در گفت و گو با ایپنا مطرح شد:

احیای تیم فوتبال شهرداری اردبیل نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران است / درحال تقویت تیم‌های پایه هستیم

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل گفت: احیای فوتبال شهرداری اردبیل نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران هستیم.

اباصلت ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا – واحد اردبیل عنوان کرد: با توجه به اینکه دغدغه شهروندان بیشتر روی فوتبال شهرداری متمرکز بود سعی کردیم این رشته ورزشی در اولویت ساماندهی این سازمان قرار گیرد.

وی با قدردانی از کارشناسان و دست اندرکاران قبلی فوتبال در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل افزود: شهروندان آرزوی داشتن یک تیم فوتبال همچون سایر استان ها در اردبیل را داشتند که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است. البته در مورد فوتبال، مدنظر شهروندان فوتبال بزرگسالان می باشد. در حال حاضر تیم نونهالان و نوجوانان شهرداری در لیگ برتر حضور دارد و تیم جوانان نیز در حال تمرین برای حضور در مسابقات مناطق می باشند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل ادامه داد: تیم امید نیز در حال تست گیری برای اعزام به مسابقات مناطق می باشد.از جامعه فوتبال استان خواستارم با اتحاد و انسجام در راستای احیاء فوتبال گام بر دارند و در این خصوص مطالبات خود را از مسئولین استانی انجام دهند.

ابراهیمی اذعان کرد: هزینه های تیم داری بزرگسالان برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بالا است که در این خصوص نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی در راستای جذب سرمایه گذار هستیم. در غیر اینصورت توان حمایت مالی از تیم فوتبال و احیای آن را نداریم؛ البته در حد توان حمایت های لازم را از تیم های پایه انجام می دهیم.

تنظیم پیوست فرهنگی برای برنامه‌های ورزشی ضروری است

وی بیان کرد: ورزش هایی که بیشتر روی فنون متمرکز هستند باید دارای پیوست فرهنگی باشند و کارهای ارزشی در بین نخبگان ورزش باید تقویت باشد. همین که در میادین بین المللی یک ورزشکار از بازوبند یا نشانی مزین به اسامی ائمه(س) استفاده می کند نشان از آن دارد که ورزشکاران ما از کارهای فرهنگی و مذهبی در ورزش استقابل می کنند که تقویت این امر باید در دستور کار متولیان ورزش قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل تصریح کرد: در خصوص ارتقای سطح مربیان فوتبال با کادرسازی و  افراد نخبه و با تجربه در حوزه ورزش فوتبال نظیر آقای سجاد پارسی در مجموعه بکارگیری شده اند تا با استفاده از توانمندی این عزیزان فوتبال شهرداری را از لحاظ فنی آماده نگه داریم. البته اتفاقات بزرگ به تنهایی رخ نمی دهد و نیازمند حمایت و همکاری مسئولان استانی هستیم.

این مسئول بر احیای ورزش بانوان نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تیم فوتسال بانوان فعال است و در تلاشیم در رشته های دیگر نیز یاریگر بانوان برای حضور در میادین مختلف ورزشی باشیم.

در حد توان از رشته های ورزشی حمایت خواهد شد

ابراهیمی از اختصاص 120 میلیون تومان بودجه ورزشی برای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در سال 1400 خبر داد و گفت: به رغم اینکه این میزان اعتبار کفاف حمایت از رشته های متعدد ورزشی را نمی دهد، اما در حد توان حمایت های لازم با توجه به استعدادها و پتانسیل های هر رشته ورزشی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت از ورزش وظیفه ذاتی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیست، افزود: ما در کنار اداره ورزش و جوانان حامی توسعه ورزش در راستای افزایش سطح سرزندگی شهروندان هستیم. مدارسی برای رشته های مختلف ایجاد خواهد شد که این امر پس از امکان سنجی و بررسی های لازم با همکاری هیات های ورزشی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل ادامه داد: در بررسی های و امکان سنجی های حمایتی اگر احساس کنیم که تیم های ورزشی تسنعداد مدال آوری را دارا می باشند با عنوان تیم شهرداری حمایت های لازم را از ورزشکاران برای حضور در میادین مختلف انجام خواهیم داد.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله فرهنگ و وظایف سازمان در قبال آن اشاره کرد و گفت: نهادهای فرهنگی زیادی در شهر وجود دارد اما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز در کنار این نهادها برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی را در جهت ایجاد نشاط اجتماعی تقویت خواهد کرد.

وی از احداث خانه کوثر با مشارکت خیرین و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در اردبیل خبر داد و گفت: در این خانه 33 بانوی بی سرپرست یا بد سرپرست مشغول به خیاطی هستند. ایجاد چنین مراکزی برای اشتغال بانوان می تواند بسیاری از مشکلات آنان را رفع کند و به توانمندسازی این بانوان منجر شود. همچنین تقویت و فعالسازی فرهنگسراها نیز جزو اولویت های این سازمان می باشد.

این مسئول بیان کرد: در راستای آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی اقداماتی انجام شده که قرار است با مشارکت صدا و سیمای مرکز اردبیل انیمیشن هایی با موضوع حقوق شهروندی تهیه و پخش شود.

ابراهیمی برگزاری کارگاه ها و نشست های فرهنگ شهروندی را امری ضروری دانست و گفت: در حال حاضر متاسفانه دو موضوع خشونت کلامی و طلاق جزو معضلات اجتماعی هستند که به سست شدن بنیان خانواده ها منجر شده که قطعا  آسیب های آن به جامعه نیز سرایت خواهد کرد، در این خصوص به صورت پژوهش محور، آموزش های لازم را به این حوزه سوق خواهیم داد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل از راه اندازی مرکز مشاوره خانواده در فرهنگسرای بانوان اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز مشاوره با همکاری قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا(س) ایجاد شده که امیدواریم گامی موثر در جهت کاهش معضلات یاد شده باشد.