تمامیت خواهی نکونام به روش کی‌روش؛ همه مقصرند غیر از من!

تمامیت خواهی جواد نکونام که از کارلوس کی‌روش به این سرمربی جوان ارث رسیده، استقلال را طی دو سال اخیر با حواشی فراوانی مواجه ساخته و از رسیدن به جام دور کرده است.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )،تمامیت خواهی جواد نکونام در باشگاه استقلال وارد فصل جدیدی شده، فصلی که وی کمتر به دنبال رساندن آبی‌ها به صدر جدول است و این مربی به دنبال بهانه‌ می‌گردد تا با تاختن به مدیران باشگاه و کادر اجرایی استقلال، نتایج ضعیف آبی‌پوشان در چهار هفته نخست لیگ برتر را توجیه کند. استقلال در این چهار هفته تنها پنج امتیاز کسب کرده و هفت امتیاز با صدر جدول و سه امتیاز با رقیب سنتی خود فاصله دارد.

استقلال نکونام نشانی از دژ مستحکم فصل بیست و سوم ندارد و در چهار هفته ابتدایی، ۶ گل دریافت کرده است. هر چند که بسیاری از پیشکسوتان استقلال باور دارند که این نتایج نمی‌تواند ملاک ارزیابی استقلال در فصل جاری باشد، اما سابقه رفتاری و نتایج سینوسی نکونام در فصل گذشته حکایت از ضعف فنی آبی‌پوشان در فصل جاری دارد.

نکونام از آن دسته مربیان است که در مکتب کی‌روش الفبای فوتبال را آموخته است. او در کنار شیوه تدافعی، به دنبال تمامیت‌ خواهی در ارکان مختلف است. شیوه برخورد وی با مدیران باشگاه حکایت از آن دارد که این مربی اعتقاد چندانی به چارت سازمانی ندارد و به دنبال یک سلطه کلی بر استقلال است، سلطه‌ای که مدیران باشگاه را به مجری دستورات این مربی تبدیل خواهد کرد و این همان شیوه برخوردی بود که کی‌روش هشت سال با ارکان فدراسیون فوتبال انجام داد و در شرایط سخت نیز با مصاحبه های حاشیه‌ای به دنبال تحریک هواداران بود.

نکونام نام کوچکی در فوتبال ایران نیست اما شیوه مربیگری و رفتاری وی هیچ تناسبی با یک بازیکن بزرگ و شاغل در لالیگا ندارد. او از کی‌روش آموخته بهترین راهکار برای پاسخگویی، مقصر جلوه دادن دیگران است. نکونام در فصل گذشته با این راهبرد استقلال را از ریل قهرمانی خارج کرد تا جایی که اختلافش با علی خطیر(مدیرعامل وقت استقلال) به یکی از مهمترین و جذاب‌ترین سوژه‌های رسانه‌ای تبدیل شده بود که در نهایت به کناره‌گیری خطیر در اواسط فصل منجر شد. هر چند که رفتن خطیر و آمدن سمیعی می‌توانست نکونام را به مرد مطیع باشگاه تبدیل کند، اما نکونام روند خود را حفظ و حتی مدیران باشگاه را تهدید به افشاگری کرد.

جنگ زرگری نکونام با سمیعی در آستانه دربی بزرگ تهران، شرایط سختی را برای استقلال ایجاد کرده، تا جایی که این روزها جمع کثیری از هواداران خواهان تصمیمی جدی از سوی مدیران باشگاه در خصوص سرمربی پرحاشیه تیمشان شده‌اند. آنان حتی باور دارند باخت استقلال در دربی هر چند ممکن است برای حیثیت باشگاه گران تمام شود، اما می‌تواند سوت پایان مربیگری نکونام در استقلال باشد.

نکونام همانگونه که در زمان حضور در تیم استقلال به عنوان بازیکن نتوانست جایی در دل هواداران باز کند، اکنون نیز با حاشیه‌سازی به یکی از مردان جنجالی تیم تبدیل شده، تا جایی که حتی پیج‌های هواداری استقلال نیز برای رفتن او لحظه‌شماری می‌کنند.

حال باید منتظر مانند تا شهرآورد بزرگ پایتخت برگزار شود، شهرآوردی که می‌تواند سرنوشت نکونام را رقم بزند.