دانشگاه آیدین استانبول؛ بهترین دانشگاه خصوصی ترکیه برای تحصیل

Print Friendly, PDF & Email

یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، دانشگاه آیدین استانبول است که سابقه‌ای درخشان در زمینه تحصیلات عالی دارد. در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی مختلف در بهترین سطح ارائه می‌شوند. در دانشگاه آیدین رشته‌های تحصیلی به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شوند و به دلیل بالابودن کیفیت سطح آموزش و رعایت تمام استانداردهای آموزشی، علمی و تحقیقاتی، مدرک دانشگاه آیدین در تمام اروپا معتبر است. رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در بهترین سطح ارائه شده و فارغ‌التحصیلان با مهارت و تخصص بالا وار…

Print Friendly, Pdf &Amp; Email

یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، دانشگاه آیدین استانبول است که سابقه‌ای درخشان در زمینه تحصیلات عالی دارد. در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی مختلف در بهترین سطح ارائه می‌شوند. در دانشگاه آیدین رشته‌های تحصیلی به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شوند و به دلیل بالابودن کیفیت سطح آموزش و رعایت تمام استانداردهای آموزشی، علمی و تحقیقاتی، مدرک دانشگاه آیدین در تمام اروپا معتبر است. رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در بهترین سطح ارائه شده و فارغ‌التحصیلان با مهارت و تخصص بالا وارد بازار کار می‌شوند.

دانشگاه آیدین

در سال ۲۰۰۳ دانشگاه آیدین استانبول با عنوان مدرسه حرفه‌ای آنادولو و به‌عنوان اولین مدرسه خصوصی ترکیه افتتاح شد. در سال ۲۰۰۷ این مدرسه با نام دانشگاه آیدین ترکیه تغییر نام داده و اکنون با ۱۴ دانشکده، یک مدرسه عالی و ۳ مدرسه حرفه‌ای فعالیت می‌کند. دانشگاه آیدین در لیست دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تأیید ایران قرار دارد و رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه در بهترین سطح ارائه می‌شوند. دانشگاه آیدین با فراهم‌سازی برترین امکانات تحصیلی، علمی حضور اساتید معتبر بین‌المللی و شرکت در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس و فارابی رتبه ۶ دانشگاه‌های ترکیه را دارد.

رشته های تحصیلی دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین که در ابتدا به‌عنوان مدرسه خصوصی افتتاح شد با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و تلاش برای ارتقای رتبه علمی توانسته است خود را به‌عنوان یک دانشگاه خصوصی مطرح کند. در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی مختلف در بهترین سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌شوند. رشته‌های تحصیلی مختلف در این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • علوم و هنر
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • دندانپزشکی
  • پزشکی
  • حقوق
  • فنی معماری
  • فیزیوتراپی
  • اقتصاد و علوم دارایی
  • هنرهای زیبا

دانشگاه آیدین استانبول دارای ۳۶ مرکز تحقیقات علمی، ۱۱ مرکز فناوری و ۲۷ آزمایشگاه علوم پایه پزشکی است. این دانشگاه با هدف تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین مؤسسات آموزش عالی پیشرو در ترکیه و جهان بسیار تلاش می‌کند. حضور هیئت علمی باتجربه و معتبر از دیگر عوامل اثرگذار بر کسب رتبه برتر این دانشگاه در ترکیه و جهان است.

یکی از بهترین مراجع کسب اطلاعات دقیق درباره دانشگاه‌های جهان برای تحصیل مؤسسات مهاجرتی هستند. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا در طول چندین سال سابقه درخشان و با داشتن شعب متعدد در کشور از دفاتر مهاجرتی فعال است که سالانه به متقاضیان تحصیلی زیادی خدمات استاندارد ارائه می‌دهد.

تجهیزات و امکانات دانشگاه آیدین

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر افزایش رتبه علمی دانشگاه امکانات و تجهیزات علمی، تحقیقاتی و آموزشی هر دانشگاه است. دانشگاه آیدین استانبول نیز به‌عنوان بهترین دانشگاه خصوصی ترکیه امکانات متعدد علمی، رفاهی و فرهنگی در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. برخی از امکانات این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • آزمایشگاه‌های علمی مجهز
  • برگزاری جلسات رایگان زبان ترکی برای دانشجویان خارجی
  • خوابگاه‌های مجهز دانشجویی
  • کافه‌تریا و مراکز سرگرمی
  • سالن‌های ورزشی با بهترین امکانات
  • برگزاری همایش‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی

 

افتخارات دانشگاه

از دیگر دلایل اعتبار علمی دانشگاه آیدین استانبول داشتن گواهینامه‌های معتبری است که آن را به یک دانشگاه ویژه تبدیل کرده و متقاضیان زیادی خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند. برخی از مهم‌ترین گواهینامه‌های دانشگاه آیدین عبارت‌اند از:

  • ADEE: برای آموزش علوم دندانپزشکی که فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی این دانشگاه می‌توانند در هرکدام از کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند.
  • EPDA: اعتباربخشی تدریس علوم تربیتی دانشکده آموزش دانشگاه که از طرف سازمان EPDAD ارائه می‌شود. اخذ این گواهینامه نشان‌دهنده بالاترین سطح آموزشی، علمی و اخلاقی فارغ‌التحصیلان معلمان این دانشگاه است.
  • FEDEK: برای آموزش استاندارد برنامه‌های علوم بهداشت، زبان، هنر، تاریخ و جغرافیا
  • MUDEK: گواهینامه آموزش مهندسی و فناوری

مزایای تحصیل در دانشگاه آیدین

دانشگاه آیدین استانبول یکی از فعال‌ترین و جوان‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است که با جدیت تمام در جهت توسعه بین‌المللی و آموزش جهانی گام برمی‌دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه خصوصی آیدین استانبول عبارت‌اند از:

  • مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های جهان، لابراتوارهای پزشکی و مهندسی پیشرفته، دارای استودیوها و آتلیه‌های طراحی و هنری
  • همکاری نزدیک و دائمی با مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاه‌های معتبر جهان و فراهم‌سازی فرصت تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر برای دانشجویان خود
  • دارای گواهینامه‌ها و استانداردهای علوم پزشکی از انجمن‌های پزشکی اروپا
  • دارای ۵ بیمارستان خصوصی در دانشکده دندانپزشکی و ارائه برترین تخصص‌های حرفه‌ای رشته پزشکی و دندانپزشکی
  • فراهم‌سازی برنامه‌های مقدماتی آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویانی که تسلط به انگلیسی ندارند
  • ارائه تحصیلات تکمیلی آموزش از راه دور در ۵ رشته دانشگاهی بدون ارائه پایان نامه
  • فعال در دنیای کسب‌وکار و آموزش عملی مهارت‌های این رشته به دانشجویان و تربیت دانشجویانی با بهترین مهارت‌های کسب‌وکار

دفتر مهاجرتی علم ویرا با آگاهی از حساسیت مهاجرت تحصیلی همواره جدیدترین شرایط تحصیل در ترکیه را کسب کرده و با تنظیم دقیق اطلاعات آن‌ها را در اختیار متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار می‌دهد.

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه آیدین

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه آیدین استانبول ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان دارای شایستگی علمی و تحصیلی است. انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آیدین عبارت‌اند از:

  • بورسیه تحصیلی برجسته: در پایان هر سال تحصیلی دانشجویان برتر گروه‌های آموزشی مختلف مشخص شده و برای سال تحصیلی آینده به آن‌ها «بورسیه دستاوردهای برجسته» اعطا می‌شود.
  • بورسیه تحصیلی برنامه‌های مینور و ماژور: این بورسیه مخصوص دانشجویانی است که در دانشگاه آیدین استانبول هم‌زمان در دو رشته تحصیل می‌کنند. این دانشجویان مشمول بورسیه تحصیلی کامل هستند.
  • بورسیه اعضای خانواده: اگر از یک خانواده دو نفر به‌صورت هم‌زمان در دانشگاه آیدین مشغول به تحصیل باشند یکی از آن‌ها مشمول ۵ درصد تخفیف شهریه در مقطع کارشناسی و دیگری مشمول ۱۰ درصد تخفیف در شهریه در مقطع کاردانی است.
  • بورسیه بنیاد مؤسس (AKEV): یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه آیدین استانبول به دانشجویان شایسته علمی تعلق می‌گیرد که دارای مشکلات مالی هستند. اگر دانشجویی بدون داشتن بورسیه تحصیلی و از طریق سازمان برگزاری آزمون و گزینش دانشجوی ترکیه در این دانشگاه ثبت‌نام کرده باشد از طرف بنیاد آموزش و فرهنگ آناتولی (AKEV) مبلغی به‌عنوان کمک‌هزینه دریافت می‌کند.
  • بورسیه تشویقی (TUBITAK): دانشجویانی که موفق شوند در مسابقات بین‌المللی مدال‌های طلا، نقره یا برنز کسب کنند و به تأیید شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TUBITAK) برسد مشمول ۱۰ درصد تخفیف در شهریه خواهند شد.

هزینه تحصیل در دانشگاه آیدین

دانشگاه آیدین استانبول یک دانشگاه خصوصی است و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید تمکن مالی خوبی داشته باشند. هزینه تحصیل در این دانشگاه به رشته، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل بستگی دارد. در ادامه هزینه تحصیل در برخی از رشته‌های این دانشگاه آمده است.

رشته تحصیلی زبان تحصیل هزینه تحصیل
پزشکی انگلیسی/ ترکی ۲۲٫۰۰۰ دلار
دندانپزشکی انگلیسی/ ترکی ۲۰٫۰۰۰ دلار
داروسازی ترکی ۸٫۰۰۰ دلار
تغذیه و رژیم غذایی ترکی ۵٫۰۰۰ دلار
پرستاری ترکی ۵٫۰۰۰ دلار
کسب‌وکار ترکی ۴٫۰۰۰ دلار
فیزیوتراپی ترکی ۵٫۰۰۰ دلار
حقوق ترکی ۵٫۰۰۰ دلار
مدیریت سلامت ترکی ۵٫۰۰۰ دلار
روان‌شناسی ترکی ۴٫۰۰۰ دلار
جامعه‌‌شناسی ترکی ۴٫۰۰۰ دلار
معماری ترکی ۴٫۰۰۰ دلار
مهندسی عمران انگلیسی ۶٫۰۰۰ دلار

جمع‌بندی

دانشگاه آیدین استانبول یکی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه و از دانشگاه‌های بسیار معتبر این کشور است. این دانشگاه با داشتن برترین تجهیزات آموزشی، علمی و پژوهشی و همچنین بهره‌گیری از حضور اساتید و هیئت‌علمی بسیار معتبر، در سطح ترکیه و اروپا اعتبار بالایی دارد.

دانشگاه آیدین با داشتن گواهینامه‌های معتبر، لابراتوارهای مهندسی، پزشکی و همچنین همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی جهان، ارائه بورسیه و شرکت در برنامه تبادل دانشجو توانسته است در ترکیه و اروپا رتبه بالایی کسب کند.

مؤسسه مهاجرتی علم ویرا دارای تیم مهاجرتی متخصص متشکل از مشاوران مهاجرتی است که همگی تلاش می‌کنند مسیر مهاجرت تحصیلی متقاضیان را با بهترین روش‌ها و راهکارهای قانونی تسهیل کنند. اگر به دنبال تحصیل بدون آزمون در ترکیه هستید، با مشاوران ویرا تماس بگیرید.