عوارض لاغری با دستگاه ems

Print Friendly, PDF & Email

اگر برای لاغری قصد استفاده از دستگاه های EMS را دارید، شاید نگرانی از عوارض احتمالی کار با این دستگاه ها شما را بر سر یک دوراهی قرار داده باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا مزایا و معایب لاغری با دستگاه ems را مورد بررسی قرار دهیم. آشنایی با روش EMS دستگاه […]

Print Friendly, Pdf &Amp; Email

اگر برای لاغری قصد استفاده از دستگاه های EMS را دارید، شاید نگرانی از عوارض احتمالی کار با این دستگاه ها شما را بر سر یک دوراهی قرار داده باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا مزایا و معایب لاغری با دستگاه ems را مورد بررسی قرار دهیم.

عوارض لاغری با دستگاه Ems

آشنایی با روش EMS

دستگاه تحریک الکتریکی عضلات (EMS) یا شبیه ساز ورزش یک گجت پوشیدنی است که به نقاط مختلف بدن متصل می شود و ماهیچه های شما را از طریق الکترودهای کوچکی که روی سطح آن قرار دارد تحریک می کند و در نتیجه عمل انقباض عضلانی درست شبیه هنگامی که ورزش می کنید صورت می گیرد.

EMS سالهاست که در ورزش های رقابتی و فیزیوتراپی استفاده می شود. در ورزش EMS شما یک جلیقه می پوشید که به دستگاه EMS متصل است. تکانه هایی که توسط دستگاه تولید می شوند، از طریق الکترودهای بالای ماهیچه ها ارسال می شوند که به آن ها کمک می کند تا منقبض شوند. ورزش EMS سطح بالایی از فعالیت متابولیک را در طول و برای ساعات زیادی پس از یک جلسه تمرینی برقرار می سازد. هرچه متابولیسم شما بالاتر باشد، بدن شما بهتر چربی می سوزاند و توده عضلانی بدون چربی می سازد.

تکنولوژی EMS چیست؟

به طور طبیعی بدن با ارسال پالس های الکتریکی از مغز به سیستم عصبی مرکزی عضلات را می سوزاند. دستگاه EMS در بدن این امکان را فراهم می سازد تا انقباضات عضلانی عمیق، شدید و کاملی داشته باشد، بدون اینکه سیستم عصبی مرکزی فعال شود یا فشاری به آن وارد شود.

جالب است بدانید که بدن تفاوت بین انقباض ارادی و انقباض تحریک شده به وسیله الکتریسته را تشخیص نمی دهد. بدن ما قادر است فقط انقباض ایجاد شده را تشخیص دهد و طبق اصول همیشگی خود در برابر این انقباض واکنش نشان می دهد.

دستگاه های EMS در بدنسازی و برای تناسب اندام مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها مناسب ورزشکاران حرفه ای است و همانطور که پیش از این ذکر شد استفاده از دستگاه های EMS نیازمند مهارت بالایی است و استفاده نادرست از این دستگاه ها خطرات زیادی در پی دارد.

روش EMS در فیزیوتراپی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، در صورت آسیب عضلانی و آسیب به استخوان ها از روش EMS برای تسکین درد و بهبود وضعیت عضلات استفاده می شود.

برترین دستگاه های ای ام اس به ترتیب عملکرد

همانند تمامی صنایع که شرکت های متنوعی در حال تولید محصولات مشابه هستند، در صنعت ای ام اس نیز، شرکت های متعددی در داخل ایران و در سطح جهانی مشغول به تولید این دستگاه ها می باشند.

عوارض لاغری با دستگاه Ems

لازم به ذکر است که برند XBODY در زمره اولین وارد کنندگان این محصول در ایران است و به همین دلیل بسیاری ورزش EMS را با ایکس بادی شناخته و بر این گمان هستند که XBODY یعنی EMS.

خوب است بدانید که شرکت نویان کیان فردا، این دستگاه را به صورت ۱۰۰% بومی طراحی نموده و از آن به عنوان یک EMS کاملا ایرانی رونمایی نموده است. نویان کیان فردا، دستگاه EMS خود را با برند اکتیوکس روانه بازار کرده است.

اگر بخواهیم بر اساس عملکرد و میزان تقاضا لیست برند های تولید کننده دستگاه EMS در ایران را نام ببریم شاهد لیست زیر خواهیم بود.

  • اکتیوکس (ACTIVEX)
  • ایکس بادی (XBODY)
  • ایزی موشن اسکین (Easy Motion Skin)
  • تایتان (Titan)
  • ایتال فیت (Italfit)
  • جاست فیت (Justfit)
  • AQ8
  • آی موشن (i-motion)

عوارض لاغری با دستگاه ems

همانند تمامی دستگاه ها و وسایلی که برای ورزش و لاغری مورد استفاده قرار می گیرند، ems نیز باید زیر نظر فردی متخصص در زمینه اینگونه دستگاه ها استفاده شود.

تمرین بیش از حد با EMS می تواند باعث درد و التهاب عضلانی و یا حتی پارگی فیبرهای عضلانی شود که گاهی بسیار خطرناک و آسیب زاست.

در کل اگر از دستگاه ems بعنوان ابزاری برای لاغری استفاده می کنید، برای جلوگیری از هر گونه عارضه ای حتما تحت نظر یک مرکز معتبر و فرد متخصص ورزش را انجام دهید.

به دلیل استقبال زیاد از این دستگاه ها، شاهد تبلیغات منفی در مورد روش ems بوده ایم که امری است کاملا طبیعی و دلیل آن هم کاملا مشخص است و آن چیزی نیست جز شیطنت رقبای این دستگاه.

مزایای EMS

ورزش EMS به طور شگفت آوری صنعت تناسب اندام را متحول می کند و هیچ تمرین دیگری وجود ندارد که بتواند به این سرعت و به همان اندازه به نتایجی دست یابد (به طور معمول فقط ورزشکاران حرفه ای می توانند به این سطح از انقباض عضلانی دست یابند).

  • ایجاد قدرت و استقامت
  • کاهش وزن (لاغری)/کاهش چربی
  • کاهش تنش عضلانی
  • سریع و آسان بودن
  • بهبود وضعیت بدن

نتیجه گیری

در این مطلب به صورت کلی در مورد دستگاه های EMS اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده شد. از تعریف این روش که سالهاست به عنوان یک روش سریع برای لاغری در سراسر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد، تا معرفی برند های موجود در بازار ایران.

همچنین در مورد مزایا و معایب استفاده از این دستگاه در راستای لاغری مطالبی را نوشتیم که امیدواریم برای شما مخاطب گرامی مفید فایده واقع گردد.