دوستی: تیم ملی گلبال می‌تواند در پارالمپیک هم روی سکو برود/ واقعا نمی دانم چرا به جای اینکه جشن ملی بگیریم، زیر پای این رشته را خالی می کنند!

بهمن دوستی، سرمربی تیم ملی گلبال در خصوص شایعات مطرح شده در مورد عدم اعزام تیم گلبال ایران(قهرمان آسیا) به مسابقات پاراالمپیک  لندن گفت: با کسب عنوان قهرمانی آسیا، سهمیه پارالمپیک را گرفته‌ایم و اگر ...

بهمن دوستی، سرمربی تیم ملی گلبال در خصوص شایعات مطرح شده در مورد عدم اعزام تیم گلبال ایران(قهرمان آسیا) به مسابقات پاراالمپیک  لندن گفت: با کسب عنوان قهرمانی آسیا، سهمیه پارالمپیک را گرفته‌ایم و اگر اعزام نشویم، دیگر چیزی از این رشته ورزشی باقی نمی ماند. واقعا نمی دانم چرا به جای اینکه جشن ملی بگیریم، زیر پای این رشته را خالی می کنند!

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، وی افزود: هفته گذشته به همراه آقای مظلومی، ریاست محترم فدراسیون نابینایان و کم بینایان در جلسه کمیته فنی پاراالمپیک شرکت کردیم و برنامه هایمان را برای حضور موفق در مسابقات المپیک برای دوستان تشریح کردیم اما با وجود همه توضیحات نمی دانم چرا دوستان با استدلالهای خود می خواهند ریشه این رشته ورزشی که اولین ورزش فدراسیون نابینایان و کم بینایان هست را بزنند.

تنها ۸ تیم برتر دنیا می توانند سهمیه حضور در پاراالمپیک را به دست آورند

سرمربی تیم ملی گلبال اضافه کرد: برای اولین بار است که سخت ترین مسابقات گزینشی و انتخابی برگزار شده است و تنها ۸ تیم برتر دنیا می توانند سهمیه حضور در پاراالمپیک را به دست آورند که یکی از این سهمیه ها برای تیم گلبال جمهوری اسلامی ایران است. ما تمام برنامه‌ریزیمان را روی این مسابقات گذاشته بودیم و در این شرایط سخت خوشبختانه توانستیم با اختلاف مقابل حریفان پیروز شویم و بعد از ۸ سال به سهمیه پارالمپیک برسیم.

می‌توانیم در پارالمپیک هم روی سکو برویم

دوستی در ادامه اظهارداشت: تاکنون ایران، فرانسه، چین، برزیل، ژاپن و آمریکا سهمیه گرفته‌اند و ۲ سهمیه باقیمانده مربوط به تیم برتر مسابقات قهرمانی اروپا و همچنین قاره آفریقا است. به نظر من با توجه به تیمهای راه یافته، می‌توانیم در پارالمپیک هم روی سکو برویم.

اگر اعزام نشویم، قطعاً آسیب بزرگی به گلبال وارد می‌شود

وی با اشاره به اینکه آخرین حضور گلبال ایران در پارالمپیک مربوط به ۲۰۱۲ لندن و کسب رتبه پنجم بود، درباره اعزام شدن یا نشدن این تیم و تصمیمی که قرار است مسئولان پارالمپیک در این باره بگیرند، گفت: قبلا عنوان شده بود که تیمهایی به پاراالمپیک لندن اعزام می‌شوند که در آسیا اول شوند که ما هم به مقام اول رسیدیم. اگر این اتفاق بیفتد و اعزام نشویم، شرایط نامطلوبی به وجود می‌آید. در واقع بعد از ۲ دوره غیبت اگر کمیته پارالمپیک به سمت این فضا برود، قطعاً آسیب بزرگی به گلبال وارد می‌شود.

نباید اشتباه تاریخی که قبلا افتاد، این بار برای ما تکرار شود

سرمربی تیم ملی گلبال اظهارداشت: با توجه به اینکه آسیا محل تجمع مدعیان دنیا شده، ما در این قاره وضعیت مطلوبی داریم و اگر جلوی اعزام گرفته شود قطعاً آسیب خواهیم دید. در جلسه‌ای هم که بودم گفتم در این دوره از پارالمپیک و با توجه به تیمهایی که هستند، شرایط مطلوبی وجود دارد تا روی سکو برویم و امیدوارم کمیته پارالمپیک مساعدت کند و اعزام شویم. نباید اشتباه تاریخی که در خصوص تیم فوتبال اتفاق افتاد واین تیم را از مسیر موفقیت خارج کرد، این بار برای رشته اول فدراسیون نابینایان و کم بینایان تکرار شود.

منتظر نظر آقایان مسئول هستیم

دوستی در خاتمه گفت: در حال حاضر لیگ گلبال کشور در جریان است و این مسابقات را با دقت زیر نظر دارم تا بهترینها به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شوند. به هرحال منتظر نظر آقایان مسئول هستیم تا کسب تکلیف شود. من و فدراسیون تمام برنامه ریزیها را انجام داده ایم و طبق برنامه اردوی آمادگی تیم ملی از ۷ دیماه برای حضور موفق در مسابقات پاراالمپیک آغاز خواهد شد.