بررسی کشتی ایران در المپیک وبازیهای آسیایی

سلام کشتی به بازیهای آسیایی به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) تیم ملی کشتی ایران سال ۱۹۵۸ برای اولین بار در بازیهای آسیایی شرکت کرد .البته ایران در سال ۱۹۵۴ که کشتی وارد بازیهای آسیایی شد در مسابقات غایب بود . ?کشتی ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۵۸ باید با کشوری رو در رو میشد که […]

سلام کشتی به بازیهای آسیایی

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) تیم ملی کشتی ایران سال ۱۹۵۸ برای اولین بار در بازیهای آسیایی شرکت کرد .البته ایران در سال ۱۹۵۴ که کشتی وارد بازیهای آسیایی شد در مسابقات غایب بود .
?کشتی ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۵۸ باید با کشوری رو در رو میشد که در دوره گذشته در ۷ وزن صاحب ۶ طلا و یک نقره شده و حالا هم میزبان بازیها بود .
?ایران در این مسابقات که برای اولین بار در ۸ وزن برگزار میشد در تمام اوزان مدال گرفت اما تعداد طلای کشتی در این بازیها ۳ بود و ژاپنی ها در خانه خود ۵ طلا گرفتند و برای موفقیت هر تمهیدی که لازم بود پیش گرفتند .
?ما در این مسابقات توسط امامعلی حبیبی در۶۷، تختی در ۸۷ و عباس زندی در ۸۷+ سه مدال طلا گرفتیم اما نکته این بود که ما در تیممان ۲ قهرمان گذشته جهان یعنی نبی سروری و توفیق جهانبخت را داشتیم که هر ۲ در فینال مغلوب ژاپنی ها شدند .
?البته به جز این ۲، خلیل رعیت پناه هم در وزن ۵۲ کیلو نقره گرفت و خلاصه ۲ نفر هم در دور گروهی به ژاپن باختند اما برنز گرفتند که غلامحسین زندی و ناصر گیوه چی صاحب مدال نقره المپیک ۱۹۵۲ سوم شدند