نخستین دوره مسابقات بین‌المللی والیبال در برف/ تفته: برای ثبت در گینس، یک مسابقه برگزار می کنیم

نشست خبری نخستین دوره رقابتهای بین‌المللی والیبال در برف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، نشست خبری نخستین دوره رقابتهای بین‌المللی والیبال در برف در محل هتل لاله تهران برگزار شد که در این نشست حمیدرضا تفته (مدیر عامل شرکت رایکا توسعه کیش و بهره‌بردار پیست بین‌المللی دیزین – رئیس ستاد برگزاری این […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

نشست خبری نخستین دوره رقابتهای بین‌المللی والیبال در برف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، نشست خبری نخستین دوره رقابتهای بین‌المللی والیبال در برف در محل هتل لاله تهران برگزار شد که در این نشست حمیدرضا تفته (مدیر عامل شرکت رایکا توسعه کیش و بهره‌بردار پیست بین‌المللی دیزین – رئیس ستاد برگزاری این مسابقات) گفت: در ابتدای کار باید بگویم که ما کمی نگران شرایط آب‌وهوایی هستیم که با مشورتهایی که انجام دادیم قرار شد این مسابقات را برگزار کنیم تدابیر خوبی اندیشیده شده تا نخستین دوره این مسابقات در تهران برگزار شود.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و تلاش می‌کنیم سال آینده مسابقات چوگان در برف را هم برگزار کنیم. پیست دیزین همیشه به عنوان پیست اسکی شناخته شده در حالی که این تفکر اشتباه است و ما تلاش می‌کنیم رشته‌های مختلفی را در آنجا برگزار کنیم.
مدیر شرکت رایکا توسعه کیش خاطرنشان کرد: امیدوارم آب‌وهوا تا روز آخر ما را همراهی کند ما شرایطی فراهم کردیم که حتی اگر مسیر تردد دچار مشکل شود، باز هم روند مسابقات به تأخیر نیافتد.
وی گفت: یک مسابقه را در ارتفاع بالا برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم رکوردش را در گینس ثبت کنیم. اقدامات اولیه برای این کار انجام شده و امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید.

سعادتمند:جوایز این مسابقات 15 هزار یورو خواهد بود

در ادامه احمد سعادتمند (مدیرعامل باشگاه بانک سرمایه) با بیان اینکه خوشحالم که در والیبال فعالیت می‌کنیم، گفت: در تلاش هستیم تا یک باشگاه حرفه‌ای داشته باشیم و با دستور مدیرعامل بانک در سالهای آینده در رشته‌های دیگر هم کار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: زمانی که پیشنهاد برگزاری مسابقات والیبال در برف به ما رسید، ما این شرایط را بررسی کردیم چرا که این برای اولین‌بار است که چنین مسابقاتی در سطح آسیا برگزار می‌شود فکر می‌کنم رشته جالبی باشد و مردم با دیدن آن شاد شوند.
مدیرعامل باشگاه بانک سرمایه گفت: در ابتدای کار جلسه‌ای با داورزنی برگزار کردیم که وی از کار ما استقبال کرد. ما می‌توانستیم این مسابقات را در اسفند ماه برگزار کنیم اما دهه فجر و اتفاقات اخیر برای آتش‌نشانان و راه‌داران عزیز موجب شد که این رقابت‌ها را در تاریخ 24 و 25 بهمن‌ ماه برگزار کنیم.
وی عنوان کرد: اگر انتقادی باشد، ما هم استقبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد ایرادها را برطرف کنیم. اسامی تیم بانک سرمایه تا روز جمعه اعلام خواهد شد ضمن این که جوایز این مسابقات هم 15 هزار یورو خواهد بود.

صدیقی: والیبال در برف بسیار شبیه والیبال ساحلی است

همچنین در این نشست امیر صدیقی(نماینده شرکت چاکادو با بیان اینکه این رقابتها 8 سال است که در اروپا برگزار می‌شود، اظهارداشت: این مسابقات تور جهانی دارد و در جریان رقابتهای المپیک هم تصمیم گرفته شد تا توجه بیشتری به این رشته شود. ما هم فرصت را غنیمت شمردیم و با توجه به اینکه ایران در والیبال جهان مطرح است، پیستهای اسکی مناسبی داریم و اینکه قرار است قاره آسیا دو دوره میزبان مسابقات المپیک زمستانی باشد تصمیم گرفتیم این کار را در ایران و به میزبانی پیست بین المللی دیزین شروع کنیم.
وی ادامه داد: حدود هزار تیم در جهان ثبت شده‌اند و خیلی از ساحلی‌بازان در زمستان به این رشته مشغول می‌شوند. شاید جالب باشد بدانید دو تیم خارجی که به دیزین می‌آیند، بعد از این مسابقات به کیش می‌روند تا در تور جهانی والیبال ساحلی حضور پیدا کنند.
صدیقی گفت: تیمهای آلمان، اتریش، لهستان، اسلونی، جمهوری چک، ایتالیا و روسیه هر کدام یک تیم خواهند داشت ضمن اینکه دو تیم از بانک سرمایه و یک تیم به نام آتش‌نشانان در مسابقات حاضر خواهند بود. این رقابتها در دو زمین و مقابل هتل شماره 2 برگزار می‌شود.
صدیقی با بیان اینکه والیبال در برف بسیار شبیه والیبال ساحلی است، خاطرنشان کرد: تفاوتهای اندکی بین این دو رشته وجود دارد. والیبال در برف در سه ست 11 امتیازی برگزار می‌شود ورزشکاران از کفشهای کتانی فوتبالی یعنی استوکدار استفاده می‌کنند ضمن اینکه یک پیراهن و شورت ورزشی می‌پوشند که زیر آن هم از یک نوع لباس مخصوص اسکی‌بازان استفاده می‌کنند. به هر حال اگر وزش باد برایمان مشکلی ایجاد نکند تا جایی که دید باشد مسابقات را برگزار می‌کنیم.