در گفت و گو با ایپنا:

تنها پومسه‌کار ابداعی در اردبیل خواستار حمایت هیات تکواندو شد

تنها پومسه کار ابداعی تکواندو بانوان استان، خواستار حمایت و توجه جدی هیات تکواندو شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

هانیه هژبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا – واحد اردبیل در خصوص سابقه ورزشی و دلایل تغییر رشته خود عنوان کرد: ورزش را از سال ۸۹ با رشته ژیمناستیک آغاز کردم و به دلیل عدم توجه و حمایت برخی از مسوولان و علاقه ای که به سبک تکواندو پیدا کردم رشته ورزشی ام را از ژیمناستیک به تکواندو تغییر دادم و از سال ۹۳ تا کنون در این سبک فعالیت دارم.
هژبری خود را تنها پومسه کار ابداعی در بخش بانوان در استان معرفی کرد و گفت: در حال حاضر دارنده دان دو(پومسه ابداعی) هستم و به دلیل اینکه این بخش از هنر رزمی تکواندو نیازمند آشنایی با حرکات آکروبات و انعطاف بالا می باشد, لذا به جهت اینکه قبلا در ژیمناستیک این حرکات را آموخته بودم توانستم در چالش کشوری تکواندو که آبانماه سالجاری به صورت مجازی برگزار شد رتبه اول کشوری را کسب کنم.
این قهرمان ورزشی با اشاره به فعالیت اخیر خود در رشته پارکور, بیان کرد: پارکور را به دلیل علاقه ام به حرکات آکروباتیک اخیر آغاز کرده ام,البته اکثر حرکاتی را که در قالب پارکور انجام می دهم را مدیون ژیمناستیک هستم.
هژبری اذعان کرد: در مقایسه هیات ژیمناستیک با تکواندو, از هیات تکواندو رضایت بیشتری دارم چرا که حمایت ها در این سبک نسبت به سبک قبلی ام بیشتر است اما این حمایت ها کافی نیست و خواستارم هیات تکواندو از من بعنوان تنها پومسه کار ابداعی که در این بخش حرفی برای گفتن دارم حمایت های لازم را داشته باشد.
وی از خانواده خود را بعنوان اصلی ترین مشوق های خود در ورزش نام برد و افزود: خانواده ام تمام تلاش خود را در حمایت و ایجاد امکانات و تامین ملزومات ورزشی برایم انجام داده اند که در اینجا از پدر و مادرم و همچنین مربی زحمت کش خود خانم قاسمی(نایب رییس هیات تکواندو استان اردبیل) کمال تشکر و قدردانی را دارم.
این قهرمان ورزشی تصریح کرد: در صورتیکه هیات تکواندو حمایت های لازم را از پومسه ابداعی داشته باشد من نیز به نوبه خود آمادگی خود را برای حمایت و تشویق دختران ژیمناستیک کار که به هر نحوی از این رشته خداحافظی کرده اند, در رشته تکواندو, بخش پومسه ابداعی اعلام می کنم.

گفت و گو: رشید عبدالحسینی