گفتگوی اختصاصی با ایپنا؛

نصیرشلال: وزنه برداران ایران ۹۰ درصد انتظارات را در باکو برآورده کردند

مشاور سرمربی تیم ملی وزنه برداری از عملکرد ملی پوشان این رشته ورزشی در بازیهای کشورهای اسلامی ابراز رضایت کرد.

نواب نصیرشلال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا، در خصوص رقابت های وزنه برداری بازیهای کشورهای اسلامی بیان کرد: تیم ایران در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با ترکیب ۸ وزنه بردار شرکت کرده بود که ۴ نفر از آنها از بازی های آسیایی بودند و ۴ نفر هم از اردو انتخاب شدند، ۲ وزنه بردار ما برای اولین بار بود که حضور در مسابقات بین المللی را تجربه می کردند.

وی در ادامه افزود: به صورت کلی و با توجه به رکوردهایی که بچه ها در این رقابت ها زدند و تعداد حرکت های صحیحشان از بین ۶ حرکت مجاز، اگر بخواهیم به آنها از یک تا صد نمره دهیم، ۹۰ را می گیرند و عملکردشان رضایت بخش بود.

مشاور سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پاسخ به این سوال که کدام یک از وزنه برداران، فراتر از انتظار کادر فنی ظاهر شده بودند، گفت: مجید عسگری، ۵ حرکت صحیح داشت و رکوردهایی را زد که بالاتر از رکوردهای تمرینش بود، همچنین ایوب موسوی با وجود خستگی که از بازیهای آسیایی داشت توانست خوب وزنه بزند و در نهایت به طلا رسید و این دو بیشتر از تصور کادر فنی ظاهر شدند.

وی اذعان داشت: بیشتر بچه ها خوب بودند، براری هم باوجود خستگی از بازیهای آسیایی در دو ضرب خوب کار کرد ، البته برخی از ملی پوشان هم به خاطر بی تجربگی نتوانستند رکوردهایی را که در تمرین می زدند در باکو بزنند.

نصیرشلال درخصوص میزبانی باکو بیان کرد: میزبانی بازیهای کشورهای اسلامی بسیار خوب بود و در مقایسه با رقابتهای المپیک و بازیهای آسیایی کم و کاستی نداشت؛ هم از نظر اسکان و تغذیه، هم شرایط سالن و … همه چیز خوب بود و مشکلی نداشتیم.

ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری درباره اینکه کدام کشورها، در این دوره از رقابت ها عملکرد بهتری داشتند، گفت: پیش از اعزام همه فکر می کردند سطح بازیهای کشورهای اسلامی پایین است و به ما خورده می گرفتند که چرا با نفرات اصلی اعزام می شویم، اما در مسابقات متوجه شدیم که همه کشورها بهترین برنامه ریزی را برای حضور موفق در این پیکارها کرده اند، به ویژه کشورهایی مانند ازبکستان که نفرات خوبی را آورده بود، عراق هم چند وزنه بردار خوب داشت، تیم ترکیه هم فراتر از انتظار و آماده و قدرتمند ظاهر شد.

مشاور سرمربی تیم ملی وزنه برداری در بخش پایانی صحبت هایش به تعطیلی اردوی تیم ملی هم اشاره کرد و در این باره توضیح داد: فعلا اردوها تعطیل است و زمان بازگشت به اردو هنوز مشخص نیست، احتمالا یک یا دو هفته ای طول بکشد و بعد از آن ملی پوشان را برای آمادگی در رقابت های جهانی دعوت می کنیم.

انتهای پیام/