برای نخستین بار صورت می گیرد

کشتی بانوان در لارستان راه اندازی می شود/ علاقه مندان ثبت نام کنند

رئیس هیأت کشتی لارستان از راه اندازی کلاس های کشتی در دو رشته کلاسیک و آلیش بانوان خبر داد.

علی اکبر عسکرپور امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران- ایپنا با اعلام این خبر افزود: هیأت کشتی لارستان پس از تصویب اتحادیه جهانی کشتی تلاش دارد تا رشته های کشتی کلاسیک و آلیش بانوان را در این شهرستان راه اندازی کند.

وی تصریح کرد: حضور این سبک جدید در کشتی بانوان با پوشش کامل فرصتی مناسب برای ایران و سایر کشورهای اسلامی است که با توجه به علاقمندی کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان، از این فرصت برای ورود تدریجی کشتی بانوان به رقابت های بین المللی بزرگ استفاده نمایند.

رئیس هیأت کشتی لارستان با اشاره به اینکه رشته کشتی بانوان با تلاش فدراسیون ایران از سال 2018 جزء سبک‌های کشتی مورد تایید اتحادیه جهانی قرار گرفت، ابراز داشت: با توجه به تلاش‌های فدراسیون کشتی ایران در مسیر بین المللی شدن کشتی بانوان، مقرر شد ایران پس از توافق با کشورهای مدنظر برای میزبانی تورنمنت‌های بین المللی کشتی کلاسیک زنان، رقابت‌های یاد شده را به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کند تا در تقویم سال های 2018 و 2019 میلادی این اتحادیه قرار گیرد.

عسکرپور خاطرنشان کرد: اتحادیه جهانی کشتی با آگاهی از تقاضای گسترده بخشی از بانوان علاقمند به کشتی در دنیا به ویژه بانوان مسلمان، اعلام کرد که این حرکت فدراسیون کشتی ایران یک گام بزرگ در جهت توسعه کشتی آزاد زنان است و در آینده دستاوردهای بیشتری در مورد این طرح خواهد داشت.

وی اذعان داشت: بانوان علاقه مند می توانند برای شرکت در کلاس های کشتی کلاسیک و آلیش به بخش ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان لارستان مراجعه و یا با مسوول روابط عمومی هیأت کشتی لارستان به شماره 09177810056 تماس حاصل نمایند.

رئیس هیأت کشتی لارستان ادامه داد: با توجه به نبود مربی رسمی در رشته های کشتی کلاسیک و آلیش بانوان در لارستان و آغاز دوره های مربی گری درجه ملی توسط فدراسیون کشتی در پایان تیرماه، علاقه مندان به امر مربی گری تا تاریخ 10 تیر می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا اقدامات لازم از سوی هیأت کشتی استان فارس صورت گیرد.