روایت دردناک ستاره جوان ایران؛ صدای پاره شدن رباط صلیبی ام را شنیدم

دارنده مدال برنز المپیک پاریس گفت: با خودم عهد کرده بودم که دست خالی از المپیک برنگردم.

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ امیرعلی آذرپیرا دارنده مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ درباره رقابتهای المپیک پاریس اظهار داشت: برای اینکه به دوبنده تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم برای حضور در المپیک پاریس برسم، بسیار تلاش کردم و متحمل سختی های زیادی در تمرینات شدم.

وی ادامه داد: به واقع برای کسب مدال طلا به پاریس رفتم اما متأسفانه در مبارزه نخستم با تاج الدین اف از ناحیه زانو پا دچار پارگی رباط صلیبی شدم به حدی که صدای آن را شنیدم و درد وحشتناکی را تحمل کردم. پس از این دیدار که با پیروزی حریف همراه بود، علیرغم درد شدید به مبارزات خود ادامه دادم، چراکه با خود عهد کرده بودم که باید نتایج زحمات خود را بگیرم و دست خالی از المپیک برنگردم.

آذرپیرا تصریح کرد: لطف خدا شامل حال من شد و در ادامه مبارزات موفق عمل کردم و در دیدار رده بندی نیز اسنایدر آمریکایی قهرمان المپیک و جهان را شکست دادم و صاحب مدال برنز شدم.

وی در مورد اینکه پس از المپیک به چه میزان مورد توجه قرار گرفته و آیا پاداش ها راضی کننده بوده، گفت: این موضوع که بخواهم با کسب مدال از نظر مادی تأمین شوم، در اولیت های اصلی من نبود. دوست داشتم با کسب مدال نتیجه زحمات خود، خانواده، کادر فنی و فدراسیون در این چند سال را هدر ندهم و موجب افتخار برای کشور و مردم عزیزمان باشم.

آذرپیرا افزود: البته فدراسیون کشتی از تمام جهات برای کشتی گیران سنگ تمام گذاشته و به امورات ما به خوبی رسیدگی می کند.

وی در مورد برنامه های آینده خود گفت: ۲۴ روز پیش عمل جراحی را توسط دکتر کیهانی، یکی از بهترین متخصصان جهان و با بهترین امکانات بیمارستانی انجام دادم و در حال حاضر نیز زیر نظر دکتر دیانی فیزیوتراپی را آغاز کرده ام. فدراسیون کشتی از ابتدای کار تاکنون پیگیر تمامی کارهای من بوده و از همه لحاظ با حمایتی صد در صدی که داشته موجب شده که دغدغه ای نداشته باشیم و این نوع حمایت و نگاه بسیار قابل تقدیر است. انشاء اله پس از بهبودی کامل هرچه سریعتر به میادین کشتی باز خواهم گشت و تابع نظرات کادر فنی و فدراسیون خواهم بود.

این کشتی گیر تهرانی خاطرنشان کرد: من تازه اول راه هستم، می خواهم به هدف اصلی که کسب مدال طلای المپیک است برسم. تمام تلاش خود را می کنم که در بهترین شرایط از نظر آمادگی جسمانی و فنی قرار بگیرم و دوبنده تیم ملی را بدست آورم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در رقابت های جهانی ۲۰۲۵ به میدان بروم و با کسب مدال طلا، پرچم کشورم را به اهتزاز دربیاورم.

۲۵۳