کسب مدال طلای مسابقات جوجیتسو قهرمانی جهان بعد از 19 سال

داودی: هدفی جز سربلندی برای نام ایران عزیز ندارم

مسابقات جوجیتسو قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از روز شنبه 7 آبانماه لغایت سه شنبه 17 آبانماه در ابوظبی امارات و …

مسابقات جوجیتسوی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از روز شنبه 7 آبانماه لغایت سه شنبه 17 آبانماه در ابوظبی امارات و با حضور ۱۷۰۰ ورزشکار از ۷۵‌ کشور جهان در تمامی رده های سنی برگزار شد.

به گزارش اختصاصی خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، در این میان شاهد اتفاقی بی نظیر در این رشته ورزشی بودیم و در روز نخست مسابقات و در رده مستر علیرضا داودی نماینده کشورمان در وزن ۷۷ کیلوگرم که در سال ۲۰۰۲ در مسابقات جهانی جوجیتسو در کشور اروگوئه مدال برنز جهانی را برای کشور ایران کسب کرده بود، توانست با برتری مقابل رقبایی از یونان، آذربایجان و رومانی بعد از حدود 19 سال مدال برنز خود را تبدیل به طلا کند. در این مسابقات هدایت تیم ایران را امیرخوشبین به عنوان سرمربیگری برعهده داشت. در ادامه گفتگوی اختصاصی با داودی را خواهید خواند:

داودی: هدفی جز سربلندی برای نام ایران عزیز ندارم

* سطح فنی مسابقات جوجیتسو قهرمانی جهان را چطور دیدید؟

– مسابقات جهانی امسال با حضور ۱۷۰۰ ورزشکار از ۷۵ کشور جهان برگزار شد که از نظر کیفی و کمی در بالاترین سطح ممکن برگزار شد و به جرات می توان گفت که همه مدعیان در این مسابقات حضور داشتند.

* میزبانی امارات را چطور ارزیابی می کنید؟

– به نظر من کشور امارات با در اختیار داشتن منابع مالی و به کارگیری منابع انسانی متخصص بهترین سطح میزبانی را در طول زمان برگزاری مسابقات به اجراء در آورد.

* بعد از حدود 19 سال شما موفق شدید مدال برنز خود را تبدیل به طلا کنید؛ این مسیر طولانی و سخت چگونه طی شد؟

– در طی این سالها علاوه بر ادامه تحصیل تا مقطع دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی، همواره سعی کردم تا از شرایط فیزیکی و ذهنی مطلوبی برخوردار باشم و با اجراء تمرینات اختصاصی موفق شدم یک رکورد را در این خصوص به ثبت برسانم. خوب همه قهرمانان به خوبی می دانند که حفظ آمادگی جسمانی در کنار مهارت و تاکتیک چقدر دشوار است که به لطف خدا و تلاشهای شبانه روزی خودم این مهم به نتیجه رسید. همچنین شرکت در مسابقات و کمپهای تمرینی مختلف جوجیتسو از اروپا تا قاره آمریکا فرصتی بود تا مهارتهای تکنیکی و تاکتیکی خودم رو به چالش بکشم.

* برای آینده چه برنامه ای دارید؟

– هدفی جز سربلندی برای نام ایران عزیز ندارم و آموزش به نسل جوان در اولویت برنامه های کاری من است.

* در پایان اگر صحبتی دارید، بفرمایید؟

– این مدال رو تقدیم می کنم به تمام مادران و زنان شجاع ایران زمین.

داودی: هدفی جز سربلندی برای نام ایران عزیز ندارم