تمجید ویژه از میزبانی کیش؛ به فضاسازی منفی رسانه‌ای علیه ایران توجه نکنید

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام گفت: ایران نشان داد یک مقصد امن و بی نظیر برای میزبانی از رویدادهای جهانی و گردشگری ورزشی است و نباید به فضاسازی‌های منفی در مورد آن توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام درباره برگزاری مسابقات جهانی در کیش اظهار کرد: شاهد برگزاری یک تورنمنت حرفه‌ای در سطح عالی در ایران هستیم،ما در جهانی بسیار متضاد زندگی می‌کنیم که در برخی مواقع شرایط را بسیار وارونه نشان می‌دهند؛ برخلاف آن چیزی که تعدادی از رسانه‌ها در مورد ایران می‌گویند، باید اعلام کنم که این چهارمین سفر من به کیش است و ما در یک منطقه عالی و زیبا در آرامش کامل هستیم.

وی ادامه داد: شاهد برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام در بالاترین سطح هستیم و بهترین ورزشکاران این رشته در جهان به ایران آمدند؛ این یک رویداد بسیار شگفت انگیز است که به بهترین شکل ممکن در حال برگزاری است.

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام با اشاره به حضور ورزشکارانی از حدود ۶۵ کشور در جزیره کیش، بیان کرد: ایران در یک شرایط پیچیده میزبان مسابقات جهانی شد؛ ما گزینه‌های دیگری نیز در منطقه داشتیم اما با بررسی شرایط تصمیم گرفتیم که در جزیره زیبای کیش میزبانی این تورنمنت جهانی باشیم.

وی اضافه کرد: ورزش ابزاری عالی برای گردشگری است اما ما امروز برای گردشگری به کیش نیامدیم؛ تلاش ما این است که این دوره از مسابقات جهانی فیتنس به حرفه‌ای ترین شکل ممکن برگزار شود.

«رافائل سانتونخا» میزبانی کیش از مسابقات جهانی فیتنس را یک آورده رسانه‌ای بالا برای ایران دانست و گفت: امروز نگاه میلیون‌ها نفر در جهان از طریق شبکه‌های اجتماعی به ایران است و این میزان از تبلیغات برای ایران در اقتصاد این کشور و توسعه گردشگری آن، نقش مثبتی خواهد داشت.

وی با قدردانی از عملکرد فدراسیون پرورش اندام ایران، اظهار کرد: میزبانی از مسابقات جهانی چالش‌های مهم دارد که مسوولان ایرانی به خوبی توانستند آن را مدیریت کنند؛ رییس فدراسیون پرورش اندام ایران یک مهره کلیدی در فدراسیون جهانی است که نقش بسزایی در سپردن این میزبانی به ایران ایفا کرد.

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام ایرانیان را مردمی بسیار مهمان نواز و مهربان توصیف کرد و افزود: مردم ایران یک ملت متمدن هستند و به ورزش اهمیت بالایی می‌دهند؛ ما از حضور در ایران بسیار خوشحالیم.

مسابقات جهانی پرورش اندام فیتنیس از دوم تا هفتم مهرماه در کیش برگزار می‌شود.

۲۵۳ ۲۵۸