حدادی: نبود رسولی در پرتاب دیسک المپیک یکی از غصه‌هایم است

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی گفت: یکی از غصه‌هایم در المپیک پاریس این است که حسین رسولی را در این بازی‌ها نداریم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

احسان حدادی رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی در حاشیه مراسم معارفه اش  درباره شرایط این رشته ورزشی و اینکه تاکنون ۲ سهمیه المپیک کسب کردیم، اظهار کرد: خدا را شکر فدراسیون دوومیدانی بعد از یک سال و خرده‌ای تکلیفش مشخص شد و کار بسیار سنگین است. دوومیدانی رشته‌ای بوده که سابقه ۱۰ سهمیه  و نشان المپیک داشته است، اما  امسال ما ۲ سهمیه گرفتیم و کار بسیار سختی است. یکی از غصه‌هایم در  المپیک پاریس  این است که حسین رسولی را در این بازی‌ها نداریم و بعد از ۱۶ سال که ۴ دوره ما در المپیک حضور داشتیم ایران در پرتاب دیسک نماینده‌ای در این مسابقات ندارد. مسابقات پرتاب دیسک امسال از تلویزیون پخش نخواهد شد و مقصرش خود ما بودیم که به جای اینکه بیاییم و به قهرمان خودمان که نشان بازی‌های آسیایی گرفته امکانات بدهیم و شرایط را فراهم کنیم تا نتیجه بگیرد در نهایت این اتفاق رخ نداد و کاری نکردیم.

او افزود: تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا همدلی را در دوومیدانی ایجاد کنیم تا همه پای کار بیایند و مخالف و موافق همه بیایند و اینجا جا برای همه افراد هست و خانه خودشان و دوومیدانی کاران است. آن قدر ما جا داریم که رشته‌های دیگر هم می‌توانند به اینجا بیایند و ماده زیادی در دوومیدانی داریم. از دوستان دعوت می‌کنیم که با فدراسیون دوومیدانی همکاری کنند  تا شاهد ۱۰ نشان در بازی‌های آسیایی باشیم. این اتفاق شدنی است و شعار نیست و همگی باید بیایند و کمک کنند.  

حدادی درباره اینکه او المپین بوده است و می‌تواند به دوومیدانی کاران برای کسب سهمیه المپیک کمک کند، گفت: ما ۲۴ ماده در دوومیدانی داریم و هر کدام با ایده‌ها و تفکرات خودشان و قد و وزن‌های مختلف در دوومیدانی حضور دارند. ما در دوومیدانی از ۵۰ کیلو تا ۱۵۰ کیلو داریم و هر کدام از این رشته‌های ورزشی دوومیدانی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر قرار است نتیجه بگیریم باید دوومیدانی با یک چشم دیگری نگاه شود و اینطور نیست که همگی ورزشکاران ما در یک جا تمرین کنند و ورزشکاران استقامتی ما باید در ارتفاع تمرین کنند و دوندگان مان در سطح دریا بدوند و پرتابگر ما هم باید جایش مشخص باشد و اینها هزینه‌ها را چندین و چند برابر می‌کنند. دوومیدانی ورزش گرانی است و یک دیسک پرتابش ۱۰۰۰ دلار معادل ۶۰ میلیون تومان و یک نیزه پرش با نیزه اش  ۲۰۰۰ دلار معادل ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود. قیمت‌های تشک هم گران است و همه باید کمک کنیم. دوستان قول‌های خوبی دادند و مجلس شورای اسلامی هم پای کار بیاید.

او افزود: اگر دوومیدانی ترقی کند ورزش ایران متحول خواهد شد و این شعار من است. فوتبال ما در جام جهانی نتیجه می‌گیرد و می‌تواند نشان بگیرد و جز ۳ تیم اول باشد در صورتی که دوومیدانی ما قوی باشد. من این قول  را می‌دهم و دوستان  پای کار بیایند. خیلی از فوتبالیست‌های ما نمی‌توانند دوی استاندارد را در زمین چمن انجام بدهند و باید بیایند از این فیلتر عبور کنند که اتفاقات خوبی را رقم بزنند. یک تشکر ویژه از هاشمی وزیر ورزش و جوانان می‌کنم که همیشه در صحبت هایش از قهرمانان و ورزشکاران حمایت کردند و گفتند که این‌ها باید در فدراسیون‌ها حضور داشته باشند و ورزشکاران را درک می‌کند. از اسبقیان هم تشکر می‌کنم که خودش دوومیدانی کار بوده است و جلسه خوبی روز گذشته برگزار شد و اتفاقات خوبی رخ داد. از مناف هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک هم  تشکر می‌کنم و ما به همه این دوستان نیاز داریم تا در  کنار دوومیدانی باشند. خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک هم همیشه با ورزشکاران و قهرمانان دوست و رفیق هستند و از کسانی که مدیر شدند حمایت کرده است. در نهایت از کفاشیان مرد شماره یک دوومیدانی تشکر می‌کنم و از او انتظار دارم که در فدراسیون دوومیدانی حضور یابد، چون دوومیدانی هر چه دارد از صدقه سر کفاشیان دارد.