آشتیانی: پرسپولیسی‌ها از انگیزه تیم ون پارس شوکه شدند/ بعید است عبدی را حفظ کنند

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: سرخپوشان بعد از دریافت گل اول از سوی تیم دسته اولی ون پارس شوکه شدند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

اردلان آشتیانی بازیکن اسبق پرسپولیس درباره برد سرخپوشان برابر تیم ون پارس در ضربات پنالتی اظهار کرد: شاید واقعا جمله کلیشه‌ای باشد که جام حذفی جام شگفتی هاست. تیم‌های لیگ‌های دسته اول و دوم برابر پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی انگیزه بالایی دارند و بازیکنان این تیم‌ها می‌خواهند خودشان را به فوتبال ایران معرفی کنند به همین علت با تمام وجود بازی می‌کنند.

او ادامه داد: این اتفاق را در بازی پرسپولیس و ون پارس دیدیم که تیم اصفهانی زمانی که به گل اول دست یافت همه تعجب کردند و شوکه شدند. گل محمدی هم تیم دوم را وارد زمین نکرده بود و به جز بیرانوند و ۲ بازیکن بقیه نفرات اصلی در زمین مسابقه بودند. انگیزه تیم ون پارس باعث شد که شوک به بازیکنان پرسپولیس وارد شود.

آشتیانی بیان کرد: فوتبال یک طرفه‌ای را در این بازی دیدیم و تیم پرسپولیس ۵ بار توپ را به تیرک دروازه زد، اما هیچ کدام گل نشدند. در لیگ‌های معتبر اروپایی هم می‌بینیم که شگفت آوری رخ می‌دهد و تیم‌های لیگ‌های پایین می‌توانند تیم‌های لیگ برتری را در جام حذفی شکست بدهند.

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: فاصله فوتبال در ایران کم است و تیم آلومینیوم برابر تیم اسلامشهری به زور پیروز شد. اینطور نیست که یک تیم لیگ برتری کیلومتر‌ها با تیم دسته اول و دوم فاصله داشته باشد. انگیزه روانی باعث می‌شود که تیم‌های دسته پایین فشار بیاورند و حتی بازی جام حذفی را ببرند.

او افزود: تیم پرسپولیس فکر نمی‌کرد که از تیم ون پارس گل بخورد و شگفت زده شد. این تیم اصفهانی شرایط خوبی در لیگ دسته یک ندارد و تیم‌های قزوین و سایپا در لیگ آزادگان هزینه کردند. به نظرم این یک اتفاق بود که اگر این ۲ تیم ۱۰ بار با هم بازی کنند چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. به هر حال سرخپوشان یک مقدار حریف خود را دستکم گرفتند و گل خوردند.

آشتیانی درباره عملکرد گوهری در درون دروازه پرسپولیس بیان کرد: او با بیرانوند فاصله دارد. همچنین گوهری خیلی وقت است بازی نکرده و این موضوع طبیعی است که اینطور دروازه بانی کند. بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند باید سنگ تمام بگذارند و این تیم جای هر کسی نیست. ۵، ۶ بازیکن در سال‌های گذشته مورد نقد هواداران قرار گرفتند و رفتند. البته گوهری از لحاظ فنی  خیلی بالاتر از رادوشوویچ است و این دروازه بان کروات شواف می‌کرد و هواداران را گول می‌زد.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره عملکرد مهدی عبدی گفت: نمی‌دانم چرا عبدی به این صورت بازی می‌کند. بعید می‌دانم یحیی گل محمدی با این شرایط، عبدی را  نگه دارد. هواداران و کادر فنی از عملکردش ناراضی هستند و نمی‌دانم چه مشکلی برایش  پیش آمده است. او فوتبال باکیفیتی دارد و  اکنون مشکلش جزو مسائل درون تیمی است که باید خودش یا مربیان حل کنند.

او درباره اینکه پرسپولیس در گلزنی مشکل دارد، بیان کرد: اکنون بعید است که پرسپولیس یک مهاجم باکیفیت گیرش بیاید و باید از داشته هایش استفاده کند.

آشتیانی درباره اینکه پرسپولیس به سختی از تیم دسته اولی ون پارس اصفهان عبور کرد، گفت: تیم پرسپولیس شرایط خوبی دارد، اما  موفقیت در لیگ برتر  اولویت این تیم است. البته شاید اگر سرخپوشان برابر تیم اسم و رسم داری بازی کنند بهتر از این کار کنند