قرعه سختی در جام جهانی نصیبمان شد/ بازیکنان نباید از اسپانیا بترسند

مهران حاتمی گفت: گروه ما در جام جهانی بسکتبال نسبت به سایر تیم‌های آسیایی سخت است.

مهران حاتمی سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال  درباره گروه‌بندی تیم ملی بسکتبال در جام جهانی اظهار کرد: نسبت به سایر تیم‌های آسیایی گروهی که ما در آن قرار گرفته‌ایم سخت است و باید از همین اکنون مسئولان فدراسیون دست به کار شوند و چند بازی خوب از لحاظ شبیه‌سازی برای ملی‌پوشان مقابل تیم‌های اروپایی، آفریقایی و حتی آمریکای جنوبی تدارک ببینند. ما در گذشته با اسپانیا بازی کرده‌ایم، اما هنوز با برزیل و ساحل عاج بازی نداشته‌ایم و به نوعی این تیم آفریقایی برای ما ناشناخته است. باید آنالیز خوبی از این تیم مربیان ما داشته باشند تا در روز بازی دچار استرس نشویم و به خوبی روی نقاط ضعف و قوت آن‌ها شناخت داشته باشیم.

اوافزود: به نظرم حتی هیچ عیبی ندارد که مقابل تیم‌های همگروه خودمان هم بازی تدارکاتی داشته باشیم. به هر حال این اتفاق کمک زیادی خواهد کرد تا بازیکنان تیم ملی به شرایط بهتری از بازی برسند و هم نسبت به این تیم‌ها شناخت پیدا کنند. معتقدم باید تنها در بازی با اسپانیا و برزیل بازیکنان ما خوب باشند و آبرومند بازی کنند و تمام انرژی خود را روی بازی با ساحل عاج بگذارند تا بتوانیم با شکست این تیم به عنوان تیم سوم گروه خودمان به دور بعدی برویم.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: به عنوان عضو کوچکی از خانواده بسکتبال برای تیم ملی در این رویداد بزرگ آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم نسبت به چهار سال پیش در این دوره بازیکنان به خودباوری بیشتری برسند که می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگ دنیا بدون ترس به میدان بروند. بازیکنان ما باید تلاش کنند، بجنگند و از نام آوازه اسپانیا که قهرمان دوره پیش شده هیچ ترسی به دل راه ندهند و تنها بازی همیشگی خودشان را انجام دهند. درست است حضور در جام جهانی افتخار بزرگی است و تمام تیم‌هایی که در اینجا حضور دارند از بهترین‌های دنیا هستند، اما از یک جا باید بازیکنان ما خودشان را بالا بکشند تا روز به روز به سطح نخست بسکتبال دنیا نزدیک شویم.