توکن های هواداری

بررسی فواید و مزایای توکن های هواداری (فن توکن )

بلاک چین که روزگاری برای معرفی بیت کوین به کار گرفته شده بود اکنون برای اعطای حق به هواداران تیم‌های ورزشی وارد عمل شده است.
Print Friendly, Pdf &Amp; Email

توکن‌های هواداری یا فن توکن‌ها را می‌خرید اگر و تنها اگر در حقیقت به تیم فوتبال محبوب خود ایمان داشته باشید. توکن هواداری از جام جهانی معرفی شد و این روزها هر تیم فوتبالی را که پیدا کنید زیر پرچم پلتفرم Chiliz یک توکن هواداری برای خود دست و پا کرده است. دیگر علاقه شما به یک تیم می‌تواند پول ساز باشد. البته شاید بگویید در گذشته هم همینطور بوده است بله برای تیم نه برای شما اما این‌بار شما می‌توانید به معنای واقعی در شکست‌ها و پیروزی‌ها در کنار تیم محبوب خود باشید.

آیا برای این میزان از وفادار و هواداری آماده هستید یا ترجیح می‌دهید محض اطمینان توکن هواداری تیم حریف را نیز در اختیار داشته باشید؟ در این مقاله با اشاره به مزایا و معایب خرید توکن های هواداری شما را در تصمیم‌گیری یاری می‌کنیم.

 

توکن هواداری چیست؟

همان‌طور که از نام این توکن‌ پیداست این ارزهای دیجیتالی توسط کسانی خریداری می‌شوند که هوادار پروپا قرص یک تیم فوتبال هستند. اگر با اصطلاح توکن بیگانه هستید، باید بدانید که در دنیای ارزهای دیجیتال به هر ارزی به جز بیت کوین و اتریوم توکن گفته می‌‌شود. توکن نشان‌دهنده حق دارنده برای انجام کارهای مشخصی است. در مورد توکن هواداری حق مشارکت در تصمیمات تیم به عنوان یک توکن به فروش می‌رسد و کاربران یا همان هواداران می‌توانند در تصمیم‌های تیم مشارکت داشته باشند.

در طول تاریخ هواداران همیشه در پشت صحنه حضور داشتند و با فریادهای برق‌آسای خود در استادیوم‌ها از تیم محبوب خود حمایت می‌کردند. در واقع هواداران به شکل ناشناس و بدون اینکه برای این کار گماشته شده باشند، به صورت خودجوش از تیم حمایت می‌کردند. با روی کارآمدن توکن‌های هواداری با استفاده از تکنولوژی بلاک چین سناریو به کلی تغییر کرد.

بلاک چین که روزگاری برای معرفی بیت کوین به کار گرفته شده بود اکنون برای اعطای حق به هواداران تیم‌های ورزشی وارد عمل شده است. اما شاید بپرسید چطور ایجاد یک دارایی دیجیتال رابطه نزدیک‌تری بین تیم و هواداران ایجاد می‌کند؟ و این فضای جدید چطور برای هر دو طرف سودمند خواهد بود؟

فن توکن‌ها وسیله‌ای برای مبادله یا خرید و فروش کالا نیستند و تفاوت‌های بنیادینی با پول دارند اما توکن هواداری می‌تواند دسترسی دارنده به محتوای اختصاصی را تامین کند و به او حق رای بدهد.

توکن های هواداری روی اپلیکیشن Socios عرضه می‌شوند این برنامه زیر نظر پلتفرم Chiliz فعالیت می‌کند که در زمینه سرگرمی و ورزش فعال است.

مزایای خرید توکن هواداری

همان‌طور که گفته شد، خرید فن توکن روش بسیار خوبی برای حمایت از تیم محبوب‌تان است. انتشار اولین فن توکن همزمان بود انتشار ویروس کرونا، در آن زمان هواداران این توکن‌ها را برای کسب درآمد منفعل انتخاب می‌کردند اکنون که تاثیر کرونا در جهان کمرنگ شده است، فن توکن‌ها به یک سرگرمی و تجربه‌ای برای کسب پاداش و حمایت از تیم‌ها تبدیل شده‌اند. با این حال هنوز بسیاری با خرید فن توکن تیم محبوب خود به عنوان مثال با خرید فن توکن لاتزیو به دنبال کسب سود از سرمایه‌گذاری در تیم محبوب خود هستند. در این بخش به بررسی مزایای خرید فن توکن‌ها می‌پردازیم:

مشارکت در تصمیم گیری ها

دارندگان فن توکن می‌توانند با مشارکت در رای‌گیری‌های مربوط به تیم که در اپلیکیشن Socios راه‌اندازی می‌شود در تصمیمات مربوط به تیم محبوب خود مشارکت می‌کنند. تصور کنید با خرید فن توکن تیم محبوب خود قادر باشید:

  • لباس تیم در لیگ برتر را انتخاب کنید.
  • در مورد طرح بازوبند کاپیتان تیم اظهار نظر کنید.
  • نظر خود را در مورد انتقال بازیکنان تیم بیان کنید.
  • تجهیزات تازه‌ای را برای تیم انتخاب کنید.
  • طراحی جدید اتوبوس تیم را انتخاب کنید.
  • برای زمین تمرین اسم انتخاب کنید.
  • مقصدی برای تمرینات قبل از فصل تعیین کنید.
  • و در مورد مسائلی که به رای‌گیری گذاشته می‌شود نیز اظهار نظر کنید.

پاداش بگیرید

فرقی نمی‌کند تیم چطور عمل کند، در هر صورت به عنوان دارنده توکن هواداری شما همیشه برنده چیزی هستید. مشارکت شما بی‌پاداش باقی نمی‌ماند و شما در برابر اظهار نظرهای خود امتیاز می‌گیرید و در نهایت می‌توانید با استفاده از این امتیازها می‌توانید:

  • پیراهن ورزشی بازیکن محبوب خود را با امضای او دریافت کنید.
  • بلیط رایگان بگیرید.
  • تور استادیوم را برنده شوید.
  • با بازیکنان ملاقات حضوری داشته باشید.
  • حتی در استادیوم رویایی خود با تیم محبوب‌تان فوتبال بازی کنید.

 

عضو یک جامعه باشید

Socios.com میعادگاه شما و دیگر هواداران تیم محبوب‌تان است. جامعه‌ای متشکل از 1.5 میلیون کاربر از 160 کشور در این اپلیکیشن حضور دارند و اشتیاق خود برای ورزش و دنیای مجازی را به اشتراک می‌گذارند. امکانات متعددی نیز برای تبادل نظر این کاربران در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر این کاربران برای اینکه عنوان بهترین هوادار شهر، کشور یا سیاره را به دست بیاورند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معایب خرید توکن هواداری

برخی از تیم‌های ورزشی نیز از حضور در این فضا خودداری کرده‌اند و دلایل متعددی نیز برای این عدم حضور دارند. به نظر می‌رسد ایده پول‌سازی از تعامل هواداران با تیم برای این تیم‌ها خوشایند نیست. بسیاری از هواداران نیز بر این باورند که تیم‌ها به خودی خود موظف هستند از هوادارن خود حمایت کنند و نیازی نیست برای این خدمات توکن هواداری ارائه شود.

این دسته از هواداران به دنبال برقراری یک رابطه معنادار و حقیقی با تیم محبوب خود هستند که در گرو مادیات و پول‌سازی استوار نباشد.

اپلیکیشن Socios با وجود امکاناتی که برای هوادارن و تیم‌های منتخب آنها فراهم کرده است، در حال پول سازی از تعامل هواداران با تیم است. درحالی که لیگ‌ها و تیم‌ها این کار را به صورت رایگان انجام می‌دادند و البته شاید کم کاری‌هایی از سمت تیم‌ها دراین خصوص شکل گرفته است اما پول و موانع مالی نباید بر سر راه تعامل یک تیم با هوادار قرار بگیرند.

برخی بر این باورند که تیم‌ها با ارائه توکن هواداری در ازای شنیدن نظرات هواداران در مورد تصمیمات مدیریتی تیم پول در می‌آورند یا دارند با برگزاری رای‌گیری‌های آنلاین در حال پول سازی بیشتر هستند.

مهم نیست چه کسانی به استادیوم می روند

هدف اصلی انتشار توکن، مخاطبانی هستند که قادر نیستند به استادیوم بروند. کسانی که شیفته یک تیم هستند و تمام اخبار مربوط به آنها را دنبال می‌کنند اما درگوشه دیگری از زمین به دنیا آمده‌اند و هرگز از کره، ژاپن یا ترکیه برای حضور در استادیوم اقدام نمی‌کنند. جالب اینجاست که اکثر رای‌های که در نهایت باید از سوی هواداران حاضر در استادیوم پذیرفته شوند، از سوی همین هواداران بین‌المللی اتخاذ می‌شوند که شاید هرگز قدم به استادیوم نگذارند.

اختیار با شماست

کریپتو در تمام جنبه‌های زندگی بشر رخنه کرده است و بلاک چین مسیر را برای این رخنه آماده می‌کند. تاثیر کریپتو در ورزش نیز یکی از آخرین پیشتازی‌های بلاک چین است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

توکن‌ هواداری برای آن دسته ازافرادی که به خوبی تیم محبوب خود را زیر نظر دارند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. چرا که دراین حالت تماشای فوتبال تیم محبوب شما دیگر تنها یک سرگرمی ساده نیست و می‌تواند ارزش دارایی دیجیتال شما را نیز افزایش دهد.

از طرفی اگر مایل به مشارکت بیشتر در تیم هستید و مشکل با دخالت دادن مسائل مالی در بحث ورزش ندارید، با خرید توکن هواداری حق رای در تصمیمات مدیریتی تیم را نیز از آن خود می‌کنید.