دبیر فدراسیون بوکس: شاید به تعداد مربیان کوبایی اضافه کنیم

Print Friendly, PDF & Email

دبیر فدراسیون بوکس شرایط اردوی تیم ملی را در حد ایده‌آل ندانست و آن را در گرو حل شدن مشکلات مالی دانست. علی دانشمندفر با بیان اینکه شرایط اردوی تیم ملی بوکس در سطح عالی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه همین خوابگاه نصرت را به سختی برای بوکسورها فراهم کرده‌ایم. […]

Print Friendly, Pdf &Amp; Email

دبیر فدراسیون بوکس شرایط اردوی تیم ملی را در حد ایده‌آل ندانست و آن را در گرو حل شدن مشکلات مالی دانست.

علی دانشمندفر با بیان اینکه شرایط اردوی تیم ملی بوکس در سطح عالی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه همین خوابگاه نصرت را به سختی برای بوکسورها فراهم کرده‌ایم. بوکسورهای ما به صورت مداوم در اردوها هستند، بودجه ما هم در آن حد نیست. امیدوارم که بوکسورهای ملی‌پوش شرایط فدراسیون را درک کنند.

او همچنین در ادامه به مسابقات انتخابی در اردوهای تیم ملی بوکس اشاره کرد و گفت: هدف ما از برگزاری رقابت‌های انتخابی کنار گذاشتن بوکسورهایی است که سطح قابل قبولی ندارند. در ضمن باید بگویم که با این کار تعداد بوکسورها نیز کاهش می‌یابد و آنها را از صافی رد می‌کنیم تا بهترین‌ها در اردو باقی بمانند. قطعا اگر تعداد هم کمتر باشد توانایی فدراسیون برای درا ختیار گذاشتن امکانات بیشتر خواهد بود.

دبیر فدراسیون بوکس درباره سختی‌ها و مشکلات مالی فدراسیون برای رسیدگی به اردوهای تیم ملی بوکس، ادامه داد: از وزارت ورزش حدود 65 الی 70 درصد بودجه خود در سال 95 را دریافت کرده‌ایم و این در حالی است که کمتر از دو ماه تا پایان امسال باقی مانده است. امیدوارم مشکلات مالی فدراسیون برطرف شود تا بتوانیم از شرمندگی ملی‌پوشان در بیاییم.

دانشمندفر با اشاره به اینکه تیم ملی، بازی‌های کشورهای اسلامی را در پیش‌رو دارد، خاطرنشان کرد: در نامه‌ای که به فدراسیون بوکس آمده است سهمیه ما در این بازی‌ها را کم کرده‌اند و من با ارسال نامه‌ای می‌خواهم سهمیه بوکس را افزایش دهم. این رقابت‌ها سطح بسیار بالایی دارد چون قطب‌هایی چون آذربایجان و قزاقستان در این تورنمنت حضور دارند پس قطعا به سطح بوکس ایران کمک خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به اینکه تقویم فدراسیون بوکس جهانی (آیبا) اعلام شده است، تصریح کرد: تقویم آسیا اعلام شده است و ما هم قطعا برنامه‌ریزی‌های خود را انجام خواهیم داد ولی چون تاریخ‌های دقیق برای این تقویم 2 تا 3 ماه قبل از هر تورنمنت اطلاع‌رسانی می‌شود ما هم منتظریم این مساله حل شود تا بر حسب این برنامه‌ها اهداف خود را پایه‌گذاری کنیم.

دبیر فدراسیون بوکس در مورد عملکرد مربی کوبایی، اظهار کرد: تمریناتی که باربارو فرناندز خیمنز انجام می‌دهد مختص او و کوبایی‌ها است که فشار بسیار زیادی بر روی بوکسورها وارد می‌کند. بعضی از ملی‌پوشان از او انتقاد می‌کردند و دچار آسیب‌دیدگی‌های کوچکی شده بودند ولی ما تمامی اختیارات را بر عهده مربی کوبایی قرار داده‌ایم. از آنجایی که بوکسورهای ما توانایی بالایی داشتند توانستند خود را با این سبک تمرینات وفق دهند.

دانشمندفر درباره استفاده از مربیان کوبایی نیز خاطرنشان کرد: اگر شرایط خوب باشد یک تا دو مربی کوبایی دیگر را به تیم اضافه خواهیم کرد و این مساله به شرایط مالی و عملکرد خیمنز بستگی دارد. از آنجایی که مربی کوبایی زمان کافی برای نشان دادن خود را هشت هفته اعلام کرده است احتمال اینکه او از تیم برود پایین است و به احتمال زیاد در تیم باقی خواهد ماند چون آقای حسینی از عملکرد او راضی است.

او در پایان با اشاره به اینکه مافیای بوکس نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، گفت: در المپیک گذشته شاهد خیلی باندبازی‌ها بودیم که با مشارکت رییس فدراسیون جهانی بوکس این مشکل امسال حل شده است و شرایط بهتری بر بوکس حاکم است. داوران و مافیای بوکس متوجه شدند که بوکس جای باند بازی و حق‌خوری نیست و اگر خدا بخواهد در این دوره بدون دخالت مافیا سهمیه خوبی را برای المپیک خواهیم گرفت.

انتهای پیام