درویش: یحیی جایی نمی‌رود!/ دنبال مربی نیستیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد یحیی گل‌محمدی به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد.
Print Friendly, Pdf &Amp; Email

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد یحیی گل‌محمدی به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از جلسه اعضای هیئت مدیره این باشگاه در گفتگویی درباره نتیجه این جلسه توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد هیئت مدیره با جدایی سرمربی سرخپوشان مخالفت کرده است.

یکی از دلایل فسخ گل‌محمدی دیرکرد آپشن‌هاست

جلسه امروز در مورد نامه‌ای بود که یحیی گل‌محمدی فرستاده و مصاحبه‌ای که داشته بود البته از قبل قرار این جلسه گذاشته شده بود،اما اعضای هیئت مدیره متفق‌القول مخالفتشان را با نامه فسخ قرارداد گل‌محمدی اعلام کردند و ایشان همچنان به‌عنوان سرمربی کارش را ادامه می‌دهد. یکی از دلایل فسخ قرارداد گل‌محمدی که درخواست به حق بازیکنان تیم هم هست، دیرکرد آپشن‌هاست. می‌دانید که سوای آپشن‌های قهرمانی، اکثر بازیکنان آپشنهای دیگر هم داشتند که محقق نشده است.

درخواست او به‌حق است اما…

آقای گل‌محمدی چندین بار با من صحبت کرد اما ما باید به منابع مالی دست پیدا می‌کردیم تا بتوانیم تأمین کنیم. ما قبل از بازی با گل‌گهر نیز با هم صحبت کردیم و گل‌محمدی گفت که بعد از بازی دوباره نوتیس می‌دهم. من به او گفتم که درخواست شما و بازیکنان به حق است ولی بحث بر این است که ما هنوز به منابع مالی دسترسی پیدا نکردیم تا بتوانیم خواسته‌های شما را محقق کنیم. بازیکنان تیم هم درخواست داشتند و روز جمعه که با آنها نشست داشتیم در این مورد صحبت کردیم. معضل اقتصادی تیم یک مشکلی است که باید به شکلی موانع آن برطرف شود. یک تیمی با این پتانسیل حتماً باید مجاری دیگری داشته باشد تا منابع مالی را تأمین کند.

انتقاد گل‌محمدی به اعضای اقتصادی هیئت مدیره؟

اگر قرار است یک درخت بار و میوه بدهد، مستلزم این است که دو سه سال بعد از کاشت آن بیایید از آن بهره ببرید. اینطور نیست که یک رنگ است که می‌زنی و سفید را قرمز می‌‌کنی. برای درآمدهای پایدار باید دنبال راه‌های مختلفی برویم. در این مورد ببشترین باید مسئولان ذی‌ربط فکرش را بکنند که ما چطور عمل کنیم. فرق ما با تیمهای دیگر این است که وقتی تیمی ۳۰-۴۰ میلیون هوادار دارد و نشاط اجتماعی را برای جامعه فراهم می‌کند، باید مسئولان مملکتی هم درآمدهای پایداری را برای آن در نظر بگیرند‌. نه فقط ما، گرفتارتر از ما استقلال است. همه می‌دانند این نوع درآمد، چیزی نیست ما از فضایی که در اختیارمان است، بهره ببریم. باید درآمدهای پایداری تعریف شود. ضمن اینکه یک کارگروه بسیار خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی دادند اما برای اینکه عملیاتی شود، حداقل ۶ ماه الی یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از آن بهره ببریم.

درویش: یحیی جایی نمی‌رود!/ دنبال مربی نیستیم

گل‌محمدی مال پرسپولیس است

من خودم با آقای گل‌محمدی صحبت کردم و همین چند روز قبل هم ایشان زنگ زدند. بعد  از نوتیس اول ایشان به دفتر آمدند. منظور ایشان این است که چرا عملیاتی نشده و الا که شب قبل از بازی با گل‌گهر با همدیگر صحبت کردیم و اتفاقا ایشان به من گفت فردا نامه می‌دهم و من به ایشان گفتم شما نامه هم بدهی منظورت این است که باید آپشن‌هایی که از گذشته طلبکار هستید، بدهیم اما یک زمانی باشگاه پول دارد و مسائل را حل می‌کند و یا می‌گوید n میلیارد تومان دارم و باید جای دیگر هزینه کنم ولی وقتی این پولها نبوده که ما بتوانیم آپشن بدهیم، باید چه کار کنیم؟ به طبع باید صبر می‌کنیم و مجالی می‌دادند تا بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم. گل‌محمدی دست خودش نیست؛ گل‌محمدی مال پرسپولیس است و اینجا می‌ماند و جایی نمی‌رود.

اگر پول نداشتید، چرا قرارداد بستید؟

ما فکر می‌کردیم مثل تیم رقیب می‌توانیم از پولی که در سپرده داریم، برداریم و قول داده بودیم قبل از شروع فصل از آن پول بدهیم. ضمن اینکه یک پولی هم در حسابمان داشتیم که ناخودآگاه با بدهی‌هایی از ۷-۸ سال قبل مانده بود، حکم گرفتند و از حساب برداشتند. ما دیگر نمی‌توانستیم کاری کنیم و اختیارش دست ما نبود.

یک مدیری آمد و اعلام کرد من ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد آورده‌ام اما …

احتمالا آقای گل‌محمدی زیاد مطلع نیستند. اینها حرفهای فضای مجازی و رسانه‌ای است و ایشان جایی خوانده است. من هم این را خواندم. اولا آن شرکتی که آمد، کل فضاهای تبلیغاتی را که در ختیار پرسپولیس بود، گرفته بود‌؛ چه فضای مجازی، چه پشت لباس و جلوی لباس، چه دور زمین و بلیت‌فروشی و… . درآمد ما نسبت به آن زمان خیلی بیشتر است و با فضاهای دیگری که در اختیار داریم بیشتر از این خواهند بود که رقمش را اعلام نمی‌کنم. ضمن اینکه همان شرکتی که آمد، بعدا اعلام کرد با ۶۰-۷۰ میلیارد بدهی قراردادش را فسخ کرد و رفت. سال بعد یک مدیری آمد و اعلام کرد من ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد آورده‌ام اما ما که آمدیم، ۱۵ میلیارد گرفتیم. برای همین گفتن اینکه از این فضا می‌شود استفاده کرد تا عملیاتی شدن این موضوع خیلی فاصله هست. ضمن اینکه در جامعه هم از نظر اقتصادی خیلی از شرکت‌هایی که قبل می‌آمدند از این فضای اقتصادی استفاده کنند، هم کمتر شده‌اند و هم‌ مبالغ پایین‌تر آمده است. ان‌شاءالله با رونق گرفتن بازار اقتصادی، یقینا بازار اسپانسری هم رونق پیدا می‌کند.

درویش: یحیی جایی نمی‌رود!/ دنبال مربی نیستیم

مذاکره با مربی آلمانی؟

بساط شایعه خیلی گرم است. آنهایی که با پرسپولیس دشمنی دارند، آرامش را به پرسپولیس برنمی‌تابند و دنبال حاشیه هستند. دنبال این هستند که با حاشیه برای پرسپولیس، صدای حاشیه تیمهایی دیگر درنیاید. از این جهت شاید یک ترفند رسانه‌ای باشد که شاید بعضی از رقبا برای اینکه صدای حاشیه خودشان شنیده شود، برای تیمهای دیگر شایعه درست می‌کنند.

نگرانی هواداران برای تکرار اتفاقی که برای کریم باقری رخ داد

آقای باقری خودشان تمایل آنچنانی به ادامه کار نداشتند، کما اینکه می‌بینید هنوز هم کار نمی‌کنند و جایی نیستند. اگر اینجا مشکلی بود، می‌رفتند جای دیگری کار می‌کردند. پس ایشان خودشان به ادامه کار تمایل نداشتند و دوست داشتند دنبال کارهای اقتصادی بروند. این حرفها به درد فضای مجازی و دنبال‌کننده و این مسائل می‌خورند وگرنه هیچکدام واقعی نیست.

بازی با احساسات هواداران؟

این مسائل بیشتر مشکلاتش برای من و اعضای هیئت مدیره است که باید جوابگو باشیم. بازیکن و مربی با درآمدی که برای خودش متصور بوده، یک هزینه‌هایی برای خود ایجاد کرده و الان نتوانسته است تعهداتش را پرداخت کند. گل‌محمدی به ما گفت همین پولی که طلبکار هستیم را در یک حساب بگذارید تا طلب چند نفر از طلبکاران را پرداخت کنید. متاسفانه مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و آن کسی که کم‌درآمد است، کمتر مشکل دارد و آن هم که درآمدش بیشتر است، عملیاتی نشدن درآمدش مشکلات بیشتری برای او به وجود می‌آورد.

در حال حاضر در حساب باشگاه هیچ پولی نیست

منتظر هستیم تا جلسه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی برگزار کنیم تا از بخشی منابعمان استفاده کنیم. یک قراردادی هم با ایرانسل داریم و قرارداد ما با آنها هم زمانی است یعنی اینکه هفته چندم بگذرد پرداختی خواهند داشت. بانک شهر هم همیشه به ما محبت داشته است و یکسری تعهدات ما به آنها داریم و بانک شهر باید یک مقدار بیشتر با ما راه بیاید تا مشکلاتمان را مرتفع کنیم اما در حال حاضر در حساب باشگاه هیچ پولی نیست.