در گفت‌و‌گو با ایپنا مطرح شد:

تالوی اردبیل گرفتار باورهای غلط / مسابقات تالو احیاء می‌شود

یک مربی تالو در اردبیل گفت: خیلی ها بر این باورند که اردبیل بخاطر کوهستانی بودن و شرایط اقلیمی بیشتر متمایل به ورزش های مبارزه ای است اما این یک تبلیغ سوء در مورد بخش تکنیکی ووشو یعنی تالو می باشد.

رضا ولی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری ایپنا – واحد اردبیل با اشاره به باور های اشتباه رایج در مورد وضعیت تالو در استان اردبیل عنوان کرد: خیلی ها بر این باورند که اردبیل بخاطر کوهستانی بودن و شرایط اقلیمی بیشتر متمایل به ورزش های مبارزه ای است و کششی برای تالو وجود ندارد اما این یک تبلیغ سوء در مورد بخش تکنیکی ووشو یعنی تالو می باشد.

وی افزود: استان اردبیل دارای استعدادهای بسیار خوبی در بخش تالو می باشد که این استعدادها در صورت حمایت در سطوح کشوری و حتی بین المللی حرفی برای گفتن خواهند داشت؛ همانگونه که تاکنون بسیاری از افراد توانمند در این رشته توانسته اند عناوین خوبی را برای استان کسب کنند.

این قهرمان ورزشی دلیل  عدم پیشرفت تالو در استان را نبود زیر ساخت های لازم و عدم وجود تبلیغات صحیح و کار آمد قلمداد کرد و گفت: ورزشکاران این بخش از ووشو قابلیت حضور در میادین مختلف ورزشی را دارا می باشند که در این خصوص انتخاب شدن دو نفر  از شاگردانم به نام های آریا ستایش و محمد طاها کیانپور برای اولین بار به عنوان استعداد برتر از طرف فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران دلیلی بر این ادعا است.

ولی نژاد ادامه داد: البته با رایزنی های به عمل آمده در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی برای تالو کاران اردبیلی مبنی بر برگزاری مسابقات تالو به صورت مستمر با همکاری مربیان فعال در اردبیل و همکاری هیات ووشو شهرستان برای پیشرفت و ایجاد انگیزه هرچه بیشتر در ورزشکاران در راه است.

این مربی جوان و با استعداد تالو در استان اردبیل در پایان خواستار توجه ویژه مسئولین به رشته مهیج و جذاب تالو شد و گفت: تاکنون حمایت هایی از تالو شده اما این حمایت ها جوابگوی ظرفیت بالای استان نیست و لازم است در این خصوص جهت جلوگیری از ریزش ورزشکاران در بخش تالو اقدامات مقتضی انجام شود.

گفتنی است رضا ولی نژاد در مسابقات تالو مختلف استانی و کشوری، لیگ دسته یک قهرمانان، مسابقات متعدد سبکی، مسابقات سبکی ساندا و مسابقات بین المللی در سه فرم نانچوان، نن گوئن و نن دائو که به صورت مجازی برگزار شد موفق به کسب عناوین قهرمانی شده است. او از سال 1390 تا کنون به عنوان مربی تالو و ساندا در اردبیل مشغول به فعالیت است.

وی دوم آذرماه سالجاری عازم مسابقات بین المللی بلغارستان می شود و در بخش های MMA و هنرهای فردی  به رقابت با حریفان خواهد پرداخت.

گفت و گو: رشید عبدالحسینی