اختلاف نظر فغانپور و رئیسی کیا درباره نامزدی تاج

صفی الله فغانپور و صادق رئیسی کیا نظرات متفاوتی درباره نامزدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال دارند.

فغانپور درباره پایان مهلت انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ نوزدهم به جای بیستم مرداد گفت: مشکلی در پایان مهلت انتخابات نبوده، با احتساب یازده روز از تیرماه، سی و یک روز از مرداد و هشت روز شهریور پنحاه روز کامل می شود و اشکالی ندارد روز هشتم شهریور محاسبه شود.

او گفت: قانون عطف بما سبق نمی شود. اساسنامه کنونی نیز که انتخابات بر اساس آن برگزار می شود از زمان تصویب یعنی سال نود و نه به بعد قابلیت اجرا دارد.

صادق رئیسی کیا کارشناس مدیریت فوتبال گفت: مهدی تاج طبق بند هشت ماده سی و سه نمی تواند در این دوره شرکت کند چون این دوره به دوره قبل متصل است. چیزی یه نام عطف بما سبق در اینجا قابلیت استناد ندارد.

او ادامه داد: ما در ایران چیزی به عنوان حقوق مکتسبه در امور شغلی نداریم. یعنی نمیتوانم بگویم مثلا من طبق قانون قبلی حق نمایندگی ریاست جمهوری دارم.

او گفت: دو کمیته انتخاباتی داریم که هفت روز پس از پایان ثبت نام مهلت بررسی مدارک را دارند. اگر نقصی در مدارک باشد آن را به نامرد ابلاغ کرد و او تا سه روز پس از تاریخ ابلاغ مهلت تکمیل مدارک دارد.

این کارشناس مدیریت فوتبال گفت: پس از این پرونده بسته و بررسی صلاحیت آغاز می شود و اگر نامزدی رد صلاحیت شد می تواند به کمیته استیناف نسبت به رد صلاحیت اعتراض کند.