بالاخره روز جنگ فرا رسید ! شفر قلعه را فتح می کند ؟!

Print Friendly, PDF & Email

دور برگشت پلی‌‌آف لیگ قهرمانان آسیا 2018، سه‌شنبه 25 اردیبهشت 97، ساعت 20:45، ورزشگاه آزادی تهران داور: احمد ابوبكر الكعف (عمان) كمك‌ها: ابوبكر سلیم و علی القیضی (عمان)

Print Friendly, Pdf &Amp; Email

به گزارش خبرگزاری ایپنا امشب راند نهایی از مبارزه‌ای كه چند ماه طول كشید در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ جایی كه ژنرال‌های آبی برای تسخیر قلعه حریف آخرین حربه‌ها و هنرهای رزمی خود را به نمایش می‌گذارند. استقلال با وینفرد شفر روزهای بسیار خوبی را سپری كرد تا جایی كه بسیاری از خاطرات تلخ روزهای ابتدایی به فراموشی سپرده شد، روزهایی كه امتیازات زیادی از دست رفت تا این تیم شانسی برای حضور در كورس قهرمانی لیگ نداشته باشد و تنها دلخوش به یك جام آن‌هم در رقابت‌های حذفی باشد. این قهرمانی در خرمشهر به دست آمد تا آبی‌ها با روحیه بالا چشم به پایان خوش آن‌هم در رقابت‌های آسیایی بدوزند؛ جایی كه تنها یك گام با رسیدن به جمع هشت تیم برتر فاصله دارند اما شكست در بازی رفت در كنار از دست دادن یكی دو مهره كلیدی به خاطر مصدومیت، روزهای پایانی را حسابی تلخ كرد. وینفرد شفر كه اصلاً دوست ندارد در این برهه با رقابت‌های آسیایی وداع تلخ داشته باشد امشب با انبوهی از مشكلات و بحران‌ها باید شاگردانش را از نظر روحی و روانی آماده جنگ با رقیبی آهنین همچون ذوب كند، تیمی كه در بازی رفت درس بزرگی همچون دور برگشت لیگ برتر به آبی‌های پایتخت داد آن‌هم اینكه فوتبال 90 دقیقه است و برای رسیدن به هدف باید تا آخرین ثانیه‌ها بجنگی! مسلماً ذوب‌آهن و امیر قلعه‌نویی با اتكا به اندوخته شیرین بازی رفت امشب در آزادی با افكاری متفاوت گام به زمین خواهند گذاشت كه ابتدا گل نخورند سپس روی ضدحملات به آنچه می‌خواهند برسند از همین ‌رو كار برای مرد آلمانی و شاگردان نصف و نیمه‌‌اش سخت خواهد شد. در این بین شاید تنها نكته مبهم به مصدومان و محرومان دو تیم برگردد كه ممكن است تركیب و تاكتیك‌های قابل پیش‌بینی از آنها را دچار تغییراتی كند به خصوص در استقلال كه دو مهره كلیدی‌شان را قطعاً در اختیار نخواهند داشت و تنها دلخوش به بازگشت مهاجم اول تیم هستند.

ذوب‌آهن هم امشب به نسبت تمام بازی‌های قبلی خود با تغییرات گسترده‌ای در ساختار دفاعی روبه‌رو خواهد بود كه می‌تواند برای این تیم دردسرساز شود از همین ‌رو نگرانی‌های امیر در این چند روز بی‌جهت نبود چون با بازگشت گلزن سنگالی استقلال، او در غیاب مهره‌های اصلی ساختار تدافعی با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهد شد. آنچه محرز است شرایط فنی حاكم بر دو تیم در كنار تمام حساسیت‌های پیرامون نتیجه بازی و همین‌طور جو روی سكوها باعث می‌شود تقابل دو تیم امشب به یكی از جنگ‌های حیثیتی تمام ادوار لیگ برای دو تیم تبدیل شود چون نه شفر و نه امیر دوست ندارند مقابل ژنرال‌های روی نیمكت رهبری جنگ، بازنده لقب بگیرند.

چهره‌ها

مامه تیام بعد از غیبت در بازی رفت به دلیل مصدومیت پیش‌بینی می‌شود امشب بار دیگر برای استقلال به میدان برود. ستاره سنگالی كه حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون قرارداد فصل آینده‌‌اش به گوش می‌رسد بدون توجه به این حاشیه‌ها امید اول مرد آلمانی برای روشن كردن موتور گلزنی استقلال است چون در بازی رفت حسابی جای خالی او حس شد. چه بسا اگر تیام در زمین بود استقلال در همان نیمه نخست می‌توانست نسخه حریف اصفهانی را بپیچد و این همه استرس نكشد.

محمدرشید مظاهری دروازه‌بان ملی‌پوش ذوبی‌ها در نیمه اول بازی رفت ستاره بی‌چون و چرای زمین بود چون بارها موقعیت‌های گلزنی استقلال را یك‌تنه مهار كرد تا زمینه برد این تیم در نیمه دوم فراهم شود. گلر جنوبی كه حالا یكی از دروازه‌بان‌های قرار گرفته در لیست 35 نفره تیم ملی هم هست با انگیزه نشان دادن توانایی‌های خود در راه سفر به روسیه امشب دقایق و ساعات دشواری را در چهارچوب دروازه سپری خواهد كرد چون باید مانع گلزنی مهاجمان تشنه گلزنی استقلال باشد.

در حاشیه… در حاشیه…

*داریوش شجاعیان قطعاً غایب خواهد بود اما امید ابراهیمی شرایط كاملاً مبهمی دارد تا جایی كه پزشكان استقلال بعد از تست‌های نهایی نیز زیر بار اعلام نظر در خصوص وضعیت این بازیكن نرفتند تا ابهام پیرامون حضور یا عدم حضور ابراهیمی به اوج خود برسد.

*آخرین بار كه دو تیم در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی كردند با وجود تساوی 1-1 اتفاقات حاشیه‌ای فراوانی برای نیمكت استقلال رقم خورد چون علیرضا منصوریان سرمربی وقت استقلال بعد از بازی در یكی از طولانی‌ترین كنفرانس‌های مطبوعاتی تاریخ لیگ از سرمربیگری استعفا داد تا زمینه حضور شفر فراهم شود.

*رویارویی استقلالی‌های سابق با پیراهن ذوب‌آهن در جدال امشب با آبی‌های پایتخت می‌تواند صحنه‌های جالبی را در ورزشگاه آزادی رقم بزند. میلاد فخرالدینی و بختیار رحمانی از جمله این بازیكنان هستند كه طرفداران استقلال چندان دل خوشی از آنها ندارند به خصوص بعد از بازی رفت دو تیم در نصف جهان.

*مامه تیام بعد از یك بازی غیبت دوباره به تركیب اصلی برمی‌گردد تا با حضور این بازیكن سنگالی در خط حمله استقلال و همین‌طور استنلی كی‌روش برزیلی در خط حمله ذوب‌آهن همه نگاه‌ها به عملكرد مهاجمان خارجی برای تعیین سرنوشت این بازی مهم دوخته شود.

*براساس شایعات موجود در بازار نقل و انتقالات تابستانی جدال امشب می‌تواند گودبای پارتی تعدادی از بازیكنان دو تیم و همین‌طور كادر فنی ذوب‌آهن نیز قلمداد شود چون براساس شایعات نه قلعه‌نویی سال آینده مربی ذوب‌آهن است نه تعدادی از بازیكنان استقلال قصد ماندن در این تیم دارند.