داداش زاده: من دلالی نکردم از داماش کنارم گذاشتند/چرخه فساد بر فوتبال ما چیره شده است

Print Friendly, PDF & Email

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم داماش را بالا آوردم، اما آقایان گفتند که باید دلالی کنی و قبول نکردم و کنارم گذاشتند.

Print Friendly, Pdf &Amp; Email

بهزاد داداش زاده پیشکسوت فوتبال درباره  وضعیت نقل و انتقالات تیم‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: آنچه حائز اهمیت هست این است که منافع آقایان در تراکتور تامین شد. من نمی‌دانم نصیرزاده کجای فوتبال هست که برای اینکه پول بیشتری گیرش بیاید سریع آئین نامه را عوض می‌کند. بعد می‌گوید که قوانین کتاب آسمانی نیستند که نتوانیم عوضشان کنیم. واقعا برای فوتبال متاسف هستم که همه به فکر خودشان هستند.

او ادامه داد: آقایانی که تیمدار و مربی تیم ملی بودند آن موقع که دلال‌ها آن‌ها را به تیم‌ها می‌بردند و زد و بند می‌کردند، با فساد کنار می‌آمدند اکنون که دیگر تیم ندارند می‌گویند فساد و دلالی در فوتبال رایج شده است. ما که از روز اول همین حرف را زدیم. من با فساد و دلالی مبارزه کردم و به من تیم نمی‌دهند. تیم داماش را بالا آوردم، اما آقایان گفتند که بازیکنان ما را باید بگیری و به نوعی باید دلالی کنی و قبول نکردم و کنارم گذاشتند. همچنین در تیم ملی فوتبال ساحلی هم همین اتفاق رخ داد.

داداش زاده درباره اینکه بازیکنان ارزش دریافت رقم قرارداد‌های بالا را دارند، گفت: بحث مافیا و دلالی است. هر مدیرعاملی می‌آید یک نرخ می‌بندد و با ایجنت و بازیکن زد و بند می‌کند و ۲۰ میلیارد می‌گوید، اما بازیکن ۵ میلیارد هم نمی‌گیرد. ۱۵ میلیارد در اینجا گم می‌شود. به هر حال  چرخه فساد بر فوتبال ما غالب شده  و دیگر تعصب و غیرت از بین رفته است. اکنون پول حرف اول را می‌زند. هیچ مدیرعاملی و مربی  هم ضمانت ندارند که تا آخر می‌مانند. آن‌ها می‌گویند بازیکن بیاوریم و پولمان را می‌گیریم. نتیجه گرفتیم در تیم می‌مانیم در غیر این صورت از تیم می‌رویم و حداقل پولمان را می‌گیریم.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه همه تیم‌ها مدعی هستند که سقف بودجه را رعایت کردند، گفت: سقف بودجه کشک است. باشگاه‌ها می‌گویند ۲۰۰ میلیارد خرج کردند، اما اگر از بازیکنان مبلغ قراردادشان را بپرسید و جمع کنید در نهایت می‌بینید که ۵۰۰ میلیارد هزینه کردند. تراز مالی در کجا  بوده و ثابت شده است.

او درباره اینکه بازی‌های لیگ از امروز شروع می‌شود و این مسابقات را چطور می‌بیند، گفت: از اکنون نمی‌توانیم بگوییم که کدام تیم خوب یا بد است. همه تیم‌ها مشکل دارند و تا انسجام تیمی شان فاصله دارند. تیم‌های سپاهان و تراکتور بازیکنان بزرگی خریدند، اما هماهنگ شدن نفرات با هم زمان می‌برد و مطمئنا هفته‌های اول تا سوم تیم‌ها دچار مشکل هستند. البته تیم پرسپولیس شاکله اش را حفظ کرده، اما تغییراتی هم داشته است و در هفته‌های اول و دوم به مشکل برمی خورد.

داداش زاده درباره اینکه تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات چطور عمل کرد، گفت: عملکرد این تیم در نقل و انتقالات بد نبود، اما به هر حال با وجود اینکه ۲، ۳ بازیکنش رفتند، اما شاکله اصلی اش ۸۰ درصد حفظ شده است. البته سرخپوشان باید یادشان باشد که در جام باشگاه‌های آسیا حضور دارند و باید در ۳ جبهه بجنگد و باید فوروارد، دروازه بان ذخیره برای بیرانوند، یک دفاع چپ و یک هافبک خوب و در مجموع ۴ بازیکن نیاز دارند. البته باید ببینیم دیدگاه گل محمدی و بودجه درویش به چه صورت است.

پیشکسوت فوتبال درباره بازی اول پرسپولیس برابر تیم آلومینیوم در لیگ بیست و سوم فوتبال گفت: تیم آلومینیوم همیشه گربه سیاه پرسپولیس بوده است. خط دفاع سرخپوشان همیشه  آسیب پذیر بوده، اما اکنون دفاعش بد نیست. البته پرسپولیس باید در همه بازی‌ها نتیجه لازم را  بگیرد  در صورتی که می‌خواهد قهرمان شود دیگر جای اشتباه ندارد. باز هم می‌گویم باید از حاشیه دور باشد تا موفق شود.

او درباره وضعیت تیم استقلال گفت: متاسفانه استقلال را آقایان به خاطر منافع مالی و سهم خواهی خود بهم زدند و هر کسی آمد پولی برداشت و رفت و بدهی برای این تیم باقی گذاشت. اکنون هم یک بمب در دست خطیر و یک خرابه در دست نکونام  گذاشتند. آبی پوشان مشکلات زیادی دارند.

داداش زاده درباره مدعیان قهرمانی لیگ امسال چه تیم‌هایی هستند، بیان کرد: از اکنون نمی‌شود پیش بینی کرد که قهرمان چه تیمی است، چون روند تیم‌ها را نمی‌دانیم. باید یکی، ۲ هفته بگذرد و بعد بتوانیم در این باره نظر بدهیم و زود است از اکنون قضاوت کنیم.