بازنشستگی یک کاندیدا و شائبه های انتخابات هیات جودوی استان گیلان

آیا کاندیداتوری رئیس فعلی هیات قانونی است؟!

با توجه به مستندات موجود دال بر بازنشستگی رئیس کنونی هیات جودوی استان گیلان، اما وی در انتخابات آتی این هیات ثبت نام کرده که این مساله شائبه هایی را به وجود آورده است.

با توجه به مستندات موجود دال بر بازنشستگی رئیس کنونی هیات جودوی استان گیلان، اما وی در انتخابات آتی این هیات ثبت نام کرده که این مساله شائبه هایی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، پس از اتفاقاتی که در مجامع هیاتهای جودوی استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به عنوان سه قطب اصلی جودو کشور و همچنین استان خوزستان رخ داد، حالا نوبت به هیات جودو استان گیلان رسیده است.

روز اول آبان ۹۶ و تنها یک هفته پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات جودوی استان گیلان، “رمضان پوریوسفی” رئیس هیات جودوی استان گیلان براساس تبصره ۴ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، بازنشسته شد اما ظاهرا وی از بهمن ماه ۹۷ وی در اقدامی سئوال برانگیز، مبادرت به استخدام خود در هیات جودو و صدور لیست بیمه و دستمزد کرد، اما چون استخدام و تنظیم لیست بیمه و دستمزد برای افراد بازنشسته غیرقانونی است، سازمان تامین اجتماعی اقدام به تعلیق حقوق بازنشستگی وی کرد که با کمال تعجب، وی با درخواست شخصی خود رضایت خود را از این امر اعلام کرد که این اقدام وی را می توان تعبیر به راهکاری جهت امکان مجدد کاندیداتوری برای شرکت در انتخابات ریاست هیات کرد و درحال حاضر نیز رسما نامزد انتخابات شده است.

اما مسائل مطروحه در این خصوص حول چند موضوع است؛ اول، از منظر حقوقی کلیه اسناد و مدارک تعهدآور که بار مالی و حقوقی دارد، باید به اطلاع هیات رئیسه رسیده و دارای مصوبه رسمی باشد.

اگر استخدام وی دارای مصوبه قانونی بوده، این سوال مطرح است که بر اساس کدام منطق، هیات باید اقدام به استخدام رئیس هیات کند؟ با توجه به اینکه وی دارای حقوق بازنشستگی است، استدلال هیات رئیسه در این خصوص چیست؟ و اینکه آیا اصولا هیات رئیسه چنین مصوبه ای را صادر کرده است؟

دوم، از زمان تشکیل هیات جودو به ریاست پوریوسفی، دو مجمع عمومی سالیانه برگزار شده است. از آنجایی که ماموریت اصلی مجمع، بررسی عملکرد مالی سال قبل و ارائه برنامه های سال آتی است، متاسفانه گزارش استخدام وی در مجمع عنوان نشده و همچنین ممیزهای اداره کل و بازرسی نیز گزارشی از این عملکرد به رده های نظارتی و مدیریتی بالاتر ارائه نکرده اند و مدیرکل اداره ورزش و جوانان و همچنین رئیس فدراسیون از این موضوع یا اطلاعی ندارند یا در صورت اطلاع، تا این لحظه اقدام خاصی را انجام نداده اند.

قدر مسلم، اجرای قانون و قانون مداری باید همواره برای تمامی افراد در سطوح مختلف نصب العین و الزامی باشد که در مورد یاد شده،  ابهامات متعددی ایجاد شده و سوالات زیادی نیز همچنان بدون پاسخ باقی مانده است.

در این رابطه ضمن انتظار ورود مراجع ذیربط جهت شفاف سازی موضوع، این خبرگزاری حق پاسخگویی را برای هیات جودوی استان گیلان و یا فدراسیون جودو محفوظ می دارد.