مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال

نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام در یک قدمی فینال

خبرنگار : محمد قنبری تيم بسكتبال نفت آبادان در سومين ديدار از مرحله نيمه نهايي مقابل شهرداري تبريز به برتري رسيد. به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، در دیگر دیدار از مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال نفت آبادان میزبان شهرداری تبریز بود و در این مسابقه تیم جنوبی با نتیجه ٧٧ بر ٦٩ مهمانش را […]

خبرنگار : محمد قنبری

تيم بسكتبال نفت آبادان در سومين ديدار از مرحله نيمه نهايي مقابل شهرداري تبريز به برتري رسيد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، در دیگر دیدار از مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال نفت آبادان میزبان شهرداری تبریز بود و در این مسابقه تیم جنوبی با نتیجه ٧٧ بر ٦٩ مهمانش را برد و در یک قدمی فینال قرار گرفت.

دیدار چهارم 2 تیم فردا برگزار می شود و با توجه به اینکه مسابقات به صورت سه برد از پنج مسابقه است در صورت برد نفت این تیم فینالیست خواهد شد در غیر این صورت بازی پنجم در تبریز تیم فینالیست را تعیین می کند.

همچنین دیدار سوم مهرام و پتروشیمی در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال با برتری پتروشیمی به پایان رسید. در تهران و سالن بسکتبال آزادی مهرام و پتروشیمی مقابل هم به میدان رفتند که جدال 2 تیم با نتیجه 94 بر 88 به سود پتروشیمی به پایان رسید. کوارتر اول با حساب 35 بر 27 به سود پتروشیمی به پایان رسید. در این کوارتر خیلی زود خطاهای مهرامی ها بالا رفت و آرنت بازیکن خارجی مهرام با سه فول 10 دقیقه اول را به پایان رساند اما کوارتر دوم بازی متعادل تر شد. دومنیک جونز و سعید داورپناه در پتروشیمی و پولن و رضایی فر در این سمت برترینهای دو تیم در کوارتر دوم بودند.
در ده دقیقه دوم مهرام در امتیازگیری برتر از حریف خود بود و توانست 25 بر 21 به برتری برسد. اوشین ساهاکیان کاپیتان پتروشیمی هم بر خلاف دو بازی در این مسابقه وارد میدان شده بود. کوارتر سوم در ابتدا برای مهرام کابوس بار شروع شد و ارنت در همان دقایق ابتدایی چهارمین خطای خود را دریافت کرد. بازی رفته رفته به اوج حساسیت خود نزدیک می شد و جدال 2 تیم کاملا پایاپای بود. سه دقیقه مانده بود که پولن دیگر بازیکن خارجی مهرام هم چهارمین خطای خود را دریافت کرد تا کار مهرام سخت تر شود. یک دقیقه پایانی مهرام 4 امتیاز از حریفش پیش افتاد اما شاگردان شاهین طبع با دفاع و حمله خوب توانستند بازی را به تساوی بکشانند . حتی در ثانیه آخر اوشین ساهاکیان می توانست تیمش را پیش بیندازد اما نشد.
در کوارتر چهارم پتروشیمی دو بازیکن خارجی خود را روی نیمکت داشت و با ترکیب کاملا ایرانی به میدان آمد. در حالی که بازی کاملا برابر پیش می رفت بعد از خطایی که علیه اوشین گرفته شد او برای داوران به نشانه اعتراض دست زد که همین صحنه با خطای فنی علیه پتروشیمی همراه بود. پتروشیمی در 4 دقیقه پایانی اختلاف را به 9 امتیاز رسانده بود و برتر بازی می کرد. در ثانیه های پایانی اختلاف به 4 رسیده بود و در نهایت هم با حساب 94 بر 88 به سود پتروشیمی به پایان رسید.

شاهین طبع: بچه های ما با جان و دل بازی کردند

مهران شاهین طبع، سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی گفت: بچه های ما با جان و دل بازی کردند و بدون شک فردا هم بازی سختی داریم.
وی پس از برتری مقابل مهرام اظهارداشت: با اینکه تماشاگران مهرام بودند باز هم ما بهتر بودیم و با جان و دل بازی کردیم.
شاهین طبع ادامه داد: آنجایی که بازی تغییر کرد و آنها جلو افتادند دلیلش این بود که بازیکن خارجی مهرام استثنایی بازی می‌کرد. سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی گفت: شرایط دفاعی تیممان بهتر شود بازی فردا را هم می‌بریم اما قطعا بازی فردا سخت تر هم خواهد بود.

هاشمی: بد بازی کردیم و پتروشیمی مستحق پیروزی بود

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: مقابل پتروشیمی بد بازی کردیم و آنها شایسته برد بودند.
وی پس از شکست مقابل پتروشیمی اظهارداشت: در دفاع بد بودیم و گفتم و نتوانستیم در حد خودمان بازی کنیم و به بچه ها گفتم که در حمله مشکل نخواهیم داشت.
هاشمی در مورد اینکه جوانان شما تا کوارتر چهارم جنگنده بودند، گفت: ما دنبال فضای عمومی بسکتبال هستیم اما برخی فیلسوف وارانه صحبت می‌کنند و ناخودآگاه روی همه تاثیر می‌گذارند. جامعه بسکتبال همه چیز را می بیند؛ متأسفانه انصاف چند سالی است که از بسکتبال ایران رفته است.
سرمربی مهرام در خاتمه عنوان کرد: ما بد بازی کردیم و پتروشیمی حقش برد بود و یقینا آنها شایسته قهرمانی هستند اما اگر در نیمه دوم بهتر دفاع می‌کردیم می توانستیم ببریم.