رییس هیأت اسکی استان فارس عنوان کرد

بانوی اسکی باز فارسی مسافر رقابت های المپیک زمستانی کره جنوبی شد

رییس هیأت اسکی استان فارس گفت: بانوی فارسی به عنوان نماینده اسکی آلپاین تیم ملی ایران به مسابقات المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی اعزام می شود.

محمد یزدان پناه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا واحد فارس با اعلام این خبر افزود: فروغ عباسی اسکی باز شیرازی برای دومین بار راهی مسابقات المپیک زمستانی در رشته اسکی آلپاین خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرایط در بخش آلپاین بانوان پیچیده بود و در حالی که فروغ عباسی با کوله باری از تجربه گزینه اصلی برای اعزام به المپیک بود، عاطفه احمدی ۱۶ ساله که در رقابت‌های لیگ بین المللی خوش درخشید کمیته فنی را برای تصمیم گرفتن در این خصوص دچار سردرگمی کرد تا رقابت نهایی بین این دو اسکی باز برای اعزام به المپیک زمستانی برگزار شود.

رییس هیأت اسکی استان فارس اظهار داشت: به همین منظور صبح امروز پنج شنبه پنجم بهمن ماه رقابت انتخابی بین فروغ عباسی و عاطفه احمدی دو عضو تیم‌ ملی اسکی آلپاین بانوان ایران برای کسب سهمیه حضور در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره‌حنوبی برگزار شد که در پایان فروغ عباسی گوی سبقت را از رقیب ۱۷ ساله اش ربود و موفق شد با پشت سرگذاشتن عاطفه احمدی بلیط سفر به پیونگ چانگ را کسب کند.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: سید ستار صید و سمانه بیرامی باهر در رشته اسکی کراس کانتری و محمد کیادربندسری در رشته اسکی آلپاین سه نماینده دیگر ایران در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 خواهند بود.

وی ادامه داد: رقابت های المپیک‌ زمستانی ۲۰۱۸ از بیستم بهمن ماه 96 تا ششم اسفند به میزبانی شهر پیونگ چانگ‌ کره جنوبی برگزار می شود.

بانوی اسکی باز فارسی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایپنا ضمن تشکر و قدردانی ویژه از تمامی همشهریان خود که برای حمایت و تشویق به مسابقه انتخابی نهایی آمده بودند، گفت: با همکاری فدراسیون و هیأت اسکی استان فارس از یک سال پیش در مسابقات زیادی شرکت کردم و امتیازم را برای حضور در المپیک زمستانی افزایش دادم و با وجود اینکه امتیازم از دیگر اسکی بازان بیشتر بود باز هم فدراسیون تصمیم گرفت تا مسابقه انتخابی برگزار کند که خدا را شکر موفق شدم در مرحله نهایی انتخابی با اقتدار تمام بر رقیب خود غلبه کنم و عازم دومین المپیک زمستانی شوم.

فروغ عباسی ابراز داشت: حضور در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی به دلیل اینکه با سختی و تلاش فراوان موفق به کسب سهمیه این مسابقات شدم از المپیک قبل بسیار برای من شیرین تر و دلچسب تر است.

وی از حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان و هیأت اسکی استان فارس تشکر کرد و افزود: جا دارد اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز و معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان به قول و وعده های خود عمل کنند.

خبرنگار: داود عسکرپور