دبیر هیئت والیبال استان:

تمرکز هیئت والیبال استان اردبیل بر تیم‌های پایه و کشف استعدادها / برگزاری چندین دوره‌ مربیگری و داوری / وجود بیش از 3 هزار و 600 بیمه شده والیبال در استان / ارتقاء دانش مربیان و داوران در اولویت هیئت است

اردبیل- دبیر هیئت والیبال استان اردبیل از تمرکز هیئت والیبال استان بر حمایت از تیم‌های پایه و کشف استعدادهای ورزشی در این رشته خبر داد.

کوروش فتاحی دبیر هیئت والیبال استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایپنا – واحد اردبیل در خصوص برنامه های اجرا شده در 18 ماه گذشته توسط هیئت والیبال استان بیان کرد: پس از انتخاب پیمان مدرس بعنوان رئیس هیئت والیبال استان، اقدامات انجام شده در هیئت در 18 ماه گذشته بیشتر به سمت ارتقای دانش فنی مربیان و داوران، استعدادیابی و تمرکز روی تیم های پایه معطوف شده و خوشبختانه والیبال استان پیشرفت های چشمگیری را داشته است.
وی در تشریح اقدامات و برنامه های انجام شده توسط هیئت استان گفت: در شهریورماه و مهرماه سال 99 یک دوره کلاس مربیگری بین المللی سطح 2 با شرکت 43 نفر برگزار شد که از استان اردبیل نیز یک آقا و یک خانم در این دوره حضور یافتند.

دبیر هیئت والیبال استان اردبیل از اعزام 2 نفر نماینده استان در بخش آقایان به کلاس مربیگری بین المللی سطح یک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مبحث داوری یکی از مهمترین مسائل در برگزاری مسابقات و حفظ حقوق ورزشکاران و تیم ها می باشد بر این اساس دوره های داوری به صورت مجزا برای آقایان و بانوان در بهمن و اسفند سال 99 با حضور 50 نفر برگزار شد و همچنین یک دوره داوری درجه یک در بخش آقایان و بانوان در اسفندماه سال گذشته با حضور 25 نفر برگزار گردید.

فتاحی حمایت از تیم های والیبال استان و اعزام به مسابقات مختلف را یادآور شد و گفت: در بخش آقایان / بزرگسالان، تیم عقاب ملل بعنوان نماینده استان اردبیل به مسابقات دسته یک کشوری اعزام شد که منجر به کسب نتیجه چهارم گردید. همچنین تیم نوجوانان عقاب ملل نیز به نمایندگی از استان در مسابقات دسته یک کشوری در سال 99 حضور یافت.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی والیبال نیز همه ساله در فصل تابستان برگزار می شود، تداوم استعدادیابی در این کلاس ها را خاطرنشان کرد و گفت: یک دوره استعدادیابی در تابستان سالجاری با حضور 80 نفر در بخش آقایان و 80 نفر در بخش بانوان برگزار شد که در آینده با ارتقاء سطح فنی افراد مستعد، نتایج مطلوبی را در مسابقات مختلف کسب خواهیم کرد.

این مسئول ورزشی ارتقاء سطح مربیان را نیز از مهمترین عوامل پیشرفت ورزشکاران و والیبالیست ها قلمداد کرد و گفت: در این راستا یک دوره مربیگری درجه 3 در بخش آقایان با شرکت 25 نفر در بهمن ماه سالجاری و همچنین یک دوره مربیگری درجه 3 در بخش بانوان با شرکت 25 نفر در بهمن و اسفندماه سالجاری برگزار شد.

دبیر هیئت والیبال استان اردبیل از برگزاری مسابقات لیگ والیبال استانی جام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سالجاری خبر داد و افزود: این مسابقات با حضور 10 تیم از شهرستان های مختلف استان به صورت رفت و برگشت برگزار شد و نهایتا تیم مقاومت اردبیل مقام اول و تیم اسپورت پویای انگوت در جایگاه دوم این مسابقات قرار گرفتند.

فتاحی همچنین از برگزاری مسابقات والیبال نوجوانان استان در بخش بانوان در شهرستان کوثر در آبانماه سالجاری خبر داد و گفت: تیم های شهدای ارشق و قارتال سرعین به عنوان نماینده استان در مسابقات لیگ دسته یک کشوری در سالجاری حضور یافتند.

وی ادامه داد: تیم قارتال سرعین(مهرتابان هما) به نمایندگی از استان اردبیل در مسابقات لیگ دسته یک کشوری در رده سنی جوانان که بهمن ماه سالجاری در چالوس برگزار شد حضور یافت. همچنین تیم نوجوانان قارتال سرعین در اسفندماه سالجاری موفق به حضور در مسابقات لیگ دسته یک کشوری شد.

دبیر هیئت والیبال استان اردبیل از اعزام محمد وکیلی مربی تیم نوجوانان کشور که به دعوت فدراسیون انجام شده به دوره استعدادیابی تیم ملی نوجوانان خبر داد و گفت: این دوره استعدادیابی در اردیبهشت ماه سال 1401 برگزار خواهد شد که حضور یک مربی از استان بسیار حائز اهمیت می باشد. لازم به توضیح است که پیشتر کلاس دانش افزایی مربیان در بخش آقایان و بانوان در اردیبهشت ماه سالجاری به مربیگری محمد وکیلی در اردبیل برگزار شده بود.

فتاحی همچنین برگزاری کلاس دانش افزایی مربیان در بخش بانوان در بهمن ماه سالجاری به مربیگری صدیر صالح پور با شرکت 25 نفر را یادآور شد و افزود: یک دوره کلاس دانش افزایی داوران ویژه بانوان نیز در اسفندماه سالجاری با تدریس منصور نجف زاده در اردبیل برگزار شده است. پیشتر از این دوره در آذرماه سالجاری هم کلاس دانش افزایی داوران ویژه آقایان و بانوان با تدریس مربی اعزامی از فدراسیون«قادر صادقی» برگزار شده بود.

وی از اعزام 2 داور ملی به نام های بهروز حیدری و منصور نجف زاده جهت قضاوت در مسابقات لیگ های کشوری در طول سال خبر داد و تصریح کرد: اینجانب نیز به عنوان ناظر بر مسابقات لیگ های کشوری در طول سال که به دعوت فدراسیون انجام می شود حضور مستمر داشته ام.

این مسئول ورزشی گفت: تیم نوجوانان کشور در آذرماه سالجاری جهت شرکت در مسابقات والیبال بانوان کشور که به میزبانی استان زنجان برگزار شد اعزام شدند.

دبیر هیئت والیبال استان اردبیل بازدید مستمر از هیئت های شهرستانی را نیز خاطرنشان کرد و افزود: این بازدیدها در راستای بررسی نقاط قوت و ضعف هیئت های شهرستانی انجام شده و به میزان اعتبارات هیئت از تمامی هیئت های تابعه حمایت های لازم انجام شده است.

وی در پایان از وجود 3 هزار و 618 بیمه شده ورزشی والیبال در استان خبر داد و از زحمات و تلاش های بی شائبه سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان و پیمان مدرس رئیس جوان و پرتلاش هیئت والیبال استان اردبیل و همچنین مسئولین کمیته های هیئت تشکر و قدردانی کرد.

گفت و گو: رشید عبدالحسینی