مصاحبه خواندنی با فوتبالیست محجوب هرمزگانی

ورشکستگی باشگاه‌های ورزشی هرمزگان نزدیک است

با دیدن بازی های زیبای مجتبی سلیمانی اسطوره فوتبال هرمزگان علاقه اش به فوتبال بیشتر شد. از محدود بازیکنانی است که هم فوتبال را خوب می شناسد و هم در فوتسال همه چیز تمام است.رده های پایه را در برق بندرعباس و مدتی بعد در پرسپولیس مشهد در سوپر لیگ مشهد بازی کرد. با اروندسورو […]

با دیدن بازی های زیبای مجتبی سلیمانی اسطوره فوتبال هرمزگان علاقه اش به فوتبال بیشتر شد.

از محدود بازیکنانی است که هم فوتبال را خوب می شناسد و هم در فوتسال همه چیز تمام است.رده های پایه را در برق بندرعباس و مدتی بعد در پرسپولیس مشهد در سوپر لیگ مشهد بازی کرد. با اروندسورو لیگ کشور را تجربه کرد و با آلومینیوم در لیگ دسته دوم کشور بازی کرده است و چهار سال هم در لیگ دسته دوم فوتسال حضور داشته است .

لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

مجتبی سلیمانی احمدی، متولد مهرماه سال ۶۴ بندرعباس

دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

از دوران کودکی و زمین های خاکی و زمانی که به روستای احمدی می رفتم بیستر به ورزش می پرداختم و وقتی از نزدیک شاهد بازی زیبای داوود دهقانی اسطوره فوتبال هرمزگان بودم به صورت جدی تری فوتبال را پیگیری کردم .

الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟

الفبای فوتبال را زیر نظر استاد زحمت پیشه و در باشگاه برق بندرعباس فرا گرفتم .

دوران فوتبال خود را در چه تیم هایی گذرانده اید؟

رده های پایه در برق بندرعباس و مدتی بعد در پرسپولیس مشهد در سوپر لیگ مشهد توپ زدم. با اروندسورو لیگ دسته سوم کشور را تجربه کردم. با آلومینیوم به لیگ دسته دوم کشور صعود کردم .

با باشگاه های استقلال خونسرخ،گامرون و بوستانو در لیگ های کشوری همکاری داشتم و به عنوان بازیکن
در لیگ برتر استان اروند بندرعباس، استقلال خونسرخ، شهرداری نوین،اتحاد دژگان و هرنگ جوان به میدان رفته ام و چهار سال هم در لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه های کشور بازی کردهام .

اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی بود؟

با تیم آلومینیوم هرمزگان فصل ۸۹ ،۹۰ که به همراه این تیم به لیگ دسته دوم دوم کشور صعود کردم و در کنار حسن رمون زاده ، یونس باقی زاده و محمد اسفندیاری بازی کردن یک احساسی بسیار خوبی دارد.

پست اصلی شما در فوتبال چیست ؟

وینگر، بال چپ

در کنار چه کسانی راحت تر فوتبال بازی می کنید؟

در حال حاضر در باشگاه هرنگ جوان با تمام بازیکنانش احساس خوبی دارم .

چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

با باشگاه های اروند و استقلال خونسرخ سابقه قهرمانی درلیگ برتر استان را دارم. صعود به لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور را در کارنامه دارم و به همراه آذرخش تا مرحله پلی آف لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور پیش رفتم.

مربیان شما چه کسانی بوده اند؟

با مربیان زیادی کار کرده ام که می توانم به حسین زحمت پیشه، سعید نورالدینی، عباس روزپیکر، وحید شهبازی، رضا نوری زاده دادخدا میری، مسعود احسانی ،عبدالرضا پورسبزعلی ، سهیل الدین پورنگ و محمدافسرده اشاره کنم. البته این ها مربیان داخل استان هستند که بنده زیر نظر آن ها کار کرده ام.

در مورد کلاس های مربیگری خودتان بگویید؟

دوره مربیگری c آسیا را زیر نظر حمیدرضا سایبانی گذرانده ام.

الگوی فوتبالی شما چه کسی بود ؟

کریستیانو رونالدو

قشنگ ترین گلی که تاکنون زدی به کدام تیم و دروازهبان بوده؟

گل های خوب زیاد داشتم به خصوص در لیگ دسته دوم فوتسال کشور،اما در یک بازی مقابل شهرداری نوین بندرعباس در لیگ برتر چهار گل زدم.

که گل اولم این گونه بود که از زمین خودی همه بازیکنان شهرداری را جا گذاشتم و از پشت محوطه جریمه ضربه ای زدم به تیر دروازه برخورد کردکه در برگشت خودم صاحب توپ شدم وآن را گل کردم.

بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام دادید؟

در دیدار دوستانه مقابل تیم نفت مسجد سلیمان به همراه باشگاه ستارگان احمدی، که این بازی با نتیجه ۲ – 2 مساوی به پایان رسید.

از هم بازی های شما کدام بازیکن به سطح برتر فوتبال کشور رسید؟

محمد قادری که در ماشین سازی تبریز توپ می زند. جواد عباسی که سال ها باهم بودیم و در حال حاضر کاپیتان تیم قشقایی در لیگ یک کشور است و با هادی دهقانی که در تمام لیگ ها کشور حضور داشته است.

در ورزش به حقتان رسیده اید؟

خیر، اما هیچ شخص یا سازمانی را مقصر نمی دانم وتصمیم گیری نادرست خودم و شرایط مالی خیلی تاثیر مستقیم در رسیدن به این موضوع داشته است.

صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟

محمد افسرده مربی فعلی تیم هرنگ جوان

قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

قهرمانی در فوتسال ادارت کشور به همراه تیم بنیاد مسکن در سال ۸۷ که باعث اتفاقات خوب در زندگی شخصی ام شد .

بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

فوت پسر عمه ام در مسابقات فوتسال کارگری در بندرعباس در سال 90

چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟

جوانان با توجه به توانایی که از خود دارند انتخاب کنند و هیچ موقع بلند پروازی بی جا نداشته باشند چون باعث نابودی کامل آن ها خواهد شد.

نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟

خانواده و در کل طایفه آبی هستیم

تیم مورد علاقه شما در جهان؟

رئال مادرید

بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟

پرویز کریمی

بهترین مربی کنونی ایران؟

یحیی گل محمدی

بهترین مربی دنیا از نظر شما؟

پپ گواردیلا

چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

اول این که باشگاه های با سابقه هرمزگان حضور فعالی در رقابت ها ندارند و پیشکسوت ها معمولا جزی از باشگاه ها در ورزش هستند . دوم این که بخش فرهنگی در 90 درصد باشگاه های هرمزگانی اصلا فعالیتی ندارند که در این موضوع مشارکت داشته باشند ودر هر بازی تعدادی از پیشکسوتان را دعوت نمایند .

اگر در ورزش شهر بندرعباس قدرتی برای تصمیم گیری داشتید کدام مشکلات را در اولویت می گذاشتید؟

در مرحله نخست تعامل سازنده با تمام دستگاه ها و اشخاص متخصص برقرار می کردم .مدیران نخبه برای ورزش انتخاب می کردم. از وجود ورزشکاران حرفه ای و مربیان با دانش و با ایده استفاده می کردم. با رسانه ها تعامل ایجاد می کردم چون رسانه ها نقش موثری در پویا تر شدن ورزش دارند.

زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟

قشم

چند فرزند دارید؟

دو فرزند دختر به نام های مارال و مانیا

اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

با دوستانم پینت بال بازی می کنم

در مورد عملکرد هیات فوتبال استان بگویید ؟

هیات فوتبال استان از افراد با سابقه و توانمند تشکیل شده که ارزیابی هیات باید با توجه به مشکلات اقتصادی که دامن گیر باشگاه ها در حال حاضر هست در نظر گرفت . اما با این وجود خروجی ها مناسب نیست و متاسفانه هیات فوتبال استان برای برون رفت همیشه فرصت ها را از دست داده است.

تیم های لیگ برتری هرمزگان را چگونه ارزیابی می کنید؟

در خصوص تیم های لیگ برتری باید بگویم به دلیل بی ثباتی وضعیت اقتصادی کشور دست مدیران بسته است و به جای این که بازیکنان در اختیار باشگاه ها باشند متاسفانه باشگاه ها در اختیار بازیکنان هستند و این موضوع در سطح کیفی و عملکرد باشگاه ها تاثیر بسزای دارد .اما بازهم درود می فرستم به تمامی بازیکنانی که برای تعصب و شور و هیجان در تیم ها فعال هستند.

بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟

محمد قادری، هادی دهقانی ،محمدرضا عباسی

خانواده ورزشی داریدیاتنها خودت ورزشکار هستید؟

برادر کوچکترم میثم سلیمانی در فوتسال فعال هست و با تیم فوتسال آیندگان در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور همکاری می کند.

وحرف آخر …

درود می فرستم به تمام مسئولان، مربیان و مدیرانی که علی رغم تمام مشکلات اقتصادی،اجتماعی و سیاسی که گریبان گیر ورزش هرمزگان است برای نام هرمزگان تلاش کرده و می کنند. و در پایان هم این موضوع را میگویم که بدون شناخت همدیگر را قضاوت نکنیم.