نقطه ضعف بزرگ رونالدو برابر کی روش

درست است که کل دنیا می دانند که رونالدو چه توانایی هایی دارد ، اما فراموش نکنیم که در تیم ملی ایران کسی وجود دارد که تمام ضعف های رونالدو را می شناسد ! 

خبرگزاری ایپنا _

تیم ملی ایران در آستانه سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه که دیداری مهیج ، نفس گیر و حیثیتی برای هر دو تیم محسوب می شود قرار دارد .

این دیدار به خودی خود تکلیف هر چهار تیم گروه B این رقابت ها را مشخص می کند و دو تیم صعود کننده به دور بعد مشخص ،  و دو تیم دیگر با جام خداحافظی خواهند کرد .

تیم ملی ایران پس از برد مقابل مراکش و نمایش خیره کننده برابر اسپانیا اکنون در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته و به دنبال پیروزی برابر پرتغال است .

رویای صعود از مرحله گروهی برای ایرانیان این روز ها رویایی دست نیافتنی نیست ! ایرانی ها اکنون بیش از پیش خود را آماده و البته لایق صعود به دور بعد   رقابت های جام جهانی 2018 روسیه می بینند .

اما این صعود مستلزم از پیش رو برداشتن پرتغال است ! تیم ملی پرتغال که فوق ستاره فوتبال جهان کریستیانو رونالدو را در ترکیب خود دارد تیمی نیست که به این راحتی ها تن به شکست دهد .

البته پرتغال تا کنون بر خلاف کسب امتیازات و گل هایی که زده نتوانسته یک فوتبال تیمی منسجم و متحد را نشان دهد و شاید به نوعی بتوان گفت بیشتر موفقیت کنونی پرتغال مرهون وجود رونالدو است !

پرتغال در دو دیدار اخیر خود که با تیم ملی اسپانیا و مراکش انجام داد موفق به زدن چهار گل شده که این چهار گل توسط رونالدو وارد دروازه حربف شده است .

این موضوع حتما از چشم کارلوس کی روش دور نمانده و کی روش برنامه خاصی برای مهار رونالدو در نظر  خواهد داشت.

پرتغال بر خلاف اسپانیا ، توانایی خلق موقعیت و هجوم بی شمار به دروازه تیم حریف را ندارد  و به همین جهت از نبوغ ذاتی ستاره فوتبال خود در بزنگاه ها و موقعیت های گلزنی استفاده خواهد کرد .

نکته جالب و مهیج دیگر بازی ایران و پرتغال ، رویارویی کی روش و فوق ستاره تیم ملی فوتبال کشورش است . تقابل رونالدو و کی روش با توجه به این نکته که کی روش استاد بازی های روانی است و خوب می داند چطور این جنگ روانی را به بازیکنان حریف حتی در داخل زمین نیز منتقل کند برای ایرانی ها و رسانه های جهان هیجان انگیز خواهد بود .

بالاخص که اختلاف های زیادی بین کی روش و کریستیانو رونالدو از قدیم الایام وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد .کی روش از ضعف روانی رونالدو خبر دارد و می داند که رونالدو در مقابل تمام مهارت های تکنیکی خود دارای ضعف روانی است و در بسیاری از این مسابقات این ضعف را بروز داده است .

بعد از رونالدو ، انسجام خط دفاعی پرتغال که با داشتن بازیکنانی چون پپه و خوزه فونته و همچنین کاروالیا و موتینیو باعث سخت شدن مار برای ملی پوشان ایران خواهد شد .

تیم ملی ایران باید در وهله نخست با محو کردن رونالدو خطر گل خوردن را تا مقدار زیادی رفع کند و سریع و برق آسا با گذشتن از سد دفاعی قوی پرتغال به هدف خود برسند .

درست است که کل دنیا می دانند که رونالدو چه توانایی هایی دارد ، اما فراموش نکنیم که در تیم ملی ایران کسی وجود دارد که تمام ضعف های رونالدو را می شناسد !

* سهیل فرزین