بازگشت شاهین ایرانی با دیپلماسی ورزشی

او این ظرفیت و قدرت را دارد تا با رفع برخی نواقص بتواند به یک مدال باارزش المپیکی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا ؛بخشیده شدن محرومیت محمدعلی گرایی از آن جهت اهمیت دارد که او به عنوان فرنگی‌کار با تجربه در وزن المپیکی، می‌تواند یک مهره ارزشمند و قابل اتکا در آستانه المپیک باشد. هر چند گرایی در چند سال اخیر نتوانسته توقعات را برآورده سازد اما او این ظرفیت و قدرت را دارد تا با رفع برخی نواقص بتواند به یک مدال باارزش المپیکی دست یابد.
در پایان پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال نقره، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تیم ملی در چهار وزن ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از سوی مهدی محسن‌نژاد، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده ۴ سهمیه المپیک گرفته و در ۲ وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید در پیکارهای کسب سهمیه نمایندگان کشورمان با رقبا روبرو شوند.
مرحله دوم رقابت‌های گزینشی مسابقات قاره‌ای است که گزینشی قاره آسیا روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در شهر بیشکک قزاقستان برگزار می‌شود.
مرحله نهایی کسب سهمیه المپیک نیز با حضور کشتی‌گیران تمامی کشورهایی که سهمیه کسب نکردند، پس از رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای، روزهای ۱۰ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه سال آینده در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.