عاطفه احمدی پناهنده شد

برخی منابع خبری از پناهنده شدن عاطفه احمدی ملی پوش ۲۲ ساله اسکی ایران خبر می‌دهند.

احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد و آخرین بار پیش از ترک ایران به مقام قهرمانی مسابقات لیگ داخلی رسید.

برخی منابع خبری نوشته‌اند این ملی‌پوش ۲۲ ساله اسکی ایران چند روز پیش با هدف آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی فرانسه به این کشور سفر کرده اما گفته قصد شرکت در این مسابقات به همراه دیگر اعضای تیم ملی اسکی ایران را ندارد و به آلمان اعلام پناهندگی کرده است.

عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی کشورمان در واکنش به خبر پناهندگی عاطفه احمدی اظهار داشت: برخی مواقع ورزشکاران تصمیمات شخصی می‌گیرند که هم خود و هم برنامه‌ریزی سازمان مربوطه را به هم می‌ریزند.

نظریان افزود: احمدی ورزشکار توانمند و المپین ماست و با توجه به سن کمی که این ورزشکار دارد نه تنها برای المپیک بعدی بلکه برای چند دوره برنامه داشته و روی او برنامه‌ریزی کرده بودیم.

رئیس فدراسیون اسکی کشورمان با بیان اینکه از چگونگی رفتن پرچمدار کشورمان اطلاعی ندارد، تصریح کرد: نمی‌دانیم چطور رفته، چرا رفته و هدف چه بوده است. به خاطر توانمندی که او داشت ما همه بسترها را فراهم کردیم و از نظر اردو و تجهیزات چیزی کم نگذاشتیم.