قارداشی: مسابقات جهانی در حد المپیک است/ نیما عالمیان به مسابقات ایتالیا اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )،مهردادعلی قارداشی درباره مسابقات جهانی گرنداسمش چین، اظهار داشت: مسابقات جهانی چین در حد المپیک است و تمامی قهرمانان و مدال‌آوران جهان و المپیک در این رقابت‌ها حضور دارند. این رقابت‌ها رنکینگ بالایی دارد و جایزه آن هم ۲ میلیون دلار است. وی افزود: از ایران ندا شهسواری و […]

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا )،مهردادعلی قارداشی درباره مسابقات جهانی گرنداسمش چین، اظهار داشت: مسابقات جهانی چین در حد المپیک است و تمامی قهرمانان و مدال‌آوران جهان و المپیک در این رقابت‌ها حضور دارند. این رقابت‌ها رنکینگ بالایی دارد و جایزه آن هم ۲ میلیون دلار است.

وی افزود: از ایران ندا شهسواری و نوشاد عالمیان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. نوشاد در مسابقات قبلی توانست به جمع هشت بازیکن برتر جهان راه یابد و شاید در این دور هم بتواند به جمع هشت بازیکن برتر دنیا صعود کند. نیما به دلیل مصدومیت مسابقات جهانی را از دست داد اما او تصمیم گرفته تا به مسابقات فیدر کالیاری ایتالیا برود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: مسابقات فیدر ایتالیا هم رنکینگ‌دار است و نیما اگر اعلام کرده که به ایتالیا می‌رود حتما مصدومیت وی بهتر شده است و در کنار او امیرحسین هدایی نیز راهی این رقابت‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: بنیامین فرجی و دیگر بچه‌های تنیس روی میز به مسابقات امارات خواهند رفت. آنها توانستند تاریخ سازی کنند. ما سرمایه گذاری و استعدادیابی خوبی را آغاز کردیم و آنها توانستند در این رده‌های سنی در مسابقات هوپس آسیا به طلا و نقره برسند. بچه‌های رده های پایه مرحله به مرحله بالا می‌آیند تا جانشین پروری انجام شود.

قارداشی خاطرنشان کرد: اولین بار است که نوجوانان و جوانان ما از طریق رنکینگ جهانی به خاطر اعزام‌های مختلف سهمیه گرفتند. بچه‌های ما با حمایت والدین آنها، فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند. در مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان سوئد که آذرماه برگزار می‌شود، کشورهای فرانسه، آلمان، مجارستان و هند نتوانستند سهمیه بگیرند اما بچه‌های ما توانستند این سهمیه را بگیرند. این سهمیه در تاریخ تنیس روی میز ایران بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: مربیان به ارزیابی مسابقات مختلف برای حضور رده‌های پایه در مسابقات برون مرزی می‌پردازند تا مشخص شود بچه‌های ما در کدام مسابقه شرکت کنند. باید مربیان برنامه ریزی دقیقی انجام دهند تا هر فصل اتفاقات مثبتی در رده‌های پایه در عرصه بین‌الملل رخ دهد.