روایت قهرمان دوی ماراتن از لحظات نفس‌گیر؛ «می‌خواستم انصراف بدهم»

قهرمان دوی ماراتن المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید که پس از شروع مسابقه حتی تصمیم به کنار کشیدن داشته اما بعد از مدتی مصمم شده است که قهرمان شود.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )، تامیرات تولا از اتیوپی صبح امروز در رقابت‌های دوی ماراتن المپیک توانست با ۲ ساعت و ۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه از خط پایان عبور کند و قهرمان شود.

تولا در حالی توانست قهرمانی را جشن بگیرد که که الیود کیپچوگه کنیایی که برای سومین قهرمانی متوالی تلاش می‌کرد، حتی نتوانست به خط پایان برسد. بشیر عبدی از بلژیک نقره گرفت و برنز خود را نسبت به المپیک توکیو بهبود بخشید و بنسون کیپروتو از کنیا برنز گرفت.

تولا به World Athletics گفت: قصد داشتم با افرادی که بیرون می‌رفتند همگام شوم و کنار بکشم اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم خودم تلاش کنم. وقتی از سربالایی بالا می‌رفتم ترسیدم. بعد از دویدن ۴۱ کیلومتر و در حالی که فقط یک کیلومتر دیگر باقی مانده بود، برای قهرمانی به خودم اعتماد کردم. تا قبل از آن به عقب نگاه می‌کردم و مطمئن نبودم که می‌توانم موفق شوم.

پیروزی تولا با توجه به اینکه او در ابتدا در تیم اعزامی اتیوپی به مسابقات پاریس نبود، شیرین‌تر شد. این دندوه پس از کناره‌گیری سیسای لما به دلیل مصدومیت همسترینگ، دعوت شد.

تولا در این باره اظهار داشت: سیسای گفت که «بهتر است انصراف بدهم و تو باید بروی و مسابقه بدهی، زیرا با شرایطی که دارم، تو می‌توانی بهتر از من کار کنی» این پیروزی هم متعلق به اوست. او این فرصت را به من داد و از او تشکر می‌کنم.