صلاحیت ١٥نفر از نامزدهای ریاست بسکتبال تأیید شد

رقابت باورنکردنی در فدراسیون بسکتبال

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال درحالی روز گذشته مشخص شد که کاندیداهای زیادی برای این انتخابات ثبت‌نام کردند و باید دید درنهایت این صندلی مهم به چه کسی می‌رسد.

خبرگزاری ایپنا /

این‌روزها که انتخابات ریاست فدراسیون‌های مختلف برگزار می‌شود، می‌بینیم که معمولا ٢ یا ٣نفر درنهایت برای کسب آرای لازم با هم رقابت می‌کنند؛ از سوی دیگر در بسیاری از فدراسیون‌های مهم رئیس فدراسیون تقریبا قبل از انتخابات مشخص شده و دلیل آن هم عملکرد خوب یک شخص خاص است. در بسکتبال اما بعد از کناررفتن ناگهانی محمود مشحون مانند کشتی، والیبال و… نمی‌شود پیش‌بینی خاصی از رئیس بعدی داشت. به همین خاطر هم گزینه‌های زیادی برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردند. بر این اساس، در پایان مهلت نام‌نویسی از نامزدها ٢٤نفر ثبت‌نام خود را قطعی و اعلام آمادگی کردند.
رد صلاحیت‌ کاندیداها
درمیان نامزدهایی که ثبت‌نام خود را قطعی کردند، هم کارشناسان و پیشکسوتان بسکتبال حضور دارند و هم تعدادی از کارمندان وزارت ورزش. افرادی مانند مازیار ناظمی، علی‌نژاد، منتقمی و… که از کارمندان وزارت ورزش هستند، برای ریاست بسکتبال اعلام آمادگی کردند. جالب این‌که وزیر ورزش موضعگیری در قبال کاندیداها انجام نداده و مشخص نیست درنهایت کرسی ریاست به چه کسی می‌رسد. البته روز گذشته از سوی وزارت ورزش اعلام شد از جمع ٢٤نفره موجود، صلاحیت ١٥نفر از کاندیداها مورد تأیید قرار گرفته و در اختیار نهادهای نظارتی قرار گرفته است که احتمالا از این جمع هم چند نفری حذف خواهند شد.
انتخابات پرهیاهو
با توجه به این‌که محمود مشحون کاملا ناگهانی از فدراسیون بسکتبال رفت و تاکنون هم حمایت خاصی از کاندیدایی انجام نداده، به نظر می‌رسد انتخابات عجیب و غریبی پیش‌روی بسکتبال باشد. اگر قرار باشد همه نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون تا روز آخر باقی بمانند، یک رقابت باورنکردنی را شاهد خواهیم بود. براساس اعلام وزارت ورزش انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال ٢٣دی‌ماه انجام خواهد شد و باید دید درنهایت چه کسی می‌تواند کرسی ریاست را به دست آورد و به‌عنوان جایگزین مشحون معرفی شود.