جذابیت حفظ صندلی برفی هیئت اسکی تهران

در روزهای نخست فعالیت دولت چهاردهم انتشار خبر ثبت نام انتخابات هیئت اسکی استان تهران شبهاتی سنگین بوجود آورد.

در روزهای نخست فعالیت دولت چهاردهم انتشار خبر ثبت نام انتخابات هیئت اسکی استان تهران شبهاتی سنگین بوجود آورد.

مدتی است شاهد خبرهای مختلف و شوکه کننده از رشته اسکی هستیم، اتفاقات عجیبی که به ندرت در رشته های ورزشی دیگر اتفاق خواهد افتاد اما با انتشار خبر ثبت نام مجمع انتخاباتی احراز پست ریاست هیئت اسکی استان تهران شوکه شدیم. با توجه به برگزاری مجمع انتخاباتی اواخر مهرماه ۱۳۹۹ قاعدتا مدت زمان ۴ سال این هیئت اواخر مهرماه ۱۴۰۳ خواهد بود و به جهت برگزاری انتخاباتی بی طرف در فدراسیونها و هیئتهای ورزشی معمولا پس از پایان ۴ سال تصدی گری رییس هیئت، سرپرستی معرفی شده که مسئولیت برگزاری انتخابات در فضایی کاملا آرام و بیطرف را عهده دار است.

اما در اتفاقی کاملا عجیب و غیر قابل باور ثبت نام انتخابات هیئت اسکی استان تهران در زمان تصدی گری رییس هیئت با مسئولیت خودش بدون معرفی سرپرست آغاز و عجیب تر اینکه ایشان مایل به ثبت نام مجدد برای ششمین دوره متوالی و ادامه تصدی گری پس از ۲۰ سال سکانداری اسکی تهران می باشد.

بی شک صندلی برفی تهران برای رییس هیئت بسیار جذاب و اغوا کننده است خصوصا با کنار گذاشتن پیشکسوتان و نخبگان این رشته ادعای صدر بودن را نیز داشته باشد اما با نگاهی گذرا به فعالیتهای دو دهه گذشته نیاز به پوست اندازی کاملا مشهود است. عقب گرد تهران از مقامهای قهرمانی، فعالیتهایی که توسط فدراسیون انجام و به نام تهران رزومه می شود، فراموشی در همگانی کردن این رشته، افول دانش مربیگری، عدم قهرمان پروری و روزمرگی سپری کردن زمان همه و همه از زخمهای عمیق اسکی در تهران سخن می گوید.

مدتی طولانی است که دیگر خبری از استعدادیابی در اسکی تهران نیست، برنامه مدونی هم برای نجات این رشته و یا حتی پیستهای متروک و تعطیل شده این استان وجود ندارد، پیست شمشک که بعد از ۸ سال تعطیلی و منفعل بودن هیئت استان با ورود شورای اسلامی شهر در کمتر از ۶ ماه بازگشایی شد؛ شاید بتوان ده ها صفحه از ناکامی های چند سال گذشته اسکی نوشت و افسوس خورد.

تنها مطلبی که امروز حائز اهمیت است برگزاری انتخاباتی در شان و منزلت این رشته جذاب و دوست داشتنی است که قبل از به پایان رسیدن دوره ۴ ساله و عدم معرفی سرپرست و حضور رییس هیئت اسکی به عنوان کاندیدای اصلی، شک و شبهات زیادی بوجود خواهد آورد.

مخلص کلام اینکه انتظار به حق جامعه اسکی از دستگاههای نظارتی و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برپایی مجمع انتخاباتی کاملا بیطرف و با عدالت است که این مطالبه حق مسلم مردم و دوست داران رشته اسکی و ورزش های زمستانی است.