قهرمانان آسیا در گروه های a و b که نمایندگان کشورمان یعنی تراکتورسازی و ذوب آهن در آن حضور دارند اصلا پایان خوشی نداشت چرا که هر دو نماینده خوب کشورمان علیرغم فوتبال خوبی که به نمایش گذاشتند تن به شکست دادند .

نویسنده : مریم سرخوش

روز نخست لیگ قهرمانان آسیا در گروه های a و b که نمایندگان کشورمان یعنی تراکتورسازی و ذوب آهن در آن حضور دارند اصلا پایان خوشی نداشت چرا که هر دو نماینده خوب کشورمان علیرغم فوتبال خوبی که به نمایش گذاشتند تن به شکست دادند ؛ به ویژه تراکتورسازی که اجازه خودنمایی به بازیکنان بزرگ و گرانقیمت الاهلی عربستان را نداد اما هرچه زدند به در بسته خوردند تا در روزی که میزبان بودند در کشور غریب با یک گل به عربستانی‌ها ببازند!  تراکتورسازان نشان دادند با تدابیر ساغلام ترکیه ای روز به روز بهتر می شوند و این قدرت را دارند تا به بازی ها برگردند و مدعی شوند .

دوشنبه آینده ۳۰ بهمن تراکتورسازی در قطر به مصاف الغرافه ای می‌رود که نخستین دیدارش را به الجزیره امارات و با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد.

بنابراین جدال بازنده‌های روز نخست حتما حساس و مهم خواهد بود .

از سوی دیگر ذوب آهن اصفهان در گروه B بازی ها در قطر به دیدار الدحیل این کشور رفت و علی رغم به ثمر رساندن گل نخست در نهایت با شکست سه بر یک قطر را ترک کرد تا روز بد قلعه‌نویی و شاگردانش رقم بخورد.

نمی دانیم که در چند دقیقه چه بلایی سر ذوب آهن آمد که نظم تیمی اش بر هم ریخت و پیروزی دور از خانه را با شکست عوض کرد اما به هر حال اشتباهات فردی و سهل انگاری مدافعان این تیم باعث شد قلعه نویی در یک روز خوب پیروزی را با شکست عوض کند . اما این شکست چیزی از ارزش‌های آنان کم نکرد  تا به حضور قدرتمند ذوبی ها در ادامه راه امیدوار باشیم .

ذوب آهن دوشنبه آینده ۳۰ بهمن در اصفهان میزبان فاتح روز نخست یعنی لوکوموتیو تاشکند است که توانسته بود با ۵ گل الوحده امارات را شکست دهد و با اقتدار در صدر جدول این گروه بایستد .

پیروزی ذوب آهن در این بازی می‌تواند ادامه این رقابت ها را حساس تر کند.

استقلال و پرسپولیس آبروداری کردند

اگر نیمی از بازی های روز نخست برایمان خوش یمن نبود ، برعکس نیمه دیگر آن بسیار شیرین رقم خورد ؛ چرا که پرسپولیس و استقلال توانستند در تهران و قطر از رقبای خود ۴ امتیاز بگیرند و کام فوتبال ما را شیرین کنند.

پرسپولیس در تهران و مقابل دیدگان هواداران بی شمارش سه گل به نسف قارشی زد  و چند گل دیگر نزد تا ازبک ها در دام سرخ  پوشان فوتبال ما اسیر باشند .ضمن  اینکه علی علیپور با دبلی که در این بازی کرد نشان داد که می‌خواهد به عنوان آقای گلی آسیا یورش ببرد و عنوان آقای گلی لیگ برترش را  بین المللی کند.او حالا همان راهی را می رود که فصل گذشته مهدی طارمی می رفت و به جانشین خلفی برای به تبدیل شده است.

در روز اول این پیکارها اگرچه تنها تیم فاتح پرسپولیس  بود و دل هواداران را شاد کرد ، اما استقلال هم در دوحه قطربا متوقف کردن الریان  پرقدرت آبروداری کرد تا به آینده گروه  D و C  که پرسپولیس و استقلال در آن حضور دارند امیدوارتر شویم.

استقلال در دوحه عالی آغاز کرد و به گل هم رسید اما در ادامه با دریافت دو گل پی در پی قافله را به حریف واگذار کرد ولی در نیمه دوم اجازه خودنمایی به میزبان خود را نداد تا با گل دقیقه ۸۹ قربانی به تساوی دست یابد و قطری ها را که به فوتبال زشت مخصوص عربها، یعنی وقت تلف کردن که مدت ها بود از آنها دیده نمی‌شد روی آورده بودند ، تنها به یک امتیاز دست یابند .

حالا باید بگوییم اگر چه دو نماینده ما در گروه a و b در روز اول ناکام بودند ، اما در گروه c پرسپولیس گل کاشت و در گروه D استقلال آبروداری کرد تا به آینده لیگ قهرمانان آسیا امیدوارانه نگاه کنیم.

در روز دوم این رقابتها و در گروه C  سه شنبه آینده اول اسفند پرسپولیس صدرنشین این گروه در قطر به دیدار السدی می رود که آنها هم در روز اول در خارج از خانه ، الوصل امارات را دو بر یک شکست داده و پس از پرسپولیس در رده دوم ایستاده است.

در همین روز و از گروه D استقلال تهران در عمان میزبانی است که نمی‌تواند در برابر الهلال عربستان از امتیاز میزبانی و  برخورداری از حضور هواداران اش استفاده ببرد ، بنابراین تیم‌های ایرانی ضربه جبران ناپذیری از AFC دریافت کرده اند که قابل تعمق و بررسی است !

الهلال در اولین دیدار خود و در خانه اش با العین امارات به تساوی بدون گل دست یافته و بازی با استقلال از اهمیت خاصی برای آنها برخوردار است.