امکانات فراهم شده برای تیم ملی بی سابقه است

محبی گفت: شرایطی که فدراسیون برای تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد فراهم کرده بی سابقه است.

یدالله محبی ملی پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در مسابقات گفت: پس از بازگشت از رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان با تصمیم کادر فنی تمریناتم را به صورت انفرادی دنبال می‌کنم تا پس از پایان جام تختی با اعلام برنامه انتخابی دوباره به جمع اردونشینان اضافه شوم.

محبی گفت: فراهم کردن یک شرایط مناسب اردویی، هم روی وضعیت روحی و هم آمادگی جسمانی کشتی گیران تاثیر زیادی گذاشته و ملی پوشان حداقل در داخل اردو بدون دغدغه و با آرامش تمرین می‌کنند. این مسئله نشان دهنده توجه به کشتی است، هر چند کشتی گیران در خارج از اردو دغدغه‌هایی دارند، اما برای رفع همان دغدغه‌ها هم توسط فدراسیون تلاش می‌شود که این ارزشمند است و جای تشکر دارد.

در کنار امکانات بی سابقه اردو و تیم های ملی، انتخاب ملی پوشان بر اساس چرخه انتخابیپ، انگیزه کشتی گیران بیشتر شده و سطح کیفی مسابقات نیز افزایش یافته است.   

محبی گفت:  با توجه به چرخه انتخابی، برخی کشتی گیران پس از سال‌ها دیده شدند و اطمینان داشتند که اگر در انتخابی بی حرف و حدیث برنده شوند، به دوبنده تیم ملی می‌رسند و کسی نمی‌تواند جای آن‌ها را بگیرد.

هدف اصلی ملی پوش کرمانشاهی کشتی آزاد کشورمان انتخاب به عنوان ملی پوش در مسابقات جهانی صربستان است.

محبی گفت: روی هدفم که رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان تمرکز کرده ام و امیدوارم با پشت سرگذاشتن مراحل انتخابی، یکی از ملی پوشان حاضر در رقابت‌های قهرمانی جهان باشم.

کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم گفت: واقعا نمی‌توان از امکانات خوبی که فدراسیون برای اردو‌ها آماده کرده است به سادگی گذشت، در بی سابقه بوده است و طی سال‌هایی که در اردو‌های تیم ملی بوده ام، چنین شرایطی نداشته ایم.

محبی گفت: بر اساس چرخه انتخابی با توجه به اول شدن در مسابقات قهرمان کشوری در گرگان، در ترکیب اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار گرفتم، سه ماه در اردو بودیم و تمرینات خوب و حساب شده‌ای را پشت سر گذاشتیم و با یک آمادگی فراتر از آسیا در مسابقات مغولستان شرکت کردم و توانستم به طلا برسم.

محبی اواخر فروردین ماه در اولان باتور مغولستان توانست طلای سنگین وزن آسیا را برای ایران به ارمغان بیاورد.

او گفت: پس از شکست دادن حریفانی از ازبکستان و مغولستان در فینال روبروی حریفی از قزاقستان قرار گرفتم، حریفم قبلا در ۹۷ کیلو کشتی می‌گرفت و مقابل کشتی گیران ایرانی شکست خورده بود. در این مسابقه با توجه به اینکه فینال آسیا بود و حساسیت بالایی داشت، با ریسک پایین کشتی گرفتم و مبارزه نزدیک دنبال شد، اما توانستم این حریف را شکست دهم و مدال طلای سنگین وزن آسیا را به دست بیاورم.

کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان پس از کسب مدال طلای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ آسیا، سومین مدال خوش رنگ آسیایی را نیز به دست آورد.

او گفت: معمولا تکرار کردن یک عنوان سخت‌تر از دفعه اول است و هر چه این تکرار بیشتر شود، سخت‌تر می‌شود، اما واقعا برای کسب طلا زحمت کشیده بودم و کسب سومین طلا در آسیا، حس خوب و ویژه‌ای داشت.

انتهای خبر