رییس فدراسیون ورزش های همگانی در دیدار با شهردار اردبیل:

اردبیل پنجمین استان کم‌تحرک کشور / پتانسیل‌های ورزشی بالایی در این استان وجود دارد

رییس فدراسیون ورزش های رزمی گفت: لازم است تمام ظرفیت های استان اردبیل جهت افزایش تحرک در جامعه بکارگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایپنا – واحد اردبیل: افشین مولایی رییس فدراسیون ورزش های همگانی با محمود صفری شهردار اردبیل دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار با اشاره بر اهمیت ورزش های همگانی در سلامت مردم گفت: زمانی شهرها شرایط خوبی را خواهند داشت که حال شهروندان خوب باشد و این مهم با ترویج ورزش در جامعه امکان پذیر خواهد بود.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: متاسفانه فعالیت ورزشی مردم کم است و بر اساس آمار استان اردبیل در رده پنجم استان های کم تحرک قرار دارد که نباید از کنار آن به سادگی عبور کنیم.
ملایی بیان کرد: تلاش هایی در خصوص تشویق مردم به ورزش در کشور انجام شده اما این زحمات فعلا به بهره وری کانل نرسیده است؛ بطوریکه سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف درمان بیماری های غیرواگیر در کشور می شود.
این مسوول ورزشی اذعان کرد: اگر بتوانیم برای اقشار مختلف اقدامات لازم را در ایجاد شرایط ورزش فراهم کنیم، قطعا استقبال از ورزش افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای مثال ایجاد دسترسی آسان و قرار دادن سرویس های ایاب و ذهاب برای شهروندان جهت حضور در منطقه توریستی، ورزشی و گردشگری شورابیل می تواند استقبال از ورزش را در شهر اردبیل دو چندان کند.
ملایی گفت: شهرداری ها فضای خوبی برای تبلیغات و فرهنگسازی دارند که با استفاده از این ظرفیت می توان کارهای بسیار ارزنده ای را در گسترش ورزش در بین مردم انجام داد.

محمود صفری شهردار اردبیل نیز در این دیدار عنوان کرد: فعالیت های مناسبی از سوی شهرداری در زمینه ورزش های همگانی به رغم شیوع کرونا در رشته های مختلف انجام شده اما محدودیت های کرونایی انکار ناپذیر است.
صفری گفت: با این شرایط، پس از ماه رمضان در ۱۳ نقطه شهر ایستگاه های سلامت از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برپا شده و پویش هایی نظیر سه شنبه های بدون خودرو و پیاده روی با خانواده و… برگزار شده است.
وی افزود: زیرساخت های ورزشی مناسبی در شورابیل ایجاد شده و خوشبختانه این مجموعه به قطب ورزشی تبدیل شده است.
شهردار اردبیل گفت: البته امکانات رفاهی موجود در رینگ سلامت دریاچه شورابیل بهسازی شده و در آینده نیز ارتقا خواهد یافت.

خبرنگار: رشید عبدالحسینی