نایب رییس کمیته سوپرساباکی در گفتگویی اعلام کرد

آقازاده: به دنبال دیده شدن ورزشکاران هستیم/ به زودی جمعیت سوپرساباکی به بیش از صدهزار نفر خواهد رسید

“سوپرساباکی” یکی از سبکهای سازنده و کارنامه دار در فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی است که به دلیل برخورداری از استایلهای متنوع در دو بخش مبارزاتی و هنرهای فردی در کانون توجه بسیاری از جوانان علاقمند به ورزشهای رزمی در کشور قرار دارد. به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، برای آگاهی از برنامه های در دست اقدام […]

“سوپرساباکی” یکی از سبکهای سازنده و کارنامه دار در فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی است که به دلیل برخورداری از استایلهای متنوع در دو بخش مبارزاتی و هنرهای فردی در کانون توجه بسیاری از جوانان علاقمند به ورزشهای رزمی در کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، برای آگاهی از برنامه های در دست اقدام این تشکیلات به سراغ بهزاد آقازاده قائم مقام و نایب رییس سوپرساباکی رفتیم و گفتگویی با وی ترتیب دادیم. آقازاده که خود از پیشکسوتان باسابقه ورزش کشور می باشد، معتقد است با استفاده از خرد جمعی و حمایت مسوولان، این رشته ورزشی می تواند در آینده ای نه چندان دور به جایگاه واقعی خود دست یافته و به عنوان بازویی قدرتمند، در خدمت رشد و اعتلای ورزشهای رزمی ایران باشد. در ادامه ماحصل این گفتگو را می خوانید:

*ورزش را از چه سالی آغاز کردید؟

– شروع ورزش من از سال ۶۶ با رشته کشتی بود. سپس از سال ۶۸ ورزش کاراته را پیش استاد سیدجعفر طباطبایی آغاز کردم. اواخر سال ۷۳ بدلیل مهاجرت استاد طباطبایی به ژاپن با استاد عباس شیخ علیزاده و استاد رضا آرنگ کاراته را ادامه دادم. در این مدت عناوین مختلفی در مسابقات کشوری کاراته بدست آوردم. از سال ۷۵ به دلیل روحیه جنگندگی در کاراته با سبکی بنام دای دو جو کو به ریاست کانچو مجید باغدارنیا که ترکیبی از بوکس، جودو و کاراته بود آشنا و حدود ۲۰ سال در این ورزش فعالیت کردم و با کسب عناوین مختلف قهرمانی در سال ۹۰ موفق به دریافت کمربند مشکی دان ۵ کاراته شدم. در سال ۹۵ موفق به دریافت کمربند مشکی دان ۶ شدم. در این سالها که مشغول ورزش بودم در دو رشته مختلف مهندسی عمران وحقوق نیز تحصیلات خود را ادامه دادم.

*چطور به عضویت کمیته سوپرساباکی درآمدید؟

– از سال ۹۷ استاد اکبر روحپرور بنده را عضو هیئت رییسه سازمان جهانی کمیته سوپر ساباکی کردند. به خاطر علاقه و عشق به ورزش به خصوص کاراته، بنده بنابه پیشنهاد کانچو اکبر روحپرور تفاهم نامه ای جهت توسعه و پیشرفت سبک جهانی سوپر ساباکی و حمایت ویژه از رزمی کاران در ایران و جهان تنظیم شد و از تاریخ تنظیم مفاد آن با اولویت این برنامه در حال اجرا بوده است و مقرر شده اینجانب بعنوان قائم مقام و نایب رئیس کمیته سوپر ساباکی و استاد کانچو روحپرور بعنوان بنیانگذار و رئیس سازمان جهانی کمیته سوپر ساباکی در خدمت ورزش‌های رزمی و کاراته باشیم. استاد روحپرور سرمایه و یک عمر اعتبار با ارزش خود را در اختیار بنده گذاشتند و امیدوارم شرمنده نشوم و این لطف‌ها را جبران کنم.

*طراحی سایت برای کمیته سوپرساباکی

– ما در اولین گام سایتی را برای ادامه فعالیت سازمان جهانی کمیته سوپر ساباکی طراحی کردیم که دو زبانه و بسیار وسیع و جامع است که کلیه اعضای سبک با مشخصات کامل در آن عضو هستند و هر شخصی بعنوان اعضای سبک پنل جداگانه برای خود خواهد داشت و می تواند تمام مدارک، مشخصات هویتی، عناوین ورزشی، درخواست سبک به هر عنوان از قبیل شرکت در استاژ فنی و آموزشی و مسابقات، درخواست درجه و کمربند، درخواست نمایندگی از سبک وغیره… و درخواست صدور کارت عضویت، برگزاری جلسات آنلاین با استفاده از رمز شخصی در سایت بارگذاری و فعالیت خودرا ادامه دهند. در واقع اگر ورزشکاری نیاز به دیده شدن و استعلام رزومه ورزشی داشته باشد می‌تواند با ورود به سایت تمام فعالیت‌های ورزشی خود و یا هر شخصی که لازم باشد را رویت کند.

* اعطای نمایندگی از سبک به تمام نقاط کشور و جهان

– دومین برنامه‌ای که در دستور کار خود داریم این است که اگر شخصی واجد شرایط باشد با قرارداد و تعهدات لازم، نمایندگی سبک به او اهدا شود. لازم به ذکر است اعطای نمایندگی با بررسی شرایط و رزومه ورزشی داده خواهد شد و امتیازات وحمایت‌های ویژه از نمایندگان در نظر گرفته شده است.

آقازاده: به دنبال دیده شدن ورزشکاران هستیم/ به زودی جمعیت سوپرساباکی به بیش از صدهزار نفر خواهد رسید

*برگزاری کلاسهای آموزشی

– گام سوم برنامه‌های ما برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نمایندگان، مربیان، داوران و اعضای ارشد سبک ماهانه بصورت حضوری و وبینار رایگان است و هزینه آن از حساب سبک پرداخت خواهد شد.

*تلاش برای حضور در فدراسیون کاراته

– بدلیل آنکه استایلهای مبارزاتی سوپرساباکی، اصالتا از کاراته نشات گرفته است، در تلاشیم تا این هنر رزمی را با حفظ حضور و عضویت در فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی، در فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران نیز به ثبت برسانیم و در این راستا انتظار حمایت و مساعدت ویژه از آقای حسن طباطبایی ریاست فدراسیون کاراته و کمیته فنی فدراسیون کاراته را داریم.

*حمایت ویژه از قهرمانان تمام رشته‌های رزمی

– حمایت ویژه مالی ورزشی از قهرمانان تمام رشته‌های ورزش‌های رزمی و کاراته در صورت عضویت در سازمان جهانی کمیته سوپرساباکی، برگزاری مسابقات منطقه‌ای، کشوری، آسیایی، جهانی با جوایز ویژه مالی، اعزام قهرمانان به مسابقات خارج کشور با هزینه سبک، برپایی اردوهای مختلف داخلی و خارجی با هزینه سبک برای تمام قهرمانان مربیان داوران و اساتید، برگزاری مسابقات لیگ با جوایز ویژه نقدی و پوشش خبری فعالیتهای ورزشی تمام قهرمانان واساتید در تمام رسانه های خبری جهت دیده شدن و ایجاد انگیزه از دیگر برنامه‌های ما در این کمیته خواهد بود.

*فعالیت در حوزه گردشگری

– بنده علاوه بر فعالیت‌های ورزشی در حوزه گردشگری نیز فعالیت داشته و در شهر توریستی سرعین زمینی حدود پانزده هزار مترمربع مجوز هتل پنج ستاره به نام مهندس ایرج اصیلی دریافت کردیم. بنده حاضر هستم درکنار پروژه گردشگری، کمپ ورزشی با امکانات کامل برای کلیه رشته‌های ورزشی و تیم‌های ملی با هزینه شخصی احداث کنم. در همین رابطه لازم می دانم از حمایت مسوولین استانی از جمله استاندار، نمایندگان، شهردار و … تشکر و قدردانی کنم.

*سخن آخر

– بنده حاضرم در صورت تهیه زمین از سوی دولت با هزینه شخصی مجموعه ورزشی و خدماتی با امکانات کامل برای ورزش‌های رزمی و کاراته احداث کرده و در اختیار جامعه ورزشی قرار دهم. از رییس فدراسیون انجمنهای ورزش‌های رزمی و نایب رئیس فدراسیون که از فعالیت ما استقبال کرده و قول هرگونه حمایت را دادند تشکر می‌کنم. بنده بعنوان عضو کوچکی از جامعه ورزشی از همین جا اعلام میکنم بنده بخاطر عشق و علاقه‌ای که به ورزش دارم حاضرم از تمام ورزشکاران رشته‌های ورزشهای رزمی و کاراته حمایت لازم نموده تا هیچ ورزشکاری برای ادامه فعالیت و دیده شدن مشکلی نداشته باشد. هدفمان خدمتی ماندگار به جامعه رزمی است. سازمان جهانی سوپرساباکی به غیر از خارج کشور به امید و لطف خداوند متعال، در نزدیکترین زمان با بیش از یکصد هزار نفر ورزشکار فعال در عرصه جهانی فعالیت خواهد کرد.