کادیلاک از حضور خودروهای مسابقه‌ای خود در لمان هیجان‌زده است.

کارکنان کادیلاک می‌گویند از بازگشت به مسابقات ۲۴ ساعته لمان در سال ۲۰۲۳ هیجان‌زده هستند. از بین ۱۶ خودرویی که در کلاس هایپرکارهای امسال لمان مسابقه می‌دهند ۳ خودرو به پروتوتایپ های R سری V کادیلاک تعلق دارند که با پرچم تیم‌های مختلف راهی پیست خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایپنا ،خودروی شماره ۲ کادیلاک که فصل کاملی را در قهرمانی استقامت جهان تجربه خواهد کرد توسط تیم چیپ گاناسی بکار گرفته می‌شود و رانندگان آن ارل بامبر، الکس لین و ریچارد وست بروک هستند. خودروی شماره نیز در مسابقات قهرمانی ایمسا حضور پیدا می‌کند و رانندگان آن سباستین بوردایس، رنجر فان در زانده و اسکات دیکسون خواهند بود. دیکسون ۶ بار قهرمان مسابقات ایندی بوده است و ۴ بار پیروزی مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا را نیز در کارنامه دارد. تیم اکشن اکسپرس ریسینگ نیز خودروی شماره ۳۱۱ را راهی پیست خواهد کرد. رانندگان این خودرو نیز پیپو درانی، الکساندر سیمز و جک آیتکن هستند. نایب‌رئیس جهانی کادیلاک می‌گوید:

ما از بازگشت به مسابقات ۲۴ ساعته لمان در قالب تیم مسابقه‌ای کامل کادیلاک خرسندیم. در طول ۲۰ سال گذشته تیم مسابقه کادیلاک تاریخچه‌ای درخشان از پیروزی‌ها در پیست را ثبت کرده است و خوشحالیم که در عصر جذاب برقی سازی مسابقات خودرویی به لمان بازمی‌گردیم.

 

لائورا وان تراپ کلاوسر مدیر برنامه مسابقات جنرال موتورز نیز خاطرنشان می‌سازد:

کادیلاک از رقابت در بهترین و سخت‌ترین مسابقات خودرویی دنیا هیجان‌زده است. ما افتخار می‌کنیم که نماینده آمریکا هستیم و خودروهای R سری V همچنان ادامه دهنده میراث ما خواهند بود.

پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری این خودروها از سال ۲۰۲۲ تاکنون در پیست‌ها تست ‌شده‌اند و بیش از ۲۰ هزار کیلومتر را در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا امسال طی کرده‌اند. خودروهای یاد شده در اولین فصل حضورشان رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را کسب کرده‌اند. بامبر که دوباره پیروزی لمان با پورشه ۹۱۹ را در کارنامه دارد می‌گوید:

من از همان ابتدای پروژه همراه تیم بودم و حس خاصی دارم. ما این سفر را حدود ۲ سال پیش و با شبیه‌ساز شروع کردیم. سفری فوق‌العاده داشته‌ایم و ماجراجویی ما هنوز در اول راه است.

اولین خودروهای کادیلاک در سال ۱۹۵۰ راهی لمان شدند و رتبه‌های کلی دهم و یازدهم را کسب کردند. خودروهای سری ۶۱ کادیلاک در آن زمان از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری استفاده می‌کردند. این خودروساز آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ نیز با پروتوتایپ های نورث استار LMP در لمان حضور داشته است و بهترین عملکرد آن نیز کسب عنوان نهمی با خودروی ۰۲ و به رانندگی مکس آنجللی، کریستوف تینسا و وین تیلور بوده است.