آشوری، فرصتهای کاراته و حاشیه سازی از جنس سرمربی!

بازگشت محسن آشوری دبیر کهنه کار و سرپرست سابق فدراسیون کاراته این بار به عنوان نایب رییس به بدنه اجرایی این فدراسیون می تواند یکی از …

بازگشت محسن آشوری دبیر کهنه کار و سرپرست سابق فدراسیون کاراته این بار به عنوان نایب رییس به بدنه اجرایی این فدراسیون می تواند یکی از بهترین تصمیمات طباطبایی از بدو مسئولیت ریاست در کاراته باشد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، همگان به وضوح می دانند آشوری از نفوذ و نقشی بسیار مهم، کلیدی و تاثیرگزار در بین روسای هیاتهای استانی و اهالی کاراته برخوردار است، گرچه اتفاقاتی پس از مجمع دو سال قبل رخ داد که باعث جدایی ناخواسته آشوری از کاراته شد، اما اینبار و در مقطع زمانی خاص کاراته در آستانه المپیک، بازگشتی مقتدرانه به کرسی مسئولیت اجرایی در این فدراسیون داشت.

انتصاب آشوری به عنوان نایب رییس فدراسیون کاراته با واکنش شهرام هروی به عنوان سرمربی تیم ملی روبرو شده است و عدم حضور وی در تمرینات که ظاهرا نشانی از نارضایتی از انتصاب اخیر آشوری دارد، با هیچ منطق مدیریتی سازگار نیست، زیرا مسئولیت و تمرکز سرمربی در حوزه فنی تیم ملی است و مسائل مدیریتی و اجرایی فدراسیون، خارج از شرح وظایف هر سرمربی محسوب می شود.

جالب اینجاست که اگر انتخاب افراد در مسئولیتهای اجرایی کاراته تا به این حد برای هروی مهم تلقی می شده است، پس چرا طی بیش از دو سال گذشته در مقابل انتصاب محسن خمارلو نایب رییس پیشین کاراته که اساسا هیچ سنخیتی با این فدراسیون و مسئولیت محوله نداشت، سکوت کرد و رفتاری اعتراضی از وی شاهد نبودیم؟!

وانگهی! آیا هروی به این موضوع توجه ندارد که خود وی رفتاری معنی دار در جهت حاشیه سازی برای تیم ملی و از دست رفتن تمرکز ملی پوشان المپیکی در پیش گرفته که با هیچ دلیل و منطقی در حساس ترین مقطع زمانی ورزش ایران و کاراته به عنوان ورزشی مدال آور در المپیک، پذیرفتنی نیست؟

آیا هروی فراموش کرده که جایگاه فعلی خود در راس تیم ملی بزرگسالان را می تواند به دلایل مختلف مدیون حمایتهای آشوری باشد و شاید “آقاجون” که پس از جدایی مسئول سابق معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش دیگر از نفوذ سابق نسبت به مهره چینی در کاراته بی بهره شده است، اینبار به روش دیگری قصد ابراز نارضایتی از حضور آشوری دارد!

محسن آشوری یک ارزش افزوده برای کاراته ایران است و تجربیات بالای وی طی سالها حضور فنی و اجرایی در بدنه کاراته ایران موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و در آستانه المپیک، این تجربیات حتما برای کاراته و تیم‌ملی سودمند و دارای آورده مثبت خواهد بود.

“آقاجون” که قبلا هنر مهره چینی وی را در برکناری نایب رییس موفق بانوان شاهد بوده ایم، بداند که جامعه کاراته و رسانه کاملا وی را در زیر ذره بین قرار داده اند و رصد می کنند؛ پس لطفا حاشیه سازی ممنوع و حال که بسیار مربیان فنی و شایسته سالهاست پشت خط سرمربیگری تیم‌ملی باقی مانده اند، شهرام‌ هروی قدر جایگاه خود را بداند و خواسته و ناخواسته با نوع رفتار خود تیم ملی را به حاشیه نبرد.